Unet

Vierailija

Joka yö nään unia, ja pitkät pätkät muistan aamulla. Oon aina, riippumatta siitä luenko, katonko televisiota tai ihan vain juon kupin kahvia ennen sänkyyn menoa, nähny paljon unia. Ja ne ei liity mitenkään katsottuihin elokuviin tai luettuun kirjaan.
Kysyisinkin sitä, onko jollain samaa ongelmaa ja millä siitä on päässyt eroon. Olis joskus kiva vain nukkua ja levätä

t. Lotta

Kommentit (9)

Vierailija

Ei unista pääse eroon kukaan, kaikki näkevät unia, mutta kaikki eivät muista aamulla uniansa. Muistan omat uneni, jos herään suoraan unesta. Päivän mittaan unet unohtuvat, mutta samana toistuvat painajaiset jäävät mieleen pitkäksi aikaa.

Kyllä sinä lepäät, vaikka juoksisit unissasi karhua pakoon. Aivot toimivat unessa tahdostasi riippumatta. Joskus kyllä unen aikana ihminen tajuaa näkevänsä unta. Minulle on usein käynyt niin, että pelottavan painajaisen aikana olen rauhoitellut itseäni että untahan tämä vaan on.

Eläimetkin näkevät unia, ainakin koira ääntelee ja sen jalat saattavat liikkua unen aikana.

Vierailija

Minulla on kaksi "vakio-painajaista", jotka näen aika usein. Toisessa olen eksynyt jonnekin rakennukseen tai laivaan, enkä pääse sieltä millään pois, vaikka miten hakisin eri käytäviä. Myös mukanani olevat ystävät tai lapset ovat tässä vaiheessa "hukassa" minulta! :(
Toinen painajainen, joka osittain saattaa liittyä tuohon edelliseen, on sellainen, että olen kadottanut jossakin tilaisuudessa laukkuni ja lompakkoni!!
Nämä unet eivät ole mitään mukavia ja aina ne jäävät myös kesken, kun herään...
Nimim. labyrintti

Vierailija

Lainaus:

Joka yö nään unia, ja pitkät pätkät muistan aamulla. Oon aina, riippumatta siitä luenko, katonko televisiota tai ihan vain juon kupin kahvia ennen sänkyyn menoa, nähny paljon unia. Ja ne ei liity mitenkään katsottuihin elokuviin tai luettuun kirjaan.
Kysyisinkin sitä, onko jollain samaa ongelmaa ja millä siitä on päässyt eroon. Olis joskus kiva vain nukkua ja levätä

t. Lotta

Jos unet "vaivaavat", tästä voisi olla ehkä apua... ?

"Luovaan unennäköön on klassikoksi muodostunut unikirja, jossa yhdistyvät käytännön psykologia ja unitutkimus.
Teos kannustaa lukijaa kehittämään omaa unielämäänsä niin, että hän voi käyttää unia hyväkseen valve-elämässään
ja selvitellä ongelmiaan uniensa avulla.
Kirjoittaja neuvoo myös, miten lukija voi päästä alemmuudentunteista ja oppia luovaa unennäköä.
Tämä unikirja opastaa myös pitämään unipäiväkirjaa ja suunnittelemaan omia unia.
Garfield kartoittaa laajasti unien hyväksikäyttöä eri kulttuureissa.
Kun opimme tulkitsemaan uniamme, voimme hyödyntää niissä piileviä valtavia voimavaroja."

Vierailija

Olen pari krt elämässäni nähnyt ns."lentounen", jossa olen lentänyt tutussa maisemassa, korkealla ,
kaiken yläpuolella... herätessä oli valtavan rauhallinen ja seesteinen olo koko päivän...

Kunpa saisinkin "houkuteltua" sen unen luokseni......

Vierailija

Kerran näin unta että olin veljeni kanssa jossakin talossa ja siellä oli kaikki tavarat
epäjärjestyksessä kuin muutossa.
Veljeni kännykkä soi pöydällä ja lähempänä olleena ojensin sen veljelleni muiden
huonekalujen yli. Vilkaisin näyttöä ja tunsin siinä olleen numeron ja minut valtasi pelko.
Pakottauduin heräämään.
Numeron omistaja kuoli alle viikon päästä uneni jälkeen..!

Uni ei ole ainoa lajissaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat