Eronkin kautta elämä voi korjaantua

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vietin äskettäin Vapauden päivää ostamalla kaupasta leivoksia ja söin niitä iltakahvin kanssa. Kolme vuotta tuli täyteen erilleen muutosta. Virallisesta eropäätöksestä on kaksi vuotta. Edelleen pidän sitä viisaana ratkaisuna ja iloitsen siitä. Moni asia, joka ei olisi mitään muuta tietä korjaantunut, sai sen myötä uuden suunnan ja arvon. Helppo se ratkaisu ei ollut, yli 30 vuoden avioliiton jälkeen, mutta viisas silti. Olimme aivan umpikujassa. En ole katkera enkä haikaile takaisin. Olen sen jälkeen kokenut ihmisenä paljon uutta ja mielestäni kasvanut joissakin asioissa. Suhtauduin ennen toisten eroihin kovin dramaattisesti ja ihmetellen, ehkä jopa paheksuen. Ymmärrän nyt paremmin toisia eronneita.

Kommentit (4)

Vierailija

Minä ole yksi niistä joka olen aina ihmetellyt eroavia pareja.Oliko sitä yhdessä yrittämisen halua ,kuoliko rakkaus
Olen kyllä sen hyväksynyt että ero on helpompi silloin jos molemmat luovuttaa..Ei kummankaan tarvitse surra menneitä vaan etsiä jotakin uutta elämäänsä..Monelle on kyllä käynyt että kun lähtee sutta pakoon tuleekin karhu vastaan.
Toivon että osaat nyt katsella ympärillesi etkä pety.

Vierailija

On vain yksi elämä ja se kannattaa elää hyvin. Mitä se itsekullekin tarkoittaa.
Mielestäni se on sitä ettei aiheuta vahinkoa itselle eikä muille, eli se vanha hyvä viisaus, rakastaa muita niinkuin itseään.

Florenta
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ero/-t avartaa katsontakantaa. Kyllähän se tosi on jotta toisen näkee uusissa kantimissa, kun aikaa on erosta kulunut. Ja ehkäpä se rakkaus ei kuole, se vaan muuttaa muotoa...näin sen itse koen. Vapauttaa itsensä ja toisen, riippumatta millainen parisuhde on ollut.
Olen myös miettinyt sitä, että erotaanko liian kevyesti? Mennään myös sen muotin mukana, kun 'naapurikin' on eronnut niin miksei sitten mekin. Toki se päätös on tehtävä, jos solmuja on liikaa parisuhteessa ja hämmentääkö siinä muita ihmisiä sekoittamassa parikuviota.
Ja onko liitto ollut pitkä vai lyhty, onko perheessä lapsia, jotka ei ymmärrä miksi vanhemmat eroaa.

Vierailija

Hyvä, että olet sinut erosi kanssa. Liian moni eronnut jää katkeraksi entiselle elämälleen, eikä osaa siksi mennä eteenpäin ja elää uutta omanlaistaan elämää. Näin käy varsinkin niille, jotka eivät ole eroa itse tai yhdessä hakeneet, vaan tulleet jätetyiksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat