Lottoatko?

Vierailija

Soininvaaran mielestä lotto on laskutaidottomien huijaamista

Osmo Soininvaara määrittelee HS-raadin kyselyssä, että peli on paitsi hyväntekeväisyyttä, myös laskutaidottomien huijaamista.
Helsingin Sanomat kysyi taiteen, tieteen ja median vaikuttajilta lottoavatko nämä. 60 prosenttia vaikuttajaraadista ei lottoa.

Tiukimmin lottoamattomuutensa perustelee kansanedustaja Osmo Soininvaara (vihr).

- En lottoa. Tilastotieteilijä ei voi lotota.

Hs.fi:n sivulla Soininvaara antaa esimerkin lottovoiton todennäköisyydestä.

- Jos tiedät, että Kallella on puhelinnumero Suomessa, mutta et tiedä mikä. Olisiko järkevää soitella summamutikassa eri numeroihin ja kysyä, onko tämä Kallen numero. Onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin suurempi kuin päävoitto Lotossa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hs-soininvaaran-mielesta-lotto-on-lask...
Minäkin lottosin ennen, mutta nykyisin matkustan
niillä rahoilla etelän lämpöön talvella :D

Kommentit (13)

Vierailija

lottohulluus on maaailmanlaajuista.
ihmisten huijausta.
Varokaa ettei lemmikkipapukaija revi lottokuponkianne... :)

"Lottomadness"

Vierailija

Uusni pressaehdokaskin kannustaa ihmisiä Iltiksessä lottoamaan...
Minun mielestä tarttis tehdä muutakin kuin lotota.......

Vierailija

Olen lotonnut kerran elämässäni vuosia sitten. Sain muistaakseni 20 markkaa "palautusta", mutta en innostunut siitä. Jos voittosuhde on noin 1:15 000 000, on voittaminen niin epätodennäköistä, etten viitsi edes narrata itseäni toivomaan. Lisäksi en tarvitse noin paljon rahaa. Pää menisi sekaisin!

Vierailija

Muutaman kerran olen elämäni aikana lotonnut. Kerran naapurissa asui rouva, joka lottosi joka viikko
ja sai minutkin muutaman kerran innostumaan porukkalottoon.
Nyt ei ole tullut täytettyä kuponkia moneen vuoteen, aikamiespojat hyvin maltillisesti lottoavat.
Tänään kun liikuin kaupungilla, niin tuntui että kaikki muut lottosivat ja juttelivat illan jättipotista.
Ehkä minä nyt jäinkin paitsi miljoonavoittoa, kun en satsannut senttiäkään. Uteliaana kuuntelen
kumminkin, minne päin Suomea voitto meni.

Vierailija

Lainaus:

Enkä lottoa.
Elämä on hauskempaa ilman että
törsää rahojaan semmosiin "vejätyksiin" ;)

Varmaan niin on, jos ei satu olemaan synnynnäinen hannuhanhi jolle kaikki onnistuu.
Minä en viitsi maksullisiin arvontoihin enkä peleihin osallistua, mutta kaikkiin mahdollisiin
ilmaisiin kilpailuihin kyllä otan osaa (netissä, toreilla ja myymälöissä). Juuri nyt lauantaina
juoksin koko päivän sellaisten onnenpelien perässä ympäri kaupunkia. Ja perästä kuuluu sitten, oliko Onnetar
suopea (älä unta nää, Tytti!)
No, plussan puolelle voin ainakin laskea liikunnan. Eikä illalla tarvinnut unta odotella.
Tuuriterveisin:
"Tytti Tättäläinen"

Vierailija

Se pelaa ei joka pelkuri on! Tilastojen mukaan on tietenkin harvinaista voittaa pääpotti lotossa, mutta mahdollisuus kuitenkin on olemassa, joku voittaa ainakin joskus. Minusta on mukava jännätä lottoarvontaa ja iloitsen pienemmistäkin voittosummista ja niitähän kertyy vuoden aikana useita. Tällaisin ajatuksin tässä 10 miljoonan pottia odotellessa.

Vierailija

Lainaus:

Soininvaaran mielestä lotto on laskutaidottomien huijaamista

Osmo Soininvaara määrittelee HS-raadin kyselyssä, että peli on paitsi hyväntekeväisyyttä, myös laskutaidottomien huijaamista.
Helsingin Sanomat kysyi taiteen, tieteen ja median vaikuttajilta lottoavatko nämä. 60 prosenttia vaikuttajaraadista ei lottoa.

Tiukimmin lottoamattomuutensa perustelee kansanedustaja Osmo Soininvaara (vihr).

- En lottoa. Tilastotieteilijä ei voi lotota.

Hs.fi:n sivulla Soininvaara antaa esimerkin lottovoiton todennäköisyydestä.

- Jos tiedät, että Kallella on puhelinnumero Suomessa, mutta et tiedä mikä. Olisiko järkevää soitella summamutikassa eri numeroihin ja kysyä, onko tämä Kallen numero. Onnistumisen todennäköisyys on kuitenkin suurempi kuin päävoitto Lotossa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hs-soininvaaran-mielesta-lotto-on-lask...
Minäkin lottosin ennen, mutta nykyisin matkustan
niillä rahoilla etelän lämpöön talvella :D

Minä matkustelen siitä huolimatta vaikka lottoankin. Elämässä pitää olla monenlaista äksöniä. Arpa kohtalon on joskus arvaamaton, joten en jätä sitä käyttämättä.

Vierailija

Minä lottoan noin 10-15 eurolla/vuosi. 2 euroa kerralla yleensä.
Nyt viimeistä en ole vielä tarkastanutkaan.
Ei ainakaan 9 miljoonaa ole tullut.
Jos jotain saisin, laittaisin lapseni asuntovelkaan ja hengelliseen työhön.
Enpä itse tarvitsisi niitä rahoja.

Vierailija

Minä antaisin namibian vesiprojektiin, ei tarvitsisi senttejä yrittää nuilla kirppiksien pitämisellä kerätä. mihin hengelliseen työhön tarkoitat edelline, kirkonko,siis hengellisten asioiden kehittämiseenkö.

Vierailija

En ole harrastanut.

Lotto on suomalaisille lisävero jolla sitten kustannetaan epäterveellistä kilpailua ja ajetaan avustuksia saavien yhdistysten hallituksessa istuvien poliitikkojen etuja. Ajatus sinänsä on hyvä, mutta sitten löytyy näitä jotka yrittävät vetää välistä. Taas oli uutisissa kuinka Raha-automaattiyhdistyksen (ei tosin liity Veikkaukseen) toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja ovat syytettyinä varojen väärinkäytöstä. En tykkää. :( Rahat kerätään kuitenkin pääasiassa eläkeläisiltä tai jopa peliongelmaisilta, joilla ei muutenkaan ole liikaa tuloja.

Jokainen joka haluaa antaa rahaa hyvään tarkoitukseen, voi antaa ne suoraan täysimääräisenä, eikä rahapelien kautta hyvä veli -järjestelmän verottamana.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat