turkis on in

Vierailija

olen kuullut kommentteja siitä miksi turkistarhaus pitäisi lopettaa yksi on se että suomi on sivistysvaltio nimenomaan siksi täällä on turkistarhausta ja toinen kommentti se on eettisesti väärin ei ole. vaikka monesta euroopan maasta tarhaus on lopetettu en usko että se suomesta loppuu. t.elisa

Kommentit (12)

Vierailija

Lainaus:

olen kuullut kommentteja siitä miksi turkistarhaus pitäisi lopettaa yksi on se että suomi on sivistysvaltio nimenomaan siksi täällä on turkistarhausta ja toinen kommentti se on eettisesti väärin ei ole. vaikka monesta euroopan maasta tarhaus on lopetettu en usko että se suomesta loppuu. t.elisa

Sitä en tiedä loppuuko, mutta toivois ettei uusia yrittäjiä alalle enää tulisi, on se ainakin eettisesti väärin, ja varsinkin kuin tuote ei tule ravinnoksi vaan ihmisen turhamaisuuten, nykyään ei tarvita turkiksia pitämään ihmistä lämpimänä.

Vierailija

Tulin juuri kaupungilta ja vastaani tuli nainen pitkässä aidossa piisamiturkissa! Neljätoista astetta lämmintä siis varma on, että turkikset ovat taas muotia! Ja rahaa löytyy!

Vierailija

Lainaus:

kyllä minua ainakin lämmittää paremmin turkis,kuin toppahaalari.t.norpannahka-asunainen

Minulla olis Ladan etuistuin vapaana, siinä tarkenis vähemmälläkin...

Vierailija

Ei, TAAS?!! Jos joku kävelee tähän aikaan vuodesta pitkässä piisamiturkissa, niin täytyy olla erityisen viluinen ihminen!! Minä ainakin tarkenen ihan T-paidalla vielä... Toivoo nainen kesävaatteissa

Vierailija

Niistä citykaniloistahan vois saaha monta kaniturkkia?
Ja paistit päälle..
Kaikki hyötykäyttöön, mitään ei haaskata.
"kierrättäjä"

Vierailija

Hei, mitä ne citykaniloiset on - en oo kuullut moisesta elukasta. Kerrotko voiko niitä syödäkin? Mistä niitä voi ostaa jos niitä voi syödä? ;)Vai meenkö ovelta ovelle?

Vierailija

Minä viihdyn vain omissa nahoissani. Ei tarvitse minun takiani tappaa eikä kiduttaa ahtaissa oloissa turkiseläimiä, ei myöskään saastuttaa ilmastoa turkistarhauksella. - Viime talvenakin tarkenin mainiosti toppavaatteissa ja neuleissa.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 07.09.2011 13:17
Niistä citykaniloistahan vois saaha monta kaniturkkia?
Ja paistit päälle..
Kaikki hyötykäyttöön, mitään ei haaskata.
"kierrättäjä"

Tuoha onkii hyvä ehotus :) Sota-aikan ja sen jälkeeki melkei
kaikiss tallouksis pijettii kaniloita. Niist ol jo sillo monenlaist
hyötyy - Lihapottii voi niist tehä ja sit viel lapsille nahast muhviloita
ja äitilöille kaninnahkaturkkiloita. Sovan jälkee ol monell hienoll rouvall
lehmännahkaturkki. Ne olliitkii mukavan näkösii, ku niis ol niitä valkosii
erikokosii aluveita ruskeell pohjall. Miun mielest ne olliit paljo ekolookisempii
ku nää näitten palstoin hienostorouvviin norpannahka-asut :-)

Kyll miekii kannatan etellistä ehtotusta, ett citykanit paistiks ja turkkiloiks...

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 07.09.2011 18:25
Johan vitsin murjasit - sano! Niin naurattaa, että vesi virtaa,- sanonko mistä?

Mukavaa, että nauratti :-) Nauru tekee hyvää sydämelle, mutta oikeasti tuo minun
murteella kirjoittamani juttu kani- ja lehmännahkaturkeista ei ollut vitsi.
Se oli pienen tytön muisto lapsuudesta sodan jälkeiseltä ajalta, 40-luvun puolivälistä.
Meidän naapurin tädilläkin oli sellainen lehmännahkainen puoliturkki. Se oli minusta
hauskan näköinen ja täti jotenkin muistutti lehmää se päällään.
Onneksi minun äitini sanoi, ettei sellaista halua ilmaiseksikaan :-)

Vierailija

Niin kun äitisi tiesi mikä on tyylikästä!
Kiitos vielä eilisestä hauskasta :)
jostain syystä tuo sana citykaniloiset
kirvoitti ja virvoitti mieltäni, niin että
nauroin täällä yksinäni vesivirtojen kera.
Ja yöllä kun heräsin, oli tuo sana
jo nauramassa mielessäni!
Ylipäänsä on mukavavampi lukea
positiivisia kannan ottoja kuin negatiivisia!
Niinhän!?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat