Kommentit (11)

Vierailija

Kokis astui minun elämääni kun noin kymmenvuotiaana ostin Anttilan kioskilta ensimmäisen kokis pulloni.
Se oli heti menoa se, kertalaakista jäin koukkuun ja tänä päivänä tuota juomaa kuluu kaksi puolentoista litran pulloa päivässä.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mietitkö koskaan mitä se saa suolistossasi ja mahalaukussasi aikaan!
Kun kokikseen lataa rautanaulan se hyvin pian siellä ruostuu, mitä tehneekään mahassa, vaivani jäivät kun jätin kokiksen, join laittina joka päivä aika pitkään joskus 80-luvulla. Olen kuitenkin pysynyt terveenä. Joten en halua pelottella sen juojia, mutta kun kuulin tuo kokeen tuloksen, en enää voinut juoda.

Vierailija

Lainaus:

Kun kokikseen lataa rautanaulan se hyvin pian siellä ruostuu, mitä tehneekään mahassa, vaivani jäivät kun jätin kokiksen, join laittina joka päivä aika pitkään joskus 80-luvulla. Olen kuitenkin pysynyt terveenä. Joten en halua pelottella sen juojia, mutta kun kuulin tuo kokeen tuloksen, en enää voinut juoda.

Yhteen aikaan kerrottiin kauhujuttuja miten hammas sulaa kokiksessa yön aikana olemattomiin.
Happoja on muissakin limuissa mutta kokis on nostettu peikoksi ja pahikseksi, niin tai näin, juodaan sitten riskillä.
Vatsa minulla on ollut aina loistokunnossa vaikka olen yli viisikymmentä vuotta tuota juomaa litkinyt, hyvin helpolla en siitä luopuisi.

Vierailija
mökinmuori

Yhteen aikaan kerrottiin kauhujuttuja miten hammas sulaa kokiksessa yön aikana olemattomiin.
Happoja on muissakin limuissa mutta kokis on nostettu peikoksi ja pahikseksi, niin tai näin, juodaan sitten riskillä.
Vatsa minulla on ollut aina loistokunnossa vaikka olen yli viisikymmentä vuotta tuota juomaa litkinyt, hyvin helpolla en siitä luopuisi.

Eikö limsoissa ole tarpeettomasti myös lihottavaa sokeria, mikä osaltaan luokitellaan ruokamyrkyksi.

Vierailija

Suomalaisessa melakolisessa luonteessa on vielä se miinuspuoli, että eivät opi rakastamaan itseään ja hyvinvointiaa!
Jos niin olisi eivät joisi ja söisi niin kovin paljoin epäterveellistä kuin lihottaisi itseään tarpeettomiin sairauksiin.

Vierailija

Cokiksessa on monenlaisia lisäaineita, joten kehottaisin vaihtamaan veteen janojuomaksi. Piristystä voisi saada vaikka sokeroimattomasta kahvista tai teestä, joita nykyään pidetään terveellisinäkin.

Vierailija
mökinmuori

Kokis astui minun elämääni kun noin kymmenvuotiaana ostin Anttilan kioskilta ensimmäisen kokis pulloni.
Se oli heti menoa se, kertalaakista jäin koukkuun ja tänä päivänä tuota juomaa kuluu kaksi puolentoista litran pulloa päivässä.

Yhdelle ihmiselle, vai kokonaiselle perhekunnalleko?

Vierailija

mökinmuori

Yhdelle ihmiselle, vai kokonaiselle perhekunnalleko?

Yhdelle, eli minulle.
Tottakai olen valmis myöntämään että kokiksen juonti on pahe, mutta nautin siitä sokerittomasta versiosta ja täytyyhän täydelliselläkin yksi pahe olla.

Mutta leikki sikseen, mitä mieltä olette näistä energiajuomista joita nuoriso lipittää jopa enemmän kuin kolajuomia?
Minä en ole niitä koskaan maistanut,mies on muutaman kerran ostanut ajaessaan väsyneenä Lappiin.
Hänen mielestään ne nostivat vireystasoa, eli ei aivan humpuukia.

Vierailija

Minun ensimmäinen limsani oli keltainen Jaffa. Sitä sai lauantaisin saunan jälkeen. Muina päivinä juotiin mehua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat