Omaisuus ja avioero

Vierailija

Olen pohtinut asiaa,jos pojalleni tulisi avioero,miten omaisuudelle käy?Talo on hänen nimissään,avioehtoa ei ole.Joutuuko antamaan talon osuudesta puolet?Vai selviääkö sillä että laittaa vaimon "pellolle".

Kommentit (7)

Vierailija

Ei kai vihkivaimoa noin vain voi pellolle laittaa? En ole asiantuntija,
mutta luulenpa, että puolet omaisuudesta kuuluu vaimolle.

Vierailija

Pahoin pelkään, että vaimo saa puolet omaisuudesta ja jos ei ole muuta rahaa, millä maksaa vaimoa ulos hän saa puolet talosta. Jos avioliitto on ollut voimassa hyvin vähän aikaa, niin sitten on ehkä mahdollisuus jonkinlaiseen helpotukseen. Jos tilanne on nyt menossa avioeron suuntaan kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen.

Vierailija

Miksi pohdit noin ikäviä asioita poikasi varalle? Avioero on kamalan raskas prosessi, eikä tuollaista pitäisi miettiä ennen kuin on sen aika. Pariskunta varmaan sopii lakimiehen kanssa omaisuuden jaosta ja ovat muutenkin tietoisia, miten omaisuus erossa jakaantuu.

Vanhalle yksi hyvä neuvoa: Vaikka me tiedämmekin paljon kun olemme eläneet niin pitkään, niin aina ei kannata jakaa viisauttaan.

Vierailija

Lainaus:

Pahoin pelkään, että vaimo saa puolet omaisuudesta ja jos ei ole muuta rahaa, millä maksaa vaimoa ulos hän saa puolet talosta. Jos avioliitto on ollut voimassa hyvin vähän aikaa, niin sitten on ehkä mahdollisuus jonkinlaiseen helpotukseen. Jos tilanne on nyt menossa avioeron suuntaan kannattaa ottaa yhteyttä lakimieheen.

Tällainen käsitys minullakin on. Jos avioehtoa ei ole, avioliiton solmiminen antaa puolisolle avio-oikeuden toisen omaisuuteen. Asia konkretisoituu erossa tai puolison kuollessa. Liiton ikä merkitsee joskus lievennystä. Vain lainoppinut osaa vastata tarkasti, kuinka jako menee.

Moni vanha ihminen pohtii sukutilan kohtaloa, kun perillinen on solminut avioliiton rakkauden huumassa tekemättä avioehtoa.
Jättäisin avioasiat kuitenkin nuorten itsensä selvitettäviksi.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tällainen käsitys minullakin on. Jos avioehtoa ei ole, avioliiton solmiminen antaa puolisolle avio-oikeuden toisen omaisuuteen. Asia konkretisoituu erossa tai puolison kuollessa. Liiton ikä merkitsee joskus lievennystä. Vain lainoppinut osaa vastata tarkasti, kuinka jako menee.

Moni vanha ihminen pohtii sukutilan kohtaloa, kun perillinen on solminut avioliiton rakkauden huumassa tekemättä avioehtoa.
Jättäisin avioasiat kuitenkin nuorten itsensä selvitettäviksi.

tähän viimeiseen kappaleeseen kommentoisin, että ei tarvitse pohtia, jos tekee itse testamentin, jossa mainitaan, että peritty omaisuus ei ole avioehdonalaista, kuten itse olen tehnyt.
tällöin mahdollinen miniä tai vävy ei saa penniäkään puolisolle perinnöksi tulevasta omaisuudesta.
t.m

Vierailija

Erotapauksia on monenlaisia sekä naimisia. Poikamme on ollut useamman vuoden naimisissa ja seurustelua ennen häitä saman verran yhteensä yli kymmenen vuotta. Olen hoitanut lapsia paljon helpottaakseni miniäni arkea ja poikani on antanut hänen käydä vapaasti ulkona viihteellä tyttöjen tai kavereiden kanssa. Nyt on ero kun paljastui että miniäni on lespo. Seurustelee ja makaa naisen kanssa eikä ole kiirettä erota. Nainen on vain äidin kaveri - näin hän lapsille markkinoi asiaa.
Mielestäni tämä on aviorikos, mutta aate on aikamoista aivopesua! Aika hankala juttu, kun kohdalle osuu! Kohta ex-anoppi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat