TYKKÄÄN OLLA KOTONA

Vierailija

Joka paikassa toitotetaan että ihmisten täytyy olla sosiaalisia, ei saa jäädä kotiin ,täytyy lähteä ,matkoille ,tanssehin ,kirkkokuoroo, työväenopistoon, ratsastamaan, taidenäyttelyn, laivalle hauskaa pitämään, ja sinne sun tänne. ja jos et lähde on dementia ja jopa hengenlähtö lähellä. Onko täällä ketään toista kuka tykkää olla kotona omassa rauhassa. en ole sosiaalinen jännittäjä, mutta kun ei yhtään kiinnosta täydet linja autot ,ja "iloiset " laivareissut. kuolempahan sitten vaikka nuorempana "omassa rauhassa" .elihän se venninekin sata vuotiaaksi vaikka siellä sokeana itsekseen touhusi. tykkään olla kotona.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Täällä kansa mummeli joka tykkää olla kotona.Juuri tulin tytön koirien kanssa lenkiltä. En ole viimeiseen 13 vuoteen kunnolla ollut kotona kuin puoliksi, tehden osa-aikaista työtä. Mutta nyt työt lopettanut ja tässä pikkuhiljaa opettelen nauttimaan kotona olosta. Tosin tässä on ollu marjanpoimintaa lastenlasten hoitoa ja nyt omenat odottaa tekijäänsä. Vielä ei ole kerennyt lomailla. Ja siksi tykkään olla kotona kun minulla on niin paljon tekemistä aina. Saa nauttia puhtaasta kodista, ruuan ja pullan tuoksusta. Lenkkeillä ja harrastaa. Kaikkeen jää enempi aikaa. Raha ei korvaa mielestäni tätä vapautta. Tosin jää soppailut jä harkitesmattomat ostokset vähemmälle toisaalta se on hyvä asia. En ole vielä eläkeiässä mutta kohta.
Nyt kun syksy tulee alkaa liikunnalliset harrastukset ja englannin tunnit.
Matkailu välillä kyllä mukavaa jos vain rahaa on. Koti ei minulle kuitenkaan korvaa kaikkea haluan myös sosiaalista toimintaa. Muuten tulisin ihmisaraksi, siitä on nuoruuden aikaisia kokemuksia.

Vierailija

Lainaus:

Täällä kansa mummeli joka tykkää olla kotona.Juuri tulin tytön koirien kanssa lenkiltä. En ole viimeiseen 13 vuoteen kunnolla ollut kotona kuin puoliksi, tehden osa-aikaista työtä. Mutta nyt työt lopettanut ja tässä pikkuhiljaa opettelen nauttimaan kotona olosta. Tosin tässä on ollu marjanpoimintaa lastenlasten hoitoa ja nyt omenat odottaa tekijäänsä. Vielä ei ole kerennyt lomailla. Ja siksi tykkään olla kotona kun minulla on niin paljon tekemistä aina. Saa nauttia puhtaasta kodista, ruuan ja pullan tuoksusta. Lenkkeillä ja harrastaa. Kaikkeen jää enempi aikaa. Raha ei korvaa mielestäni tätä vapautta. Tosin jää soppailut jä harkitesmattomat ostokset vähemmälle toisaalta se on hyvä asia. En ole vielä eläkeiässä mutta kohta.
Nyt kun syksy tulee alkaa liikunnalliset harrastukset ja englannin tunnit.
Matkailu välillä kyllä mukavaa jos vain rahaa on. Koti ei minulle kuitenkaan korvaa kaikkea haluan myös sosiaalista toimintaa. Muuten tulisin ihmisaraksi, siitä on nuoruuden aikaisia kokemuksia.

Tykkään minäkin olla kotona ja hoitaa lapsia ja kerätä marjoja ja harrastaa ja matkustaa ja kaikkea muutakin, aivan kuin sinäkin!

Vierailija

Kukapa ei tykkäis kotonaolosta, ainakin toisinaan. Nytkin kun on ollut jo useampi sadepäivä, voi loikoilla aamutakissa puolille päivin hyvän kirjan seurassa ja nauttia olostaan. Ei ole pakko lähteä mihinkään, ei tarvitse passata ketään ja saa tehdä ihan mitä milloinkin sattuu huvittamaan.

Vierailija

Näin tämäkin mummeli.SAA olla kotona ja omissa oloissaan.Ei passausta ,ei hoidettavia,ei mitään velvoitteita.Ystäväni ihmettelee,miten en OSALLISTU mihinkään järjestö toimintaan ym.Ei tunnu tajuavan ,että siis olen onnellinen täällä lintukodossa.En tarvitse sosiaalista pöngitystä egooni.Olen ihan hyvä näin ja kelpaan itselleni.Lapset maailmalla ja lapsenlapset hyvässä hoidossa.Mies jätetty maailman valtamerille,niin ei ole sitäkään rasitetta.Sehän on suuri onni,että viihtyy oman itsensä kanssa,eikä juokse pakoon itseään.Eiköstä??

Vierailija

Lainaus:

Joka paikassa toitotetaan että ihmisten täytyy olla sosiaalisia, ei saa jäädä kotiin ,täytyy lähteä ,matkoille ,tanssehin ,kirkkokuoroo, työväenopistoon, ratsastamaan, taidenäyttelyn, laivalle hauskaa pitämään, ja sinne sun tänne. ja jos et lähde on dementia ja jopa hengenlähtö lähellä. Onko täällä ketään toista kuka tykkää olla kotona omassa rauhassa. en ole sosiaalinen jännittäjä, mutta kun ei yhtään kiinnosta täydet linja autot ,ja "iloiset " laivareissut. kuolempahan sitten vaikka nuorempana "omassa rauhassa" .elihän se venninekin sata vuotiaaksi vaikka siellä sokeana itsekseen touhusi. tykkään olla kotona.

Vierailija

Lainaus:

Näin tämäkin mummeli.SAA olla kotona ja omissa oloissaan.Ei passausta ,ei hoidettavia,ei mitään velvoitteita.Ystäväni ihmettelee,miten en OSALLISTU mihinkään järjestö toimintaan ym.Ei tunnu tajuavan ,että siis olen onnellinen täällä lintukodossa.En tarvitse sosiaalista pöngitystä egooni.Olen ihan hyvä näin ja kelpaan itselleni.Lapset maailmalla ja lapsenlapset hyvässä hoidossa.Mies jätetty maailman valtamerille,niin ei ole sitäkään rasitetta.Sehän on suuri onni,että viihtyy oman itsensä kanssa,eikä juokse pakoon itseään.Eiköstä??

Hyvä että löytyi muitakin kotona viihtyviä, minäkin joudun aina puolustelemaan ja vannottamaan että ei ole pitkä aika eikä ole yksinäistä, mukavaa on.

Vierailija

Minä kyllä tykkään arkipäivisin mennä ja liikkua, mutta niin että kenenkään kanssa en ole etukäteen sopinut aikaa ja paikkaa, vaan ihan senhetkisen mielialan mukaan menen tapahtumiin. Sunnuntaipäivän olen yleensä koko päivän kotosalla itsekseni, se on ihanaa lepuutusta; korkeintaan aamukirkossa käyn ja sitten takaisin omaan oloon, tietokoneen ja vanhojen elokuvien ääreen. - Minua oikein harmittaa, jos sunnuntaina puhelin soi ja minulle ehdotetaan jotain menoa. Eihän sitä olisi pakko vastata puhelimeen, mutta tulee mieleen että lapset ne ehkä siellä soittavat, tai jotain muuta tärkeää.
Minulle siis sopii vaihdellen kotona ja kylässä.

Vierailija

Mikäpä muu paikka olisi parempi kuin oma koti(kullan kallis)?!Olen viihtynyt erittäin hyvin eläkevuoteni,reilut 10v.,
vaikka en ole kovin pitkiä aikoja poissa kotoani ollut.Kaipa sitä on aiemmin jo reissunsa tehnyt ja nyt saa vain
olla ja nauttia vapaudesta.Ihmisiä toki haluan tavata ja osallistua kaikenlaisiin tilaisuuksiin silloin kun siltä tuntuu,mutta pääasiassa viihdyn kotona itseni kanssa!!!

Vierailija

Kuulin tänään vitsin.
Mies sanoi vaimolleen: Rakkaani. vihdoin minulla on mahdollisuus tarjota sinulle kalliinpi asunto.
Oi, ihanaa sanoi vaimo, miten se on mahdollista?
Vuokra nousee 100€, vastasi mies.

Vierailija

Kyllähän tämän asunnon vuokra on niin kallis,
että kulutan aikani kotona ihan mielelläni, kalliissa lukaalissa ;)

Hyvin vähän käyn missään koska olen liikuntarajoitteinen.
Tahikka ne rakennukset jonne tahtoisin mennä on täynnä esteitä liikuntarajoitteisille....

Justiinsa suunnittelen mitä kivaa laitan olohuoneeseen, ehkäpä aivan uudenväriset verhot ja matto..
katselen sitten kuvastoja,
ihastun johonkin väriin...
ja kaivan jostain vanhoista varastoistani sen väristä kangasta josta teenkin uuden tyynynpäällisen sohvalle..
Koska eihän mulla oikeesti ole varaaa ostaa mitään uutta ;)

Joskus lapset tekee löytöjä kirpputoreilta ja tuo minulle.....Pikkuisia rässymattoja tuolinpääliseksi ja sohvalle kissalle oma....Semmoinen pikkuinen ns. kynnysmatto on helppo puhdistaa, ja pestä pesukoneessa, kunhan muistaa pessä pesupähkinöillä sen koneellisen, ettei Katti suutu jos mattonsa haisevat, anteeksi tuoksuvat pesupulverilta..
Viihdyn erittäin hyvin kotona, enimmän aikaa yksikseni.
Juttelen Katille, mutta se ei paljon vastaile hyrinää kummemmalla jutulla.
Netti ja Skype pitävät minut "kartalla", ja tulee joskus jopa joku kahvillekin, kun pyydän.
Yksin on ihan mukava olla, työelämässä olin asiakaspalvelussa ja sain ihan tarpeeksi olla ihmisten kanssa nokakkain.
Nyt ei ole enää pakko, jos ei taho ;)

Vierailija

Kotona on viihtyisää ja siellä voi tehdä itselleen mieleisiä asioita .Elämän aistii jotenkin paremmin ,jos ei säntäile paikasta toiseen.Jo ihan tavalliset kotityötkin vievät aikansa ja sen jälkeen on mukava viettää aikaa itselleen mieluisalla tavalla lukien,neuloen tms.Nuorena on ehtinyt mennä riittämiin,nyt riittää rauhallinen elämä.On mukava ,kun ei ole pakko lähteä minnekään.Kaupoissa tulee levottomaksi,tavaraa on yli tarpeen,nyt voi siis nauttia elämästä.
Ei ole koskaan ollut tarvetta täyttää kalenteria menoilla,nykyaikana ihmisillä voi olla kova stressi kertoa toisille runsaista menoistaan ja tekemisistään,se on aika surullista.On hyvä jos tuntee olonsa hyväksi ja turvalliseksi itsekseen kotona,toki suon menevän elämän siitä pitäville.Kukin tyylillään.Pääasia kun on tyytyväinen.

Vierailija

Kyllä minäkin tykkään olla kotona,mutta tykkään myös matkustella ja käydä muuallakin.Reissun jälkeen on aina niin ihana palata kotiin.Jokainen tykkää olla tavallaan,mitäpä sitä kiistelemään.

Vierailija

Olisihan se aika outoa jos ei tykkäisi olla kotona!
Eiköhän valtaosa ihmisistä rakenna elämänsä kodin ympärille.
Omaa kotia osaa arvostaa kun välillä on sieltä pois esim. lomamatkoilla.
Iän myötä koti tulee entistä rakkaammaksi turvapaikaksi.

Vierailija

Kotona on hyvä olla ja minustakin koti on paras paikka. Joskus mietin sitä, että saan olla kotona ja siksi pidän siitä. Kotona oloni on vapaaehtoista. Mikään ei estä minua lähtemästä kylille tai harrastuksiin tai vaikka kävelylle metsään. Voin itse päättää, olenko kotona vai lähdenkö ulos. On myös paljon ihmisiä, joilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla kotona, paitsi jos joku joskus tulee hakemaan ja vie ulos. Kotonaolo ei enää välttämättä olekaan niin hauskaa. koti voi olla yksinäinen vankila, josta kaipaa edes joskus päästä pois.

Vierailija

Olen vielä työelämässä ja minulla on erittäin hyvät työkaverit. Tämä työyhteisö täyttää aika pitkälti sosiaaliset tarpeeni. Olen palvelualalla ja senkin takia tekemisissä ihmisten kanssa. Nyt kun lapset ovat jo "maailmalla" nautin kun saan olla kotona yksin töitten jälkeen.
En kaipaa vapaa-ajalla menemistä ja seurustelemista. Kotosalla harrastan käsitöitä, lukemista, puutarhanhoitoa, kävelylenkkejä ja kissakin minulla on. Uimahallissa ja kuntosalilla käyn välillä jotta työkunto säilyisi mahdollisimman pitkään ja muutenkin hyvinvoinnin vuoksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat