Vanha salaatin kastikkeen ohje

Vierailija

Hei rakkaat ihmiset.
Sattuisiko kellään vielä olemaan sitä vanhaa kotisinappista salaatin kastikkeen ohjetta ? Se oli kai joskus 90-luvun alkupuolella kotisinappipullossa. Muuton yhteydessä hukkasin reseptin. Netistä ko. reseptiä sellaisenaan ei enää löydy. Kiitos jo etukäteen, jos joku pystyisi minua auttamaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Jotain muistan.
Olikohan se kermaviilipohjainen ja maustettu tuolla sinapilla ynnä tilkalla etikkaa ja suolaa pippuria hieman sokeria, ja mielen mukaan jotain vihreää esim. hienonnettua persiljaa.

Vierailija

Ei ollut kermaviiliä. Siinä oli mm. öljyä, vettä, kotisinappia, etikkaa, sokeria. Määriä en muista, enkä kaikkia aineita.

Vierailija

Lainaus:

Ei ollut kermaviiliä. Siinä oli mm. öljyä, vettä, kotisinappia, etikkaa, sokeria. Määriä en muista, enkä kaikkia aineita.

Rohkeasti kokeilemaan, kyllä se makuyhdistelmä löytyy. Tuon kermaviilipohjaisen opin joskun nuorena anopiltani joka oli hyvä ruuanlaittaja.

Vierailija

Oliko kastike majoneesin tyyppinen, eli käytettiinkö siinä raakaa kananmunaa vai oliko se perinteinen "isoäidin kastike", jossa mausteet sekoitettiin keitetyn kananmunan keltuaiseen? Tosin viimeksi mainitussa ei perinteisesti ollut öljyä vaan kermaa.

Vierailija

Minä sain kerran ystävättäreltäni mökillä tuliaisiksi sellaista itse tehtyä salaatinkastiketta ja mukana oli myös ohje,näin se menee.
Salatti soossi.
1 kananmuna raakana,2dl öljyä vatkataan.
puoli dl ketsuppia 3rkl sinappia 3rkl HP kastiketta ja vähän soijakastiketta lisätään vatkaten.
valkosipulin kynsi puristetaan joukkoon,samoin puoli dl etikkaa ja rouhaisu mustaa pippuria lisätään..
Lopuksi lisätään 2 dl kiehuvaa vettä sekoitellen
on tosi maistuva vihreän salaatin kyytipoikana.Säilyvyys rajallinen tuoreen kanan munan takia,mutta pari viikkoa säilyy jääkaapissa .

gastella2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olin aikoinaan lomittajana Kivelä-Hesperian sairaalassa. Siellä ruokalassa oli ihana salaatikastike, ilmeisesti appelsiini pohjainen. Oli aivan ihana.
Onkohan kellään tietoa tämän makuisesta salaattikastikkeesta?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat