Joulukukkanne

Vierailija

Mikä on rakkain tai mieluisin joulukukkanne?
Itselleni se on hyasintti, vaikka kehittyneen tuoksuyliherkkyyden takia joudun siitä luopumaan.
Vapaa-ajanasunnolla voin laittaa ulkoseteiseen ikkunalle kukkia, koska siinä tilassa ei tarvitse oleskella. Tila on myös muita huonetiloja viileämpi joten siinä kukat säilyvät pitempään. Laitan ikkunalle riviin hyasintteja.
Kotiin ostan tulpaaneja, leikkaan kukinnot pois eli heteet, joissa on siitepölyä. Valkoinen tulppaani on vähiten oireita kehittävä.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ihana amaryllis! Parast'aikaa on kasvamassa, kahta nuppuvartta jo pykkää :)
Hyasinttikin muuten hyvä mutta se voimakas tuoksu siinä ei käy, vaikka onkin hieno tuoksu kyllä!

Vierailija

Kyllä se on hyasintti, sen tuoksu tuo joulun. Onneksi itsellä tai kellään lähipiirissä ei ole tuoksuallergioita.

Vierailija

Ei ole rakkainta kun niitä on niin monta.Hyasintti pitää olla vaikka sen haju on vähän liikaa.Joulutähti on myös perinteinen,senkin yleensä hankin,väri vain vaihtuu.Ja amaryllis on kolmas, nämä ainakin pitää jouluna olla.Pienet,matalat tummanpunaiset tulppaanit vielä.Leikkoja en sitten hanki,saatan saada "lahjaksi".

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Parhain joulukukkani?
Kyllä se on amaryllis(kuva joulun-aikaan v.2011)
Joulutähti ja hyasintti ovat lähes saman-arvoisia,mutta astmaatikkona olen joutunut jättämään ne pois joulustani.

Vierailija

Amarylliksen kukat ovat usein liian isoja, mielestäni rumia. Varsi kasvaa pituutta vaikkei kasvia edes kastele.
Äitini kasvatti itse sipulista amarylliksen, se oli kaunis todella, ei mitään ylisuuria kukan "loppanoita" vaan kauniita, kohtuullisen kokoisia kukkia vanassa. Parhaimmillaan oli 3 kukkivaa vanaa samassa ja 12 kukkaa avoinna yhtä aikaa.
Hyasintti on kaunis, mutta aika moni on sen tuoksulle yliherkkä. Kenellekään en vie lahjaksi sitä.

Vierailija

Minun ehdoton joulukukkani on valkoinen jouluruusu, kaunis herkkä kukka ,joka tuo valoa kaamokseen. Sen historia ulottuu Kreikkaan, jossa sen juuria käytettiin rohtona, ensimmäisenä parantaja Melampos.

Jouluruusuun liittyy myös satu : Olipa kerran pieni tyttö, joka oli niin köyhä, että ei voinut hankkia lahjaa Jeesus-lapselle Beetlehemiin.Tyttö seisoi talviyönä kylmässä hangessa itkemässä ja siihen mihin tytön kyyneleet putosivat, kasvoi myöhemmin kukka jouluruusu.

Vierailija

Lainaus:

Minun ehdoton joulukukkani on valkoinen jouluruusu, kaunis herkkä kukka ,joka tuo valoa kaamokseen. Sen historia ulottuu Kreikkaan, jossa sen juuria käytettiin rohtona, ensimmäisenä parantaja Melampos.

Jouluruusuun liittyy myös satu : Olipa kerran pieni tyttö, joka oli niin köyhä, että ei voinut hankkia lahjaa Jeesus-lapselle Beetlehemiin.Tyttö seisoi talviyönä kylmässä hangessa itkemässä ja siihen mihin tytön kyyneleet putosivat, kasvoi myöhemmin kukka jouluruusu.

Viime joulun aikaan sain työpaikalta lahjaksi jouluruusun. Myös muina vuosina on joku sellaisen tuonut.
Hyvä että tulee vaihtelua joulukukkiin.

Vierailija

Eniten ilahdun amarylliksestä, valkoisesta tai vaaleanpunaisella sävytetystä. Kerran olen saanut punaisen joulutähden, jossa oli valkoisia pilkkuja. Se oli aivan ihana! Tänä vuonna olen kieltänyt läheisiäni ostamasta minulle lahjoja, vain amarylliksiä sekä jouluruusuja.
- Siiri-

Vierailija

Lainaus:

Mikä on rakkain tai mieluisin joulukukkanne?
Itselleni se on hyasintti, vaikka kehittyneen tuoksuyliherkkyyden takia joudun siitä luopumaan.
Vapaa-ajanasunnolla voin laittaa ulkoseteiseen ikkunalle kukkia, koska siinä tilassa ei tarvitse oleskella. Tila on myös muita huonetiloja viileämpi joten siinä kukat säilyvät pitempään. Laitan ikkunalle riviin hyasintteja.
Kotiin ostan tulpaaneja, leikkaan kukinnot pois eli heteet, joissa on siitepölyä. Valkoinen tulppaani on vähiten oireita kehittävä.

En käytä alkohoolia joten ei tule joulukankkunen.!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat