Kommentit (11)

Vierailija

Jos kaikki on miehen nimissä, niin asumaan tietysti saa jäädä miehen asuntoon.

Mutta jos leski haluaakin muuttaa vaikka muualle, niin saako hän myydä asuntoaan ilman perillisten lupaa.

Muuttaako keskinäinen omistustestamentti myyntioikeutta?

Vierailija

Lainaus:

Jos kaikki on miehen nimissä, niin asumaan tietysti saa jäädä miehen asuntoon.

Mutta jos leski haluaakin muuttaa vaikka muualle, niin saako hän myydä asuntoaan ilman perillisten lupaa.

Muuttaako keskinäinen omistustestamentti myyntioikeutta?

Soita kunnalliseen oikeusaputoimistoon, saat varmimman vastauksen sieltä, tai voit vaikka käydä muistelen, että se on ilmainen!

Vierailija

Kyllä minunkin mielestäni lakiasioita varten on syytä mennä
oikeusaputoimistoon tai varata joltain muulta lakimieheltä
neuvonta-aika. Oikeusaputoimistolla on tarkat rajat siitä
milloin neuvonta on ilmaista, ei se automaattisesti maksuton
ole, mutta soita ja kysele ...

Vierailija

Oikeusapuohjaus.
Oikeusapuohjaus

puhelin 0100 86200
maanantai - keskiviikko ja perjantai klo 13.30 - 15.00 sekä torstai klo 9.00 - 11.00
Puhelinpalvelussa ohjataan kysyjää eteenpäin asian selvittämisessä. Palvelussa ei kuitenkaan anneta vastauksia oikeudellisiin ongelmiin. Oikeusapuohjauksella pyritään siihen, että ihmiset löytävät apua oikeudellisiin ongelmiinsa ajoissa – ennen kuin ne kehittyvät vaikeiksi hallita.

http://www.kuusivaara.com/linkout/o.php?out=http://www.oikeus.fi

Vierailija

IHANAA ,että on VAAN minä ja oma talous.Kauheeta,jos täytys miettii,mikä kenenkin on ja silleen ,mitä omistaa ja milloin mitäkin.Kun on vaan oma napa ja vähät tulot ja tuulen huuhtoma perse ,niin ei huolta huomisesta.Huominen pitää huolen itsestään,että onko leivälle särvintä vai vaan ylähuuli leivän päälle,jos sitä sattuu saamaan.Tää vaan yks mielipide köyhyydestä.Siitä,että mitä on todella omistaa omaisuutta ja miten senkin voi kääntää voimavaraksi ,jos ei omista mitään.

Vierailija

Olen itse juuri saman asian edessä,olen myynyt omakotitalon joka on minun nimissä.Nyt tuli tietoon että minun täytyykin saada lapsilta lupa että saan myydä talon.(muodollinen seikka)eli jouduin ottamaan kopion perunkirjasta ja papereihin jokaisen lapsen allekirjoitus.Tämä ei perustu omistusoikeuteen vaan johonkin avioliittolakiin,kun kuollut puoliso on asunut samankaton alla.Nämä ovat mutkikkaita asioita.Asunnonvälittäjällekään ei ollut tullut tälläistä asiaa ennen esille.Meillä oli myös keskinäinen testamentti

Vierailija

Lainaus:

epäsiallinen viesti!!!klo15.37

Ehkäpä vain katkeroituneen ihmisen vuodatus... Hän tarvitsee voimakseen alatyylisiä sanoja. Suotakoon tyylilaji voimattomalle ;-)
Jos vieti on mielestäsi epäasiallinen, napsauta Asiaton viesti? -painiketta ja ilmoita Ylläpidolle.

Vierailija

Lainaus:

Olen itse juuri saman asian edessä,olen myynyt omakotitalon joka on minun nimissä.Nyt tuli tietoon että minun täytyykin saada lapsilta lupa että saan myydä talon.(muodollinen seikka)eli jouduin ottamaan kopion perunkirjasta ja papereihin jokaisen lapsen allekirjoitus.Tämä ei perustu omistusoikeuteen vaan johonkin avioliittolakiin,kun kuollut puoliso on asunut samankaton alla.Nämä ovat mutkikkaita asioita.Asunnonvälittäjällekään ei ollut tullut tälläistä asiaa ennen esille.Meillä oli myös keskinäinen testamentti

Mistä tuollaisenkin mutkan myyntiasiassa tietäisi.
Eikö ole kummallista, että tavallisen kansalaisen pitäisi tuntea koko Suomen lait, vaikka meitä ei valisteta edes noissa asioissa.

Vierailija

Mene hyvä ihminen laki-ihmisen luo saamaan neuvoa ja tekemään miehen kanssa testamentti.Ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.Kun joku kuolee ,puolisot sukulaisineen prässää päälle vaatimaan kaikenlaista.Hyvät ihmiset muuttuu pedoiksi kun on rahasta kyse.Ja silloin ei kukaan voi auttaa ,jos ei ole paperilla kaikki. Menee riidaksi kaikkien kesken,hyvät ihmissuhteet rapisee pois. Lakiasiat on niin arvaamattoman koukkuisia.

Vierailija

Tehtiin puolisoni kanssa keskinäinen omistusoikeustestamentti, lakimien suositteli kuitenkin haltijatestamenttia paremmaksi. Mieheni kuoltua, omistan nyt kaiken kun teimme sen omistusoikeustestamentin, paitsi lakiosan joka kuuluu lapsille. He eivät sitä kuitenkaan halunneet vielä, joten voin myydä omaisuutta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat