Avokado

Vierailija

Millä lailla te,jotka pidätte avokadosta,käytätte sitä ruoan laitossa ?
Minä olen muutaman kerran sitä lisännyt blenderiin,kun teen moussea,mutta sekaan olen laittanut ainakin appelssiinia,hieman banaania,omenaa ja jukurttia.
Pelkästään syötynä se ei maistu oikein hyvältä.
Olen nähnyt jossain,että sen kanssa on tehty vähän samantapainen lisäke,kuin uuniperunalle ja syöty sitten lusikalla.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Meillä on tykästytty nykyhittiin eli avokadopastaan.
Tämä resepti on kiertänyt kaverien keskuudessa Facessa, sen alkuperästä minulla ei ole tietoa.

Valkosipulinkynsi ja 1/2 chiliä.
1 limetti ja 2 ehdottomasti kypsää avokadoa.
Suolaa, mustapippuria.
Kourallinen tuoretta basilikaa ja toinen kourallinen tuoretta lehtipersiljaa.
1dl raastettua pecorinia ja toinen desi raastettua parmesaania.

Spaghettia tai jotakin muuta pastaa... ja hyvää tulee.

liekko2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Valmistin juuri avokadolevitettä.
1kypsä avokado,
2 valkosipulin kynttä, jotka haudutin pieneksi silputtuna
-1rkl rypsiöljyssä
ripaus mustapippuria
suolaa
2rkl sitruunanmehua
persiljasilppua

Hienonsin avokadon haarukalla.

Käytän tätä levitteenä tai perunan kyytipoikana
Tässä on lisää ohjeita.
https://www.google.fi/search?q=avokadolevite&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.m...

Avokado on ihanaa sellaisenaankin, kuten 18.17 alempana kertoo,
myönnän kyllä, että alussa se maistui vähän "ällölle".

Vierailija

Minä tykkään syödä avokadon ihan sellaisenaan,koska en syö makaroonia missään muodossa.
Syön pari avokadoa viikossa. Ensin vaati hieman totuttelemista avokadon makuun, mutta nykyään se maistuu tosi hyvältä :)

Vierailija

Reseptiä on saatu. Mutta siemenpompulasta kasvaa kohtuuhelposti näyttävä koristepuu olkkarin nurkkaan ja kesällä pihalle.

Vierailija

Tässä jälkiruoka Avokado a`la`Brasilia:

2 suurta avokadoa, 4 rkl sokeria, 2 sitruunaa, 2 dl kuohukermaa.

Soseuta avokadot, lisää sokeri ja sitruunoiden mehu. Sekoita vatkattuun kermaan. Tarjoa hyvin kylmänä.

Vierailija

Lainaus:

Millä lailla te,jotka pidätte avokadosta,käytätte sitä ruoan laitossa ?
Minä olen muutaman kerran sitä lisännyt blenderiin,kun teen moussea,mutta sekaan olen laittanut ainakin appelssiinia,hieman banaania,omenaa ja jukurttia.
Pelkästään syötynä se ei maistu oikein hyvältä.
Olen nähnyt jossain,että sen kanssa on tehty vähän samantapainen lisäke,kuin uuniperunalle ja syöty sitten lusikalla.

Tällä lailla eli laitan avocadopaloja salaattiin. Usein tomaattia ja avocadoa, minkä päälle sitruunanmehua tummumisen estämiseksi.
Jerseyssä, St. Helierissä, tilasimme taannoin alkupalaksi Hot avocado-nimisen jutun. Oli hyvää, tein sitä joskus myös kotona. Täytyy oikein muistella miten se resepti "kuului".
Eihän nyt avocado ole suinkaan hedelmä jota syödään sellaisenaan.

Vierailija
mökinmuori

Meillä on tykästytty nykyhittiin eli avokadopastaan.
Tämä resepti on kiertänyt kaverien keskuudessa Facessa, sen alkuperästä minulla ei ole tietoa.

Valkosipulinkynsi ja 1/2 chiliä.
1 limetti ja 2 ehdottomasti kypsää avokadoa.
Suolaa, mustapippuria.
Kourallinen tuoretta basilikaa ja toinen kourallinen tuoretta lehtipersiljaa.
1dl raastettua pecorinia ja toinen desi raastettua parmesaania.

Spaghettia tai jotakin muuta pastaa... ja hyvää tulee.

Pecorinoa.....jos juustosta on kyse.

Vierailija

Eihän avikado ole Hedelmä,mihähän se sitten oikein lienee.Kasvaako se maassa vai puussa.Parasta ainakin minun mielestä sopivan pehmeänä ja noin vaan lusikalla kovertaen.Ja mikä terveyspommi.Sisällä olevaa kiveä,siementä olen yrittänyt kasvattaakin,huonolla menestyksellä.

vierailija

Minä kun pidän avokadon mausta, niin yleensä syön sen puolikkaan kerralla ja lusikalla kovertaen. Mitä sitä muuhun sekoittaa, jos pitää mausta ja haluaa sillä herkutella, samalla kun se on osa ruokailua.

Vierailija

Parasta avokado on väilipalana ja sellaisenaan. Myös smootiessa vaikka mustikoiden maustamattoman jougrtin ja lusikallisen hunajaa kera, aivan ihanaaaaihaanaa :)

Neilikka

Avocadon kiven saa kasvattamaan juuret laittamalla sen kylkiin hammastikut, joiden varassa se laitetaan lasiin, jossa on sen verran vettä, että kivi on noin puoliksi vedessä.
Olipa lausehirviö 😀

Vierailija

Neilikka kirjoitti:
Avocadon kiven saa kasvattamaan juuret laittamalla sen kylkiin hammastikut, joiden varassa se laitetaan lasiin, jossa on sen verran vettä, että kivi on noin puoliksi vedessä.
Olipa lausehirviö 😀

Eikä tule uusia avocadoja. Miten sellainen onnistuisi?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat