Kahvi, tuo kavala myrkky

Vierailija

Myöskin eräs suomalaisten yleisimmistä nautintoaineista.  On myönnettävä että kupponen tai kaksi  herättää  pehmeästi päivän askareihin.  Yleensä mustana ilman sokeria,  mutta juhlapäivinä  lirautan tilkan kermaa kahden sokeripalan kera kuppiin ja voi taivas että on hyvää.

En ole  aineen orja, ihme kyllä.  Välillä  menee kuukausia että teetä, teetä vain.  En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia  mutta en toki juo yli litraa päivässä.

Kommentit (9)

Vierailija

Kahvi on todella elämäneliksiiriä. Olen juonut sitä 4-vuotiaasta 61-vuotiaaksi, eikä sivuvaikutuksia ole vielä näkynyt. Tietenkin riippuvuus, jos sitä voi pahaksi sanoa. Pahempiakin on.

Kahvitellaan...

Vierailija

Eikös se kahvi jo päässyt "myrkkylistalta" pois joku aika sitten??

Itse juon aamulla kahvin, päivä ei ala oikein päin ilman sitä. Sitten päivällä voin vaikka jättää väliinkin  :)

kirsikankukka55

Vierailija

Vapautus tuli,  pois myrkkysarakkeesta.  Tuli jopa kehuja. Viiteen kuppiin asti  aineella on tervehdyttäviä ominaisuuksia.  Kuudes kupillinen ei hyötyä enää lisää mutta ei haittaakkaan.

Olen miettinyt miksi kahvi on listattu tuonne pahojen joukkoon.  Mutta ei ole selvinnyt.  Tosin sota-aikana  sekaan lyötiin  sikuria ?  (liekkö oikein)  ja tuo keittotapa  kuparipannussa ehkä  irrotti myrkkyjä sekaan.  Nuo kupariastiat piti olla huolella  tinattuja ettei kupari liukene.

Vierailija
Vierailija

Myöskin eräs suomalaisten yleisimmistä nautintoaineista.  On myönnettävä että kupponen tai kaksi  herättää  pehmeästi päivän askareihin.  Yleensä mustana ilman sokeria,  mutta juhlapäivinä  lirautan tilkan kermaa kahden sokeripalan kera kuppiin ja voi taivas että on hyvää.

En ole  aineen orja, ihme kyllä.  Välillä  menee kuukausia että teetä, teetä vain.  En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia  mutta en toki juo yli litraa päivässä.

Viina on pahempi myrjjy,

Vierailija

Kahvista on paljon hyviäkin puolia. Eim. vaikuttaa aivojen verenkiertoon positiivisesti ja estää dementiaa, että alzheimerintautia.

Vrenpainetta ei sovi mitata kahvinjuonnin jälkeen, vaan pitäisi olla kaksi tuntia väliä.

Minulla on alhainen verenpaine ja syke, huomaan kahvin auttavan ja virkistävän.

Vierailija

Ei  viina / alkoholi  ole myrkky oikein käytettynä.  Monet aineet on pahoja liikakäytön seurauksena.

Eräät tohtorit, kansanmiehet,  suosittaa ikäihmisille  konjakkia  tilkan illalla.  Lämmittää, rauhoittaa nukuttaa.

Vierailija

Hyvänen aika, eihän kahvista ole mitään haittaa elimistölle, jos sen juonti pysyy kohtuudessa, eli tavallista kahvia juuri se alle kuusi kuppia per päivä. Enkä usko, että isommistakaan annoksista on haittaa, ainakaan satunnaisesti juotuna. Joillakin voi vatsa ärtyä, jos juo liikaa.

Kokonaan toinen asia onkin sitten tuo sokerin määrä: sitä ei kannata kupilliseen ängetä kuin ehkä puolikas palaa. Eli se voi lihottaa. Mutta itse pääsin jo nuorena sokerikahvista eroon, olen sen jälkeen lisännyt vain tilkan maitoa. :)

Emmuli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kahvia kohtuudella on minun mottoni ja siten saan nauttia sen hyödyistä päivittäin. Eihän sitä ilman kahvia saisi aamulla silmiään auki.

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lapsena join kahvia, jossa oli puolet lypsylämmintä maitoa. Muistikuvissa on, että se oli hyvää.

Jo alta kahdenkymmenen kahvi alkoi maistua pahalta ja lakkasin juomasta sitä. Olen joskus maistellut juomaa, mutta sen maku suorastaan etoo, joten miksi juoda sitä väkisin. En kyllä tykkää mistään teestäkään. Maustamaton rooibos jotenkin menee, mutta yleensä juon oman puutarhan mehuja tai vain vettä. Näinkin pärjää. Toki valmistan vieraille kahviakin. Sitähän ei nykyisin keitetä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat