RUKOUS

Vierailija

Uskotko että Sinun rukouksiasi kuullaan?En ole ns uskovainen,en mitään "herätyksiä" saanut.Rukoilen kuitenkin "yritän" aamuin ,illoin.Ajoittain kuvittelen että minua kuullaan ja toisin ei OLLENKAAN.Kerroppa kokemuksia

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Uskon rukouksen voimaan. Olen vilpitön ja nöyrä rukouksessani enkä tee ehtoja, että sitten kun..jne
Olen saanut runsaasti apua rukouksesta ja tunnen että minua kuunnellaan. On hyvä ja onnellinen olla kun tietää
että koskaan en ole yksin.

Vierailija

Tytön kuusi vuotias poika oli kesällä ongella, seisoi kalliolla ,ja hyt äkkiä ahven ajoi jotain pikkukala parvea, että niitä sinkosi sätkimään pojan jalkojen juureenkin. poika huusi äitillee. "hei se toimii" äiti kysyi "mikä toimii" poika."no ku minä rukoilin että saatas kalaa" . että rukous oli kuultu.

Vierailija

Kyllä uskon, rukouksiani on kuultu hyvin vaikeissa tilanteissakin! Sanon kyllä aina rukouksessani, että "tapahtukoon Sinun tahtosi", koska enhän voi tietää, mikä on Jumalan tahto siinä asiassa.

Vierailija

Lainaus:
26.08.2011 10:23
Kyllä uskon, rukouksiani on kuultu hyvin vaikeissa tilanteissakin! Sanon kyllä aina rukouksessani, että "tapahtukoon Sinun tahtosi", koska enhän voi tietää, mikä on Jumalan tahto siinä asiassa.

Sinä oletkin jo ehtinyt kirjoittaa juuri niin kuin minäkin ajattelen.

"Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi.
Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen."
Ps 13:6

Tämä on minulla "muistilappuna" jääkaapin ovessa ja se antaa
voimaa uuteen päivään.

Vierailija

Juhannuksen aikaan huokasin Jumalalle. Varjele meidän pitkä kesäloma matkamme.
Mulle tuli ajatuksiin tunne: Minä varjelen kongreettisesti. Ajattelin että en kyllä itse mieti noin hassusti (kongreettisesti). Lisäsin kiireesti että ei kiitos hirvikolareita.

Suoralla tiellä, ei risteysalueella, minulla oli 100km/h, eräs vanha papparainen ajoi fillarilla suoraan eteeni. Sain kyllä jarrutettua aika paljon. Tönäisin sitä miestä, hän oli kokonaisuudessaan edessäni. (Kiljaisin jotain, Jeesus auta.)

Kun sain auton pysähtymään, mies kömpii pystyyn. (Fillari on autoni edessä ja mies sen takana) Miehellä on verinen otsa toisella puolen ohimoa.
Sanoin heti että Jumalalle kiitos että ei käynyt sulle pahemmin. Mies vihaisesti että ei Jumalaa sotketa tähän. Sanoin että tajuatko kun olisit voinut kuolla....
Veivät hänet sitten ansiapuasemalle vielä tutkimuksiin. Pyysin tutkimaan silmät, kun ei kerran katsonut/nähnyt autoani suoralla tiellä....
Päällisin puolin hän oli kunnossa. Seurasin tarkasti hänen reagtioitaan odottaessa. (odotimme poliisia ja ambulanssia ainakin 20min.) Fillarikaan ei kärsinyt paljon siinä.

Minulla on konepellissä lommo muistona kongreettisesta varjelusta. ;D

Vierailija

Tässä onkin tosiaan ollut paljon suojelusta mukana, sillä harvoin pyöräilijä selviää noin vähällä: yleensä vähintään jotakin murtuu! Ja jos ei kypärää ole päässä, voi käydä kovinkin huonosti.

Vierailija

Poikani oli hukannut kännykän koiralenkillä metsään. Lähdin yhdessä hänen kanssaan sitä hakemaan. Olin jo epätoivoinen kunnes muistin, että pitää rukoilla. Rukoilin hätäisesti jotain ja siinähän se kännykkä olikin, parin askeleen päässä.

Vierailija

Lapsena minäkin uskoin että rukous auttaa, kun jokin asia sattui toteutumaan. Enää ei ole sellaista lapsen uskoa jäljellä, koska järkeä on tullut päähän. Maailmassa tapahtuu paljon kamalia asioita uskon varjolla.

Vierailija

Lainaus:

Lapsena minäkin uskoin että rukous auttaa, kun jokin asia sattui toteutumaan. Enää ei ole sellaista lapsen uskoa jäljellä, koska järkeä on tullut päähän. Maailmassa tapahtuu paljon kamalia asioita uskon varjolla.

Kyllä minäkin rukoilen, käyn joskus rukouskokouksissakin. Kerran ruotsalainen evankelista sai minut valahtamaan polvilleni (onneksi ei sentään seljälleni). Joku käsilläparantaja on sanonut, että se apu tulee ylhäältä. - Hieno juttu, jos ihmiset saavat parannusta vaivoihinsa. Kuitenkin joskus mietin, mitä varten pitää niin paljon rukoilla - miksei apu tule tasapuolisesti kaikille, ilman rukouksia? Eiväthän kaikki edes tuedö rukoilemisen tarpeellisuutta, eikä kaikissa perheissä rukoilla. - Samoin ajattelen suojelusenkeleistä - miksi niitä toisille suodaan ja toisille epäreilusti ei anneta? Jos on olemassa ihmisistä huolehtiva jumala, niin kai hän kaikkia lapsia tasapuolisesti rakastaa?

Vierailija

Lainaus:
27.08.11 00:32
---- - Samoin ajattelen suojelusenkeleistä - miksi niitä toisille suodaan ja toisille epäreilusti ei anneta? Jos on olemassa ihmisistä huolehtiva jumala, niin kai hän kaikkia lapsia tasapuolisesti rakastaa?

Kyllä jokaisella ihmisellä on oma suojelusenkeli, jonka hän saa heti syntymässä. Enkeli on
hänen kanssaan koko elämän ajan. Jokaisen lähellä on myös paljon muita enkeleitä, jotka
ovat valmiita auttamaan, jos vain kutsut heitä apuun.
Eivät tietenkään enkelitkään voi toimia Taivaan Isän tahdon vastaisesti.
Jumala on rakkaus ja valo, Hän rakastaa kaikkia luotujaan ja tahtoo meille hyvää,
mutta joskus Hänen on laitettava meidät kovaankin elämänkouluun, että oppisimme
kuuntelemaan Hänen ääntänsä ja toimimaan Hänen tahtonsa mukaan.
Kyllä kaikki meidän rukouksemme kuullaan, jos emme pyydä kenellekään mitään pahaa ja
lisäämme aina pyyntöihin "tapahtukoon kaikessa Sinun tahtosi, ei minun".
Saamme aikanaan vastauksen ja aina se ei ole sellainen kuin olemme itse toivoneet.
Pyynnöt tulee viedä kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi. Kiittäminen on yhtä tärkeätä
tai ehkä tärkeämpääkin kuin pyytäminen.

Vierailija

Kyllä mielestäni (joittenkin Jumala, joka ei ole sama rakkauden Jumala kuin minun) sotketaan ihmisten pahoihin tekoihin yleensä, varsinkin äärimuslimeilla.
Uskon että ihminen se on joka on tuhonnut tämän maapallon. Esim. jos sisäosissa on öljyä, miten vesi voi korvata sen, kun öljy otetaan pois. Väkisinkin laattoihin ajan kanssa vaikuttaa (maanjäristykset)

Ei Jumala väkisin tule kenenkään elämään. Hän odottaa että häntä vilpittömästi pyydetään avuksi.

Kun minulla oli todettu rintasyöpä v. -96, menin rukoiltavaksi erääseen aktiiviseen seurakuntaan. Kun pastori ja eräs toinen hlö voiteli otsaani ristin öljyllä ja rukoili, heidän käden kohdalla olkaani poltti kuin tulessa. Rukous oli tehokas. Minä selvisin pelkällä leikkauksella ja olen vielä täällä.

Yksin rukoillessanikin hädässä, kun en voinut kunnolla hengittää, olen parantunut perusteelliseti. Toisella kertaa olin maalla, korvessa ,enkä päässyt lääkäriin. Poskiontelotulehdus parani rutisten, eikä ole sen jälkeen tullut uudelleen..

Vetosin Jeesuksen sanoihin: avuksesi huuda minua hädän päivänä niin minä autan sinua...
Joskushan meidän sitten täytyy täältä lähteä, mutta sitten se on vain siirtyminen ihanimpiin maisemiin.

Vierailija

Usein luen rukouksen; Herra, Jeesus Kristus, ole minulle syntiselle armollinen. Rukoilen päivittäin läheisen puolesta, jolla vaikeaa. Armo on se, minkä varassa menen päivästä toiseen. Minulla on ranteessani rukousnauha, Kreikan matkalta hankittu. Iltarukouksen muistan lukea silloin tällöin, en joka ilta kuten lapsena.
Mielestäni minulla on ollut kaksi konkreettista tapausta, jossa on ollut selvä varjelus, ettei sattunut pahaa onnettomuutta - lähellä oli.
Olen kirkosta eronnut mielestäni perustellusta syystä, mutta en Jumalasta ja Jumalan armosta (yksin uskosta, yksin armosta ).
Äitini oli uskovainen ihminen kuten kummini.

Vierailija

Nuorimmalla lapsellani oli suurensuuria vaikeuksia,masennusta ,itsetuhoa,viiltelyä, alkokolia,huumeita.Hänet otettiin hoitoon Hesperiaan,Lapinlahteen, Aurooran psykiatriselle.Jos mahdollista hän karkasi hoitolaitoksiata .Hänen elämänsä oli pelkkää kaaosta.
Yritin olla mukana tukemassa ,rinnalla,auttaa kaikin mahdollisin tavoin.Tuntui ,että mikään ei auttanut.

Sitten sain kuulla Pirkko Jalovaaran rukousilloista paikkakunnallani. Menin sinne ,Jalovaara rukoili lapseni puolesta. Kiersin hänen tilaisuuksissaan lähipaikkakunnilla useita kertoja,hän rukoili puolestamme .Lisäksi lähetin omaan seurakuntaani rukouspyyntöjä lapseni puolesta netin kautta. Rukoilin itse lukemattomia kertoja päivässä, aina ahdistuksen iskiessä.
Kaikki tämä kesti n.1,5-2 vuotta. USKON rukouksen voimaan. Tyttäreni kaaos alkoi pikkuhiljaa tasaantua. Hän löysi tavallisen päihteettömän poikaystävän (enkelin,sanoin minä,vaikka on kalju ja karvanen) ja elämä alkoi normaalisoitua. Nyt hän elää normaalia nuoren naisen elämää, valmistui keväällä ammattiin parhain mahdollisin arvosanoin.Hän on työelämässä mukana ja tulevaisuus näyttää hyvältä.
Uskon Jumalan apuun ja rukouksen voimaan:))

Vierailija

Rukouksen voimasta todistava kirja

Kerttu Kalmari (1918-1998) Jumalan ihmeitä

"Jumalan ihmeitä on laukaalaisen 1918 syntyneen maalaistalon emännän
Kerttu Kalmarin kerrontaa siitä, miten hän on saanut olla - vai olisiko parempi
sanoa - taivuteltiin olemaan Herran koulutettavana ja työaseena."

"Kirjan henki on voimakkaasti esirukoustyöhön kannustava"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat