Aurinkoa

Vierailija

Näin aurinkoisena kesänä tuli mieleeni kysyä mitä mieltä olette auringon suhteen? Annatteko auringon porottaa ja rusketutte vai pakenetteko varjoon? Pelkäättekö ihosyöpää ?

Minä olen aurinko ihminen ja nyt tietysti ruskea kuin papu. Omakotitalon takapihan teranssille aurinko paistaa lähes koko päivän ja tämä on niin suojaisa paikka kaikilta kulkijoilta ,että minäkin vanha läski hiippailen täällä bigineissä tai uimapuvussa. Koko kesän olen syönyt ja juonut ,laittanut ruuan täällä ,hyvin vähän sisällä muuta kuin nukkumassa.
Pohjarusketukset otin jo keväällä Kanarialla.
Minä rusketun helposti heti ruskeaksi. En ole huomannut luomia tai maksaläiskiä lisääntyneen.Minulla taitaa olla norsun nahka. Nyt jo tälle kesälle alkaa muuten jo uupua tuosta helteestä. Pitää juoda paljon ja väliin suolaista.

Minä nautin kesästä.......
nim.Rusina

Kommentit (7)

Vierailija

Nauti sinä kesästä. Liiallinen auringossa oleilu tekee sinusta todella Rusinan. Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä....

Vierailija

Olen aina ulkona varjossa jos mahdollista.
Varjossakin ruskettuu.
En halua melanoomaa enkä kurttuista auringon parkitsemaa nahkaa.

Vierailija

http://youtu.be/9hjCorblIoo
surullista.
melanooman voi saada vaikkei auringonpalvoja olisikaan.
Lapset kylläkin kannattaisi suojata auringolta.
nykyisin otsonikerros paikoittain niin ohut että saamme haitallista säteilyä enemmän kuin ennen.

Vierailija

Minun lempparitohtorikirjailijani kuoli melanoomaan taisteltuaan sitä vastaan kauan.
Jorma Palo kuoli 4. kesäkuuta 2006 melanoomaan, joka oli todettu joulukuussa 1990. Hän oli kuollessaan 69-vuotias.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jorma_Palo
Tuntui kamalalta kun olin kerran menossa kuuntelemaan hänen luentoaan, ja ilmoitettiin, ettei hän terveyssyistä pääsekään luennoimaan...-tiesimme hänen melanoomastaaan....

Vierailija

Elkee peljätkö! Ei se melanooma kaikille tuu, vaikk kuin auringossa makkois. Polttaa ei nahkaansa kannata, se suattaa edesauttoo syöpäkasvaimien muotoutumista iholla. Vanhana ootta kyllä ryppysiä ko rusinat, vaan haittooko tuo ennää silloin?

Vierailija

Lainaus:

Elkee peljätkö! Ei se melanooma kaikille tuu, vaikk kuin auringossa makkois. Polttaa ei nahkaansa kannata, se suattaa edesauttoo syöpäkasvaimien muotoutumista iholla. Vanhana ootta kyllä ryppysiä ko rusinat, vaan haittooko tuo ennää silloin?

Uamuja vua kaikile tasapuolisesti.

Minoon kansa sitä mieltä nottei sitä kannata vasite ruveta pelekeemää. melanoomoo tahikka mitää muutai tautii. tuloo joson tullaksee. Tietenkää ei kannata tahallaa kärventee nahkoosa karrele. pitää muistoo suomennii kesäsä käyttee aurikorasvoo josko meinojaa iha ottamala ottoo aurinkoo makailemala pitempii aikoja aurinkosa. ja piäkoppa kannattaa suojata nii ei tuu aurinkonpistosta. Mie tosi oun nykysellää enimmäksee sisätiloisa van iha muista syistä enkä aurionkoo pelätäksen. van seo kuka mistäi tykkejää.
Ja kannattaako tuata pelätä sitäi notta. aurinko muka aiheuttas ryppyjä. Vanahemmala iälä niitä potkurijjäläkii tuloo nuamaa muutennii. Tietysti jotkut käyp kauneusleikkauksisa sentähe nottei niitä kurttuja näkys van samalaha ne sittä hävijää ne aurinkoo ottaisa tulleet kurtuttii. Toisaalta nua kauneusleikkauksettii ouvat tarpeettomii ja kalliita toimepiteitä. sitä suattaa piästä huomattavastihi halavemala ko teköö niinko tämä muutama itäsuomalaine eläkkeelä oleva kansantaiteilii aikonaa tarinoissaa neuvo. mänöö vua lähikapakkii ja ryyppevää rypyt takasi turvoksii.

T.suapisti

Vierailija

Äitini oli nuorena kova uimaan ja ottamaan aurinkoa,eikä siihen aikaan valistettu ,eikä tiedetty auringon vaaroista.
Hän kuoli muutama vuosi sitten melanoomaan,joka lähti vaarattoman näköisestä luomesta.
Minä en ole koskaan ollut mikään auringonpalvoja ja rasvaan ihoani aurinkorasvalla,sekä oleskelen myös paljon varjossa,varsinkin tälläisinä kesinä,kun aurinko porottaa tosi kuumasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat