Marjatappelu?

Vierailija

Onkos kukaan lukijoista nähnyt/jopa itse osllistunut tappeluun marjastuspaikasta?
Median mukaan jo näinkin on käynyt....
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tappelua-marjapaikoista---oletko-joutu...

Itte olen marjoja kerännyt niin ettei ketään ole lähimaillekaan osunut, pitäsköhän nyt laittaa jo kypärä ja luotiliivit marjamettään mennessä?

Kommentit (6)

Vierailija

Ei tarvitse ottaa kypärää mukaan marjametsään, ainakin Itä-Suomessa ovat
metsät vielä täynnä keräämättömiä marjoja. Ai niin, ota sittenkin kypärä ja
ne luotiliivit, jos tänne tulet, karhuja täällä on paljon samoilla mättäillä.
Jos karhun kanssa painii lyöt, niin lisävarusteista saattaa olla hyötyä :)

Toinen juttu on sitten, jos ihan vierasta porukkaa tulee mökkitontille tai jonkun
pihapiiristä marjoja keräämään, silloin kyllä jokainen ryhtyy häätötoimiin, jos
on paikalla.

Vierailija

Aikoinaan kun asuin itä-suomessa anoppi olisi varmaan ampunut jos pyssy olisi ollut muut marjastajat. Sen verta oli kielenkäyttö karskia kun marjasta tuli ja joku oli kerennyt poimimaan. Nuuka oli marjoistaan kauppaan vei vaan ei poikansa perheelle paljon irronnut. Meille aina neuvo marjapaikkoja mutta muistaakseni koskaan ei saatu juuri muuta kun liikkumisen ilo.
Nykyisellä asuinseudullani saa käydä vapaasti, muita marjastajia ei näy yleensä. Yksin jos olen ja jonkun miespuolisen marjastajan nään niin turvallisuussyistä poistun ja kiireesti eihän koskaan tiedä minkälainen marjakaveri on. Karhuja pelkään aina ja näkyjäkin nään kun turvejuurakko on pystyssä niin heti luulen vähintäänki karhuksi. Hirvikärpäset ovat tähän vuodenaikaan inhottavia.

Vierailija

Täällä on kuusikymmentä thaimaalaista, keräävät puolukoita, saavi oli tien varressa ja anteeks vaan, mutta ei näyttänyt herkulliselta, raakoja marjoja ja puoli metsää roskia seassa, että antaapa olla ostamatta "kotimaiset aidot mehut ja hillot"

Vierailija

Hei. älkää viittikö mollata thaimaalaisia poimijoita. Eihän heitä tänne edes houkuteltaisi marjanpoimintaan jos me itse viitsisimme poimia marjat. Se vain on niin ala-arvoista ja huonosti palkattua työtä ettei kelpaa meille, muualta pitää poimijat hommata. On paljon yksinkertaisempaa ja mukavampaa hakea työttömyyskortistosta tai sosiaaliluukulta toimeentulo ja siinäpä jää sitten aikaa vielä arvostella ja haukkua ahkerat poimijat. Hävetkää!!

Vierailija

Lainaus:

Täällä on kuusikymmentä thaimaalaista, keräävät puolukoita, saavi oli tien varressa ja anteeks vaan, mutta ei näyttänyt herkulliselta, raakoja marjoja ja puoli metsää roskia seassa, että antaapa olla ostamatta "kotimaiset aidot mehut ja hillot"

Mitäs itse teit, olitko marjassa, vai?

Vierailija

Minä se tulin juuri puolukkametsästä ja nyt kramppaa koipia tuskallisesti se on tuo spinaalistenoosi selässä joka ei tykkää näistä marjareissuista vaan panee hanttiin sen minkä ehtii.
Vajaan tunnin oli käsin poimin ja 15 litraa puolukkaa tarttui mukaan.
Eipä näkynyt ketään muita yksin sain olla.
Thaimaassa tuo palkkataso on pienempi kuin meillä joten eipä voine verrata suomenhintoihin eli täällä eläminenkin on kallimpaa.
Thaimaalaiset hankkivat noilla "roskamarjoillaan" ihan hyvin tienaavat siis hyvin oman maansa palkkatasoon nähden joten ei verrata heitä kotimaisiin poimijoihin joilla samoilla hinnoilla ostovoima on minimaalinen thaimaalaisiin nähden.
Olen kyllä sitä mieltä että meillä nuoret eivät enää marjametsään juurikaan lähden joten kotimaiset marjanpoimijat ovat katoava luonnonvara.
Itse käyn niin kauan kuin pikkuisenkin kynnelle kykenen en näet osta muiden poimimia marjoja ellen tiedä kuka ne on poiminut.
Ei täällä meillä päin mitään marjariitoja ole ollut hyvin on marjaa riittänyt halukkaille poimijoille.
No kyllä minäkin pihapiiristäni lähdöt antaisin jos joku tulisi puutarhamarjojani poimimaan luvatta.
Tuossa kuvassa on muuten ihan oman puutarhan viimoisia syksyn marjoja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat