Matto keinotuoliin

Vierailija

Omistan melko vanhan, ruskean keinutuolin jonka istuinosa on päällystetty beigellä kankaalla. Haluaisin tehdä siihen peiton kokoa n. 40 x 185 cm. Voisin virkata tai mieluiten ommella, olisiko teillä helppoja mallivinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija

http://mammamyy.vuodatus.net/blog/2475608/keinutuolinmatto-isoaidinnelio...
tässä linkissä on isoäidin neliöistä tehty keinutuolinmatto.
Laitoin sen vain siksi, että tiedät mitä tarkoitan - siis tuon periaatteen, vaikka
minusta kuvan matto ei ole erityisen kaunis, nuo eivät ole minun värejäni :-)

Itse olen virkannut keinutuolinmaton isoäidin neliöistä, ostin siihen uusia lankoja
(7-veljestä) ja silloin voin valita juuri ne värit, joita halusin ja jotka sopivat
muuhun ympäristöön. Mattoon voi ommella vuorikankaan, niin on tukevampi.

Jos mieluummin ompelisit sen maton, niin sitten on käännyttävä Brinnan puoleen.
Hän on taitava ompelija ja murrepalstalle hän on joku aika sitten laittanut kuvan
viimeksi ompelemastaan keinutuolin matosta :-)

t. Grandmother

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 13.09.2011 11:01
Brinnan?

Hän on eräs tänne palstoille nimimerkillä kirjoittava, pääasiassa kai nykyisin
murteisiin niin kuin miekin :-) Tuli juuri mieleen, että mistäpä mie muusta teen
keinutuolinmattoja ja torkkupeittoja kuin isoäidin neliöistä :-)
"Nomen est omen"? Vaikka olen sitä helppoa perusmallia virkkaillut jo ennen kuin
minusta tuli isoäiti, se on sellaista hommaa, jota voi tehdä samalla, kun katsoo
telkkaria :-) ja sukan neulominen on toinen helppo tv:n katselu käsityö, mutta se
ei nyt taida kuulua tähän keinutuolimattokeskusteluun....

t. Granny

Vierailija

Keinutuolinmaton ohjeita ja malleja löytyy kun googlettaa esim. Keinutuolinmatto/tilkkutyo

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 13.09.2011 14:48
Keinutuolinmaton ohjeita ja malleja löytyy kun googlettaa esim. Keinutuolinmatto/tilkkutyo

Lähes kaikkeenhan ne vastaukset löytyvät googlesta, mutta meidän
"keskustelut" saattaisivat jäädä aika lyhyiksi, kun kaikki vaan
itsekseen googlettaisivat ...:D
Tai oikeastaan voihan se olla niinkin, että "lyhyestä virsi kaunis" - no pitihän
tuokin sananparsi googlettaa ja tässä on selitys
http://www.kotus.fi/index.phtml?s=1067

Vierailija

Lainaus:

Kiitos vinkistäsi, mutta kävin jo aikaisemmin etsimässä. Halusin vinkkejä helppoon peittoon ja siksi tätä kysyin, josko jollain olisi kokemusta asiasta?

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei anonyymi, jos teet peiton tilkkutyönä niin tee se neliöistä 11x11 (sisältää saumanvaran), sitten vanu sekä vuorikangas joka kääntyy etupuolelle kanttauksena. Tikkauksen voi tehdä pystysuoraan,se mielestäni riittää.

Itse en osaa tehdä mitään ilman mallia ja siksi minulla on tilkkutyökirjoja. Lainaan myös kirjastosta, niissä kirjoissa on tarkat ohjeet. Täällä neuvominen on aika vaikeaa ja meitä ompelijoita on hyvin monenlaisia.

Onnea työhösi,itse en virkkaa enkä kudo, mutta rakastan ompelua.

t. Brinna

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat