Vierailija

Olisikos kellään yli 60-kymppisellä muistoja nuoruusvuosien herkusta, jota tehtiin ainakin meillä juhliin aina. Rex-kakkuun käytetyt keksitkin olivat ihan muuta kun nykyajan keksit, joten olisin kiitollinen reseptistä. Toivoo 5-kytlukulainen.

Kommentit (9)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitokset molemmille vinkin lähettäneille. Linkkien takaa löytyi hyvinkin erilaiset ohjeet ja aion kokeilla niitä. Palataan Rex-herkutteluhetken jälkeen (olen kyllä hidas hämäläinen, joten voi mennä aikaa) terveisin 5-kytlukulainen

Hämäläissyntyinen vävyni kyselikin joskus tästä lapsuuden herkusta.
Nytpä hänet joskus kesäloman aikaan yllätän ja laitan kakun.Mielestäni tämä Kotikokin ohje on se jota silloin aikoinaan tehtiin.Ei ainakaan minun mieleen tule se suklaalevy.Kaaakaojauhetta se oli.Harmi kun ei enää löydy niitä Rex-keksejä.
Anoppi.

Lainaus:

Hämäläissyntyinen vävyni kyselikin joskus tästä lapsuuden herkusta.
Nytpä hänet joskus kesäloman aikaan yllätän ja laitan kakun.Mielestäni tämä Kotikokin ohje on se jota silloin aikoinaan tehtiin.Ei ainakaan minun mieleen tule se suklaalevy.Kaaakaojauhetta se oli.Harmi kun ei enää löydy niitä Rex-keksejä.
Anoppi.

Kiva kuulla, että muutkin hämäläiset kaipaavat Rex-kakkua. Olen ketjun aloittaja ja myöskin hämeestä kotoisin. Maitoon kastetaan keksit ja käytetään kaakaojauhetta. Herkuttelemisiin.

Äitini teki myös aikanaan tätä kakkua-ihanaa.
Muistaako kukaan kun 60-luvun alussa oli suklaa näkkileipää.Tavallinen näkkileipä joka oli kastettu suklaassa.
Sitä myytiin ainakin Imatralla-se oli myös hyvää.Monikaan ikäisistäni ei sellaista muista

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat