Uusia teemoja: isovanhemmuus, harrastukset?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Miltä kuulostaisi teeman aiheena Isovanhemmuus tai harrastukset?

Ehdottakaa myös muita uusia Teemoja.

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija

Isovanhemmuus on kiinnostava aihe mutta harrastuksista saa paljon tietoa muutenkin.

Vierailija

Molemmat aiheet kiinnostavat. Isovanhemmuus etenkin, koska olen "edennyt" mummuksi saakka!

Vierailija

Siinäpä on vähän miettimistä, tässä isovanhemmuudessa. Olen aina ajatellut, että sitten kun minusta tulee mummo, niin minulle ei kuulu muuta kun lapsen rakastaminen. Vanhemmille kuuluu kasvattaminen. Nyt olen kokemuksen kautta olevani täysin väärässä. Aihetta voisi vaikka lehdessä käsitellä asiantuntioitten kanssa.

Vierailija

Olen iso-äiti kahdelle lapselle, silloin kun olen lasten kanssa annan heille aikani 99%. Leikimme, hypimme tramboliinillä, keskustelemme ja olemme lähekkäin. Teen kotitöitä, johon lapset voivat osallistua kykyjensä mukaan.
Harrastan monenlaista liikntaa ja uutena harrastuksena on latinotanssin opettelu. Eli lisää keskutelua vanhempien ihmisten liikkumiseen ja harrastuksiin liittyen, johon lapsetkin voisivat osallistua.
Huomiota tulisi kiinnittää myös siihen, että pitkien etäisyyksien takana asuvat, sekä heikommin toimeentulevat tulisi myös huomioida harrastuksia valitessa

Vierailija

Isovanhemmuus!
Mikä ihana aihe ja tosi tärkeä tässä elämän vaiheessa. Itse olen eronnut ja tyttärenikin. Asun lähellä ja olen paljon osallisena Heidän elämässään, Siksi vertaituki olisi kullan arvoinen! Poikia ovat kaikki kolme lapsenlastani ja minulla oli vain yksi tytär kasvatettavana, joten olen aika eksyksissä näiden viikareiden kanssa toisinaan.

Vierailija

Isovanhemmuus ja lastenlaspsen yhteiset harrastukset voivat olla muutakin kuin leikkipuistossa keinumista, meillä pelataa mustaa Maijaa ja lautapelejä laidasta laitaan. Pienenpien kanssa sovellamme helppoja omia sääntöjä joista lasten kasvaessa pyrimme muuntamaan ne oikeiksi.

Vierailija

Hyvä idea. Juttuihin voisi laittaa tarinoita ja kuvauksia siitä, miten ns. kummimummit ja -vaarit ovat eri paikkakunnilla toimineen ja minkälaisia kokemuksia niin heillä kuin lapsillakin on ollut. Mielestäni sitä toimintaa olisi hyvä laajentaa ja syventää, sillä useimmilla lapsilla eivät omat isovanhemmat asu lähellä. Yksinhuoltaja- ja uusioperheitten määrän kasvaessa saattavat vihmissuhteetkin olla sellaisia, ettei oikeisiin isovanhempiin hyvät suhteet.

Vierailija

Isovanhemmuus!

Hyvä aihe käsitellä monipuolisesti eri kantilta. Nykyään kun on niin paljon myös "puol-iisovanhempia! (kamala sana). Isovanhempi kun voi olla samanaikaan samanikäisille lapsille sekä äiti/isä. On ollut ihanaa nähdä, miten erityisesti isosiät hullaantuvat uudesta roolista.

Vierailija

Olisi kiva kuulla harrastuksista. Vasta eläkkeellejäätyäni voisin alkaa harrastaa jotain ihan uutta.
Isovanhemmuus kiinnostaa myös kovasti. Olen kahden pienen isoaäiti ja vaikka tekemistä lasten kanssa aina riittääki, uudet iseat ovat tervetulleita.

Vierailija

Isovanhemmuutta on niin monenlaista, että siitä lähtisi varmasti kiinnostava kerä aukeamaan! Esim. itselläni lapsenlapset ovat ulkomailla ja elävät vähintään kahden rodun ja kulttuurin vaikutuksessa, joten tiedän, että tästäkin aiheesta kehkeytyisi vaikka kuinka monta eri teemaa käsiteltäväksi!

Vierailija

Kyllä isovanhemmuudesta riittää keskusteltavaa monesta näkökulmasta. Samoin varttunemman väen harrastuksia lienee laidasta laitaan, niinkuin koko väestön...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat