Mitä metsä sinulle merkitsee?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Uusimmassa ET-lehdessä kysyttiin metsän merkityksestä ihmisille. Mitä se merkitsee sinulle?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Metsä merkitsee metsuri- Vävypojalle toimeentuloa,
Anopille mukavia marja- ja sienireissuja,
Miniälle puunhalaamisia ja
Lapsenlapselle Röllimetsää kaikkine peikkoineen ja keijuineen.

Vierailija
Pauliina ET

Uusimmassa ET-lehdessä kysyttiin metsän merkityksestä ihmisille. Mitä se merkitsee sinulle?

Metsä on minulle erittäin tärkeä elementti.
Metsässä tykkään lenkeillä ympärivuoden siellä akut latautuvat ja voin kuunella omaa itseäni ilman taustahälinää.
Marjastan paljon joten metsä antaa minulle paljon myös siltä osin.
Metsä antaa minulle ihanaa lämpöä talvella kun istun takkatulen äärellä pakkasen paukkuessa nurkissa tai syys myrskyn ulvoessa nurkissa.
Tykkään hakata polttopuita suorastaan rakastan sitä ja puuthan tulee metsästä nekin.
Monasti mietinkin mitä sitten jos kun en enää pääse rakkaaseen metsäluontoon.
No turha sitä on vielä käydä murehtimaan sen aika tulee sitten jos jos tulee.

Usein metsässä tulee niin harras olo mieleen nousee laulun säkeet ;
" Nyt metsä kirkkoni olla saa
voi täälläin palvella Jumalaa
mun kirkkon katto on korkeella
ja yks on ystävä seurana......"

Vierailija

Suomalaisille on metsä ja luonto yleensäkin tosi tärkeitä, täälä kun luonto on aina melko lähellä vaikka kaupungissa asusikin. Itse tykkään marjastaa, marjat on todellista terveysruokaa ja metsässä kulkeminen on mukavaa. Myös lenkillä käyn metsäpoluilla, yleensä jonkun toisen seurassa. Samalla saa jutella ja ihmetellä luontoa, siitä löytyy aina jotain tutkailtavaa. Talvella taas on kiva hiihtää, varsinkin latuja jotka kulkee valoisassa mäntymetsässä.

Vierailija

Metsä on minulle paikka rauhoittua, kuin kirkko. Harrastukset liittyvät myös metsään.
Ilman metsää olisin pelkkä "poika":-)!

t.metsänpoika

Vierailija
Pauliina ET

Metsä vastaa kun sinne huudetaan. Ihanat tuoksut ja mielenrauhaa. Sieniä marjoja sammalia ym.

Vierailija

Metsän merkitys minulle?

Asun metsän keskellä.
Metsä asuinympäristönä merkitsee
rauhaa ja hiljaisuutta,
luonnonläheisyyttä.

Marjastan ja sienestän.
Metsä merkitsee myös
ilmaisia luonnonantimia
ruokapöytään.

Kun liikun metsässä
lataan akkujani, rauhoitun.

T. metsäntyttö

Vierailija

Olen nyt ilonpilaaja, kun sanon että nykyään metsä merkitsee minulle myös borrelioosia ja myyräkuumetta. Harvoin menen mettään mättähältä mättähälle astelemaan.
Terv.
"Asfalttikukka"

Vierailija

Olin aamulenkillä 7-8 välillä lähimetsässä ja henkäilin ihastuksesta.Loppukesän kaste ja kosteus olivat kaikkien tuhansien hämähäkinseittien päällä. Näky oli eksoottinen .Mustikanvarvut ja havupuitten oksat olivat täynnä harmaita seittejä.
Joidenkin seittien takaa heijastui valo ja niissä kimmelsi kastepisaroita,upeita luomuksia.
Kävelen päivittäin kaikkina vuodenaikoina metsässä ja nautin siitä.En voisi kuvitella elämääni ilman puita ja luonnon rauhaa.
Laitan mukaan joskus aiemmin kuvatun seittikuvan,jossa on jotain samaa kun näkemissäni taideteoksissa.

Vierailija

Tosi kaunis kuva Aronialta!
Henkilökohtaisesti ottaisi kauan ennenkuin oppisin asumaan maassa jossa ei kasvaisi metsää. Metsä on minun kirkkoni, marjojen ja sienien lähde, eläinten tarkkailu paikka ja onhan siellä aina se puukin jota halata.

Vierailija

Lainaus:

Olen nyt ilonpilaaja, kun sanon että nykyään metsä merkitsee minulle myös borrelioosia ja myyräkuumetta. Harvoin menen mettään mättähältä mättähälle astelemaan.
Terv.
"Asfalttikukka"

Kyllä metsässä vielä on turvallisempaa kuin "asfalttiviidakossa". Minulle metsä merkitsee nautinnollisia marjamatkoja, virkistäviä koiran ulkoilutuslenkkejä, luonnon hiljaisuutta ja usein tulee samanlainen olo kuin muutamalla muullakin eli sellainen "pyhäaamun rauha"-tunnelma.
Asfalttikukan mainitsemia tauteja taitaa harvemmin saada metsästä. Minä sairastuin 1989 jänisruttoon ja olin ainoa meidän perheestä, joka en käynyt kesällä suunnistamassa ja muutenkin sinä kesänä ehdin tosi harvoin metsäretkille.

Vierailija

Kyllähän se metsä on henkireikä. Tuntuisi todella kammottavalta, jos ei pääsisi metsään. Punkkeja ei ole ikinä tarttunut, koska osaa pukeutua oikein. Myyräkuumetta tuskin saa metsässä samoillessa, hei haloo... pitäisi vähän otta selvää...

Vierailija

Metsä on minulle kuin kirkko, pyhä paikka ,sieltä löydän rauhan . Polkuja pitkin kuljen, sienikori käsivarsillani. Aistin tuulen huminan, kun se tarttuu puiden oksiin. Linnunlaulun , hiljaisuuden. Aistin auringon , joka värjää maiseman .Metsässä saan vaeltaa omen ajatusten kanssa. Tänäänkin mieheni kanssa olimme sienessä, löysimmekin
ihan hyvin. Keräsimme kanttarelleja, haapasieniä, lampaankääpiä ja mustia torvisieniä. Jokunen suppilovahverokin
tuli mukaan. Minulle tuli hyvä olla.
janttukatriina

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Metsä on minullekin rauhoittava paikka ja henkireikä. Moni on täällä maninnut metsän kirkkonaan. Jotain sellaista minäkin tunnen, kuin olisin lähempänä luojaamme.
Menen metsään marjastamaan, sienestämään ja talvella hiihtämään. Kesällä, silloinkin kun on paljon työtä mökillä menen välillä irtautumaan kaikesta tekemisestä, eikä minulla silloin ole kiire. Käyn siellä melkein päivittäin.

Metsä on täynnä mielenkiintoisia asioita joita jään ihmettelemään, niinkuin tuo kuvassa kannonpäässä, kääpäkö? Sillä näyttää olevan hiki.
Käyn siis metsässä kaikkina vuodenaikoina ja aina on erilaista, niinkuin vuodenajat ovat.

Vierailija

Lainaus:

Terv.
"Asfalttikukka"

Ei se haittaa... mutta kultaseni, ne punkit sinä saat todennäköisemmin vaikka kaupungin uimarannan reunan kaislikosta, ja myyräkuumeen vaikka kerrostalon varastosta,

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat