Mitä uutta aloitan syksyllä

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei hyvä ET:n lukija,

Aiotko aloittaa syksyllä jotain aivan uutta? Tarkoitan uuden asian opiskelua vaikkapa työväenopistossa, elämänasenteen muutosta, kunnonkohotusta tms. Vai saako syksysi tulla ja mennä sen kummemmin hötkyilemättä?

Etsin neljää haastateltavaa sivun kokoiseen juttuun Parasta aikaa -palstallemme. Tekstiä ei siis tule kuin pikkuisen.

Jos sinua kiinnostaa kertoa lukijoillemme omista aikomuksistasi, meilaa minulle pian ja anna meilissä myös puhelinnumerosi: helja.walamies@sanomamagazines.fi

Hehkeää kesänjatkoa!

Heljä Walamies
toimittaja, ET-lehti

Kommentit (14)

Vierailija

Varmaan sitten pitäisi antaa lehteen oma nimensä ja - hui kauhistus! - kenties uusin valokuvansakin?

Terv. nimim. "Cracked Mirror"

Vierailija

Lainaus:

Varmaan sitten pitäisi antaa lehteen oma nimensä ja - hui kauhistus! - kenties uusin valokuvansakin?

Terv. nimim. "Cracked Mirror"

Ei siitä kuvasta huolta, nehän jotenkin käsitellään että näyttää nuorelta ja nätiltä, niin ne ainakin kuuluisuuksille tekee.

Vierailija

Kun en viime syksynä onnistunut,niin jospa nyt yritän alkaa kuntosalikäynnit.Tarttis tehdä jotain..

Vierailija

Minä aloitan kansalaisopistossa englanninkielen kurssin.Vuosia sitten olen opiskellut kieltä,mutta taito on päässyt ruostumaan.Pohjaa kuitenkin on,jospa sieltä taas kertauksen kautta asioita muistuisi mieleen.

Vierailija

Opiskelu on hyvä harrastus, pitää varmaan minunkin syksyllä ruveta opettelemaan jotain uutta.
Mitä enemmän vaivaa aivojaan, sitä paremmin voi ennaltaehkäistä mm. dementiaa.
Kun vielä muistaisin vaivata koipianikin, useammin pitäisi nousta jaloittelemaan tästä tietokoneen äärestä.

Vierailija

Aivan uuden ja oudon vieraan kielen opiskelun aloittaminen on kuulemma todella hyvää aivovoimistelua!

Vierailija

Lainaus:

Aivan uuden ja oudon vieraan kielen opiskelun aloittaminen on kuulemma todella hyvää aivovoimistelua!

Vaan mistäpä löytää sen viisastenkiven, jonka avulla uuden kielen sanavarasto pysyisi päässä. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejänne.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Vaan mistäpä löytää sen viisastenkiven, jonka avulla uuden kielen sanavarasto pysyisi päässä. Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejänne.

Vaan siinähän se asian ydin juuri piilee: aivot saavat tosissaan työskennellä ja "voimistella", että ne sana pysyvät päässä! :)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Vaan siinähän se asian ydin juuri piilee: aivot saavat tosissaan työskennellä ja "voimistella", että ne sana pysyvät päässä! :)

Näinhän se tietysti on vaan kun on paha tapa pyrkiä menemään siitä yli mistä aita on matalin :-)

qute

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Näinhän se tietysti on vaan kun on paha tapa pyrkiä menemään siitä yli mistä aita on matalin :-)[/quote]
Minä opiskelen kieliä laiskan lailla: katselen sellaisia ulkomaisia TV-kanavia, joita meille näkyy ilmaiseksi. Tulee englannin-, saksan-, italian- sekä ranskankielisiä. Sitä kun klikkailen kanavalta toiselle, niin vähitellen opin sanan
sieltä ja toisen täältä. - Kun rupesin katselemaan saksankielisiä ohjelmia vuonna 2000, meni melkein kaikki minulta ohi. Mutta aikaa myöten aloin ymmärtää enemmän, ja nyt väitän että ymmärrän melkein kaiken jokapäiväisen puheen. Uutisia ja dokumentteja, saippuasarjoja ja jännäreitä katselen, jopa amerikkalaisia elokuvia saksaksi dubattuina. - Tämä on helppo tapa opiskella kieltä, ei mene oppi toisesta korvasta ulos, ja sopii heikkonäköisellekin (jos ei jaksa lukea oppikirjoja).

Mutt

Vierailija

Oma viestini alkaa vasta tuosta "Minä opiskelen...", sininen lanaukseni katkesi vähän liian "ylläältä".

Vierailija

Lainaus:

Oma viestini alkaa vasta tuosta "Minä opiskelen...", sininen lanaukseni katkesi vähän liian "ylläältä".

No voi yhden kerran! Siis "lainaukseni", eikä "lanaukseni". Optikolle pitää varata aika...

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

No voi yhden kerran! Siis "lainaukseni", eikä "lanaukseni". Optikolle pitää varata aika...

Heh heh, toi voi olla kyllä ihan ns. näppäilyvirhekin!! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat