hauska juttu

Vierailija

on Valion Rasvaton, D-vitamiinia ja proteiinilla kyllästetty plus- maito.
Voisiko joku sanoa mitä järkeä on lisätä D-vitamiinia rasvattomaan tuotteeseen,
koska imeytyäkseen D-vitamiini tarvitsee rasvaa tehokkaaseen imeytymiseen.......?

Kommentit (12)

Vierailija

Lainaus:

on Valion Rasvaton, D-vitamiinia ja proteiinilla kyllästetty plus- maito.
Voisiko joku sanoa mitä järkeä on lisätä D-vitamiinia rasvattomaan tuotteeseen,
koska imeytyäkseen D-vitamiini tarvitsee rasvaa tehokkaaseen imeytymiseen.......?

Sisältävätkö D-vitamiinitabletit rasvaa? Vai voinko kanssa ne pitäisi nauttia ;-)

Vierailija

Ei D-vitamiini tarvitse rasvaa imeytyäkseen, älä sotke, D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini mutta imeytyy kyllä ilman rasvamössöäkin. . . . . . Ja sitä paitsi rasva nostaa verensokeria - turhaa siis - ja kova eläinrasva vielä kolesteroliakin ja senhän kaikki tietävät sydänvaaralliseksi ilmiöksi!

Vierailija

D-vitamiini imeytyy tehokkaammin kalsiumin kanssa, joten maitoon lisätty D-vitamiini on täysin asiallista, koska maidossa on paljon kalsiumia.

Vierailija

Uamuja

Hauska juttu nii. Se kun tua rasvatom maito o sama aine jota enne kututtii kurriks. ja se tuas juotettii vastasyntyneile vasikoile (joita sittä kututtii kurrivasikoiks) ku ei se muuhu kelevana ei ies isompii taloloihe kissoile. nyt se kurri pistetää tölökkii ja myyvvää terveysintoilijoile kovala hinnala rasvattoma maio nimelä. Nii ne vua tua mainoksila manipulointi ja terveysvouhotukset tuottaa tulosta ja rahamiehile lisee tienestii ko mittää ei tarvihe heittee hukkaa van kaikev voip myyvä.

T.suapisti

Vierailija

Muistaakseni tuota kurri-maitoa minun vanhempani nimittivät myös kummatuksi maidoksi. ;) Siis "kummattu" maito!

Vierailija

Ennen tosiaan oli niin, että kun maitotilalta laitettiin maitoa meijeriin, sieltä lähetettiin paluukuormana samassa tonkassa takaisin kurria eli vasikanjuomaa. Luulen että sitä piti tilata erikseen ja varmaan se maksoikin jotain. Olin silloin lapsi joten tätä maksujuttua en tiedä. Mutta joka tapauksessa,se kelpasi vain vasikoille. Ei kenellekään tullut mieleenkään laittaa kurria maitokannuun ihmisten juotavaksi.
En kyllä osta enkä käytä rasvatonta maitoa tänäkään päivänä.

Vierailija

Lainaus:

Muistaakseni tuota kurri-maitoa minun vanhempani nimittivät myös kummatuksi maidoksi. ;) Siis "kummattu" maito!

Kyllähä sitä esmerkiks tyrväälä o kurrii kututtu kummatuks maioks. Tahikka onkohase maio kuorimine ollu sitä kummoomista ja sittä lopputulos joppia. van ainai tiälä susjrajala sitä maitoo jostol kerma eroteltu poikkee kututtii kurriks. Josen iham pahastiv viärim muista nii maito separoitii ja toine osa ol kermoo ja toine sitä kurrii. ja sittä sitä kermoo kirnuttii ja tuloksena ol toine osa voita ja toine ol kirnupiimee. sittää se voi pestii huolellisesti ja suolattii ja vot ko ol hyvee. Enne nöösipentuna ollessan olin veivoomasa nii separaattorii ko kirnuukii. ja tulpa sitä kokeiltuu sittäi voim pesemistä. Tua viimene vaihe ol kaikkei pitkästyttävintä ko sitä pit pestä niim pitkää kunnekka se pesuves ol iha kirkasta sittä vasta se voi ol valamista ja hyvee ja suolauksej jäläkee syötävee.

T.suapisti

Vierailija

Lainaus:

Ei D-vitamiini tarvitse rasvaa imeytyäkseen, älä sotke, D-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini mutta imeytyy kyllä ilman rasvamössöäkin. . . . . . Ja sitä paitsi rasva nostaa verensokeria - turhaa siis - ja kova eläinrasva vielä kolesteroliakin ja senhän kaikki tietävät sydänvaaralliseksi ilmiöksi!

Mitä potaskaa... Rasva ei todellakaan vaikuta veren sokeriin mitenkään eikä kolestroliin.

Vierailija

Ihan aiheellinen ihmettely aloittajalta - tosi typerää toimintaa valiolta.

Sitten toiselle anonyymille, kyllä d-vitamiinikapseli sisältää öljyä (öljykapseli), ainakin ne d-vit. mitä itse syön.

Vierailija

Minua harmittaa tavattomasti seurata kuinka kasvuikäisille lapsille pienestä asti juotetaan tuota lapsen luonnollista ravintoa, maitoa, rasvatonta purkitettua vesilitkua. Noilla eväilläkö lapsen pitäisi kasvaa, olen todella huolestunut muutenkin tästä rasvaton - intoilusta, eikä ravinnonrakentajilla ole minkäänlaista vastuuta kasvavasta lapsesta. Laihoja, niissä perheissä joissa lasketaan rasvat, mieluummin alakanttiin diabeteksen pelossa, ja kasvavat mielestäni syntymämittoihinsa nähden liian hitaasti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat