Vierailija

Mitenkähän minä raukka, runsaat 50-kymppinen nainen, löytäisin vielä ystävän miehestä?
Olen leski, ja haluaisin löytää miehen, joka todellakin haluaisi jakaa arkea kanssani asumalla yhdessä, elämänkumppanina, ja joka ei ole eron myötä katkeroitunut naisiin.
Mutta kaikki ystävänhaku-palstat vaikuttavat tosi hankalilta! Miehet hakevat vain seksiseuraa, muuten eivät välitä naisesta saada ystävää.
Mitä oikein voisin tehdä!
Jos elän vielä 20-30 vuotta, on todella masentavaa ja yksitoikkoista asua ihan yksin...

Sivut

Kommentit (28)

Lainaus:

Mitenkähän minä raukka, runsaat 50-kymppinen nainen, löytäisin vielä ystävän miehestä?
Olen leski, ja haluaisin löytää miehen, joka todellakin haluaisi jakaa arkea kanssani asumalla yhdessä, elämänkumppanina, ja joka ei ole eron myötä katkeroitunut naisiin.
Mutta kaikki ystävänhaku-palstat vaikuttavat tosi hankalilta! Miehet hakevat vain seksiseuraa, muuten eivät välitä naisesta saada ystävää.
Mitä oikein voisin tehdä!
Jos elän vielä 20-30 vuotta, on todella masentavaa ja yksitoikkoista asua ihan yksin...

Et kovin innostuneesti kuvaile itseäsi ja parhaita puoliasi. Halu jakaa elämä on kai monen intohimon tulos. Ehkä myös seksuaalisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niinpä,tuskin niitä miehiä saa kiinni kun ovat entisestää eroon päässeet.
Nykyään ei tarvitse koko lehmää ostaa jos haluaa sillointällöin litran maitoa.

Lainaus:

Niinpä,tuskin niitä miehiä saa kiinni kun ovat entisestää eroon päässeet.
Nykyään ei tarvitse koko lehmää ostaa jos haluaa sillointällöin litran maitoa.

Naisethan siinä miehiä lypsää ja heittää kuivatun ruhon haaskuun. Mutta kaikkien elämä ei ole pelkkää pettymystä. Joissain, sekä miehissä että naisissa on pitkään ytyä jäljellä.

Kun et ole niin kriittinen ja laita liian kovia kriteeriä miehelle niin löydät tosi ystäviä heistä. Mutta jos vaadit ettei saa olla katkera menneestä, vaikka olis kuinka huonosti kohdeltu ex-liitossa niin taitaa olla harva mies joka olis käynyt terapiaa eroon. ole sinä miehen tuki ja turva uuteen elämään! Saat itsekin paljon, eikä se meinaa että mies jättää heti kun saa itsetunnon kohilleen...

Lainaus:

Kun et ole niin kriittinen ja laita liian kovia kriteeriä miehelle niin löydät tosi ystäviä heistä. Mutta jos vaadit ettei saa olla katkera menneestä, vaikka olis kuinka huonosti kohdeltu ex-liitossa niin taitaa olla harva mies joka olis käynyt terapiaa eroon. ole sinä miehen tuki ja turva uuteen elämään! Saat itsekin paljon, eikä se meinaa että mies jättää heti kun saa itsetunnon kohilleen...

Niin, olisihan se hyvä asia, että erossaan katkeroitunutta tuettaisiin.
Mutta kun eronnut ei yleensä puolestaan halua tukea sitä, joka on jäänyt leskeksi, pääsemään elämässään eteenpäin. Tokaisevat vaan jotakin hölmöä, ja sitten taas jatkavat sitä iänikuista exänsä muistelua.
Harva ihminen on niin epäitsekäs, että haluaisi ainoastaan toimia toisen tukijana, ilman että saisi itse vastaavasti tukea ja lohdutusta!

Mutta tärkein niistä on rakkaus.Olen käynyt tämän kaiken läpi leskeksi jäätyäni josta näissä kirjoituksissa puhutaan.
Kun jäin leskeksi kuusikymppisenä ja olin suurimmat suruni surrut oli mielessäni että jospa vielä kumppanikin löytyisi.
Monenlaista miestä on kyllä vastaan tullut mutta ei kai sitä oikeaa.
Pientä vispilänkauppaa on mukava aina tehdä mutta siihen se sitten tyssää.
Useimmiten juuri näihin miesten luuloihin ja uskomuksiin että nainen on ainaisessa puutteessa ja siihen miestä etsii.
Niin paljon on näitä eronneita ja karanneita Pilluhaukkoja.
Ainakin minulla on tärkeää että kemiat pelaa ,siis on sellaista vetovoimaa ja sydämen sinffoniaa.
En kiellä etteikö olisi paljonkin hauskoja,mukavia miehiä,enkä ole mikään nirppanokka.
Sen vaan tietää jos ei synkää enempään
Ja jos synkkaa niin melko varmasti on jo varattu.Ei ole kovin kauan kun pitkällä lentomatkalla tapasin juuri tälläisen ihanan miehen.Ei missään iskemismielessä mutta ihmisenä.En varmaan häntä edes tuntisi jos vastaan tulisi,keskusteltiin maat ja taivaat ja sain taas uutta varmuutta että elämä kantaa.
Missä oot,tiedä en,siksi kuljen etsien.

Vierailija

Vähän aikaa ET-keskusteluja seuranneena ensimmäinen asia joka osuu silmään on se että naiset niin usein haluavat nimenomaan elämänkumppania. Näin miehen näkökulmasta kynnystä nostaa se että tavoitteena on nimenomaan sitoutuminen loppuelämäksi. Todennäköisyys sille että "kärttyinen vanha mies" löytäisi naisen jota kestää lopun ikäänsä on todella pieni. Paljon pienempi kuin yksi kymmenestä. Tuttavapiirissäni on ehkä 30 ikäluokkaani olevaa naishenkilöä mutta yhdenkään kanssa en voisi kuvitella jakavani loppuelämääni. Sensijaan joukossa on hyviä ystäviä ja pari Oikein Hyvää Ystävää. Heidän kanssaan on kiva tehdä jotain mutta loppuelämä - ei onnistuisi. Entäpä jos etsitkin vain harrastusseuraa tai vaan juttukaveria etkä ensimmäisessä lauseessa ehdota -vaikkakin epäsuorasti- sormuksien ostamista. Niistä harrastuskavereista saattaa sitten jonkun kanssa olla niin kivaa että hankitte vaikka samasta kerrostalosta oman pikku kolon kummallekkin ja elätte erillään mutta yhdessä. Tällaisenkin onnistuneen parin tiedän. Ja siis väite "Miehet hakevat vain seksiseuraa, muuten eivät välitä naisesta saada ystävää" ei sitten ihan varmasti pidä paikkaansa. Meitä muitakin on. Ja mitä vikaa kaveriseksissä on jos siitä on molemmille iloa?

-Selvästiaikuinenmies-

Jospa onkin niin että hakee väärästä paikasta miesystävää, tai elämänkumppania? Tai ihastuu aina vääränlaiseen mieheen tai naiseen? Jos syy onkin siinä että pitäisi ensin tutustua tarkemmin ja jos esim. mies sanoo ettei enää halua asua kenenkään kanssa niin eihän hänen kanssaan ole pakko alkaa milleskään. Eri juttu on nämä jotka valehtelevat tai ovat aikovinaan ja kuitenkin venyttävät sitoutumista. Kammo tulee kyllä kenellä tahansa jos ei ole mitään tunteita toista kohtaan ja toinen tahtoo jo sitoutumaan.
Enpä kyllä alkaisi kaverisuhteeseen kenenkään kanssa, siis petihommiin asti. Kyllä rakkautta pitää olla ja kunioitusta sekä lupaus että ollaan yhdessä oikeasti.

Olen tavannut vain sitoutumiskammoisia miehiä. Mutta seksi on aina ollut etualalla, naisen tunteista tai haluista viis. Vain keskenkasvuiset ns. MIEHET pystyvät älykkäinä kusettamaan puheillaan naista jolta epätoisoisesti haluaa vain seksiä, vain seksiä, mutta ei ole sitä kanttia kertoa, kun tietävät, että aikuinen nainen haluaa muutakin.

Vierailija

-Selvästiaikuinenmies-, puhut asiaa ja järkevästi muutenkin.
Vaikka olenkin nainen, en missään tapauksessa haluaisi muuttaa yhteen asumaan, enkä vaadi sitoutumista loppuiäksi.
Pitkään leskenä olleena ja eronneen miehen sydänystäväksi löytäneenä,pidän erittäin hyvänä asiana omissa kodeissamme asumista,tästä sovittiin jo heti suhteen alussa. Tavataan usein ja harrastetaan yhdessä, eletään päivä kerrallaan.
Olen omalta kohdaltani sitä mieltä, että tällainen sitoutumaton suhde sitoo paremmin kuin mitkään kihlat.
Monenlaisia miehiä on tarjolla, onneksi sinunlaisiasikin.
-Aikuinen nainen-

Lainaus:

Vähän aikaa ET-keskusteluja seuranneena ensimmäinen asia joka osuu silmään on se että naiset niin usein haluavat nimenomaan elämänkumppania. Näin miehen näkökulmasta kynnystä nostaa se että tavoitteena on nimenomaan sitoutuminen loppuelämäksi. Todennäköisyys sille että "kärttyinen vanha mies" löytäisi naisen jota kestää lopun ikäänsä on todella pieni. Paljon pienempi kuin yksi kymmenestä. Tuttavapiirissäni on ehkä 30 ikäluokkaani olevaa naishenkilöä mutta yhdenkään kanssa en voisi kuvitella jakavani loppuelämääni. Sensijaan joukossa on hyviä ystäviä ja pari Oikein Hyvää Ystävää. Heidän kanssaan on kiva tehdä jotain mutta loppuelämä - ei onnistuisi. Entäpä jos etsitkin vain harrastusseuraa tai vaan juttukaveria etkä ensimmäisessä lauseessa ehdota -vaikkakin epäsuorasti- sormuksien ostamista. Niistä harrastuskavereista saattaa sitten jonkun kanssa olla niin kivaa että hankitte vaikka samasta kerrostalosta oman pikku kolon kummallekkin ja elätte erillään mutta yhdessä. Tällaisenkin onnistuneen parin tiedän. Ja siis väite "Miehet hakevat vain seksiseuraa, muuten eivät välitä naisesta saada ystävää" ei sitten ihan varmasti pidä paikkaansa. Meitä muitakin on. Ja mitä vikaa kaveriseksissä on jos siitä on molemmille iloa?

-Selvästiaikuinenmies-

Sydämestäni yhdyn näihin ajatuksiin!
Kuuskymppisenä tyhjentyneen pesän asukkina en voisi kuvitellakaan rajoittavani tätä ihanaa omaa oloani ja vapauttani loppuiäksi.

Sitoumiskammoisen miehen näkökulma on erilainen:

Nähdessään elämänkumppani-ilmoituksen jossa ensimmäisessä lauseessa ehdotetaan rengastusta tulee kokeneelle miehelle helposti mieleen että nyt etsitään elinkautiseen pakkotyöhön kaluste- ja antiikkitavaravaraston talonmiestä, laskunmaksuautomaattia, autonkuljettaja-huoltomiestä, tiskaaja-siivoojaa ja aina auki olevaa kuuntelupalvelua.

Hellyys ja läheisyys rajoittuu siihen että kumppani tulee viereen kuorsaamaan koska lastenlasten hoidon, sukulaisten asioiden järjestelyn ja tavaroiden siirtelyn jälkeen on niin väsynyt että juuri tänään ei millään jaksa mitään muuta. Ja jos sitten joskus varovaisesti kysyy seksistä niin aina silloin sattuu olemaan hiivaa tai muuten vaan kuivaa.

Tämän palstan kirjoittajathan eivät tietenkään ole sellaisia mutta uskokaa tai älkää sellaisiakin on. Vanhalla kärttyisällä miehellä on niin vähän pirteitä elinpäiviä jäljellä että toista kertaa ei haluaisi jäädä panttivangiksi toimimattomaan suhteeseen ja maksaa erokuluja. Normaali mies ei pelkää sitoutumista jos kaikki muut asiat ovat kohdallaan, siitä ei vaan kannata aloittaa.

-Selvästiaikuinenmies-

Tarkennus:
19.45 kirjoittamani viesti oli vastaus 17.29 kirjoitettuun viestiin.
Kiitos 18.14 ja 18.30 kommenteista
-Selvästiaikuinenmies-

Olisipa hyvinkin tilaa, sillä minä ainakin kaipaisin vaan seuraa matkoille, sienimetsään tai vastaaviin harrastuksiin.
Oma koti ja omat rahat kummallakin!

Olen tuo klo 17:29
Olen kertonut tuntemuksiani vuosien kokemuksesta.
-selvästiaikuinenmies- kertomasi on niin karrikoidun tuntuista, että en voi tuollaista käytöstä ainakaan kohdalleni kuvitella.
Olen itsenäinen ja määrittelen oman elämäni. Olen suhtkoht sosiaalinen, liikunnallinen ja muutenkin hyväkuntoinen ja vireä, en koskaan ole kumppanini lähestymistä torjunut, läheisyys on minulle äärettömän tärkeä, seksistä en ole koskaan kumppanilleni sanonut ei, vaan päinvastoin.
Osaan asioista keskustella, kokemukseni mukaan miehet eivät, varsinkaan suhdetta tai raha-asioita koskevat puheenaiheet ovat kiellettyjä, ne kuin ajatellaan olematomiksi.
Erottuani 15 vuotta sitten, en ole tavannut vastuullista oikeaa MIESTä.

Sanonta kuuluu että kaksin aina kaunihimpi. Olen eri mieltä: kaksin aina ristiriitaa, valtataistelua sekä toisen osapuolen tekemisten kyttäämistä ja rajoittamista.
Muistakaamme että seksi ja suvunjatkamisvietti on tärkein vietti maailmassa ja se on läsnä aina ja kaikkialla. Siis, alkujaan miehen tärkein biologinen tehtävä on levittää siementään mahdollisimman laajalle. Tätä vasten esim. vastuullisuus, hellyys, huomaavaisuus etc. ovat sivuseikkoja, moottorina taustalla toimii suvunjatkamisvietti.

[quote]
Olisipa hyvinkin tilaa, sillä minä ainakin kaipaisin vaan seuraa matkoille, sienimetsään tai vastaaviin harrastuksiin.
Oma koti ja omat rahat kummallakin![/quot

Samoin täällä, tanssiharrastukseen, lenkkeilyyn ym.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat