voimia kaikille aivoinfarktin uhreille..

Vierailija

niin potilaille kuin läheisille...

oli niin mukava katsella Karavaanareita...
http://youtu.be/ogEeM3SOXuM

Kommentit (10)

Vierailija

Olen eri mieltä,,vaikka olisi miten hyvä peruskunto, ei voi tietää miten raju aivoinfrakti on... Toki jos on kova verenpaine, se voi niitä aiheuttaa, ym.riskitekijät.uniapnea mm. on yksi tekijä, josta pitäisi myös enemmän puhua

Vierailija

Aivoinfarkti on maailman kammottavin ja pelottavin tauti: äitini joutui makaamaan 6 vuotta sairaalan vuodeosastolla puhe- ja liikuntakyvyttömänä, ennen kuin menehtyi!! Ja 4 vuotta kaiken kukkuraksi leskenä!! :( :(
Sairastuessaan hän oli vasta vähän yli 60-vuotias! Tällaista kohtaloa en toivo KENELLEKÄÄN!!!! :(

Vierailija

No ei varmaan toivo, mutta ei läällä surkuttelu potilasta auta,halvauksen asteitakin lienee eri vakavuus luokkaa jotkut menee aivan vihannekseksi, toiset voi elää suht normaalisti.

Vierailija

Lainaus:

Aivoinfarkti on maailman kammottavin ja pelottavin tauti: äitini joutui makaamaan 6 vuotta sairaalan vuodeosastolla puhe- ja liikuntakyvyttömänä, ennen kuin menehtyi!! Ja 4 vuotta kaiken kukkuraksi leskenä!! :( :(
Sairastuessaan hän oli vasta vähän yli 60-vuotias! Tällaista kohtaloa en toivo KENELLEKÄÄN!!!! :(

Arvostan kovasti tuntemaani ihmistä joka käy säännöllisesti tervehtimässä sukulaisiaan sairaalassa.
Aivoinfarktipotilaalle hän vie kuvia ja kukkia ja juttelee kuin potilas sen ymmärtäisi, vaikkei lääkäri osaa sanoa ymmärtääkö..
On vienyt potilaan mielimusiikiksi tietämäänsä musiikkia ja pyytänyt hoitajia soittamaan sillointällöin niitä mielikappaleita...
potilaalla on alkanut sormi heilua, ja sen kanssa sitten kommunikoidaan, on se ihmeellistä! ;)

lainaus Hesarista:
"Aivoinfarktipotilas viettää tyypillisesti ensimmäiset viikkonsa pitkälti sängyssä maaten.
Potilaiden alkuvaiheen hoitoa ja toipumisympäristöä olisikin tärkeää kehittää nykyistä virikkeellisemmäksi ja aivoja stimuloivammaksi. Musiikki voi olla tässä hyödyllinen väline, ja sen vaikuttavuutta tulisi tutkia laajemmin"
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Musiikin+kuuntelu+auttaa+toipumaan+ai...

Itselleni olen tehnyt hoitotahdon, ja siihen isolla , että jos minulle vastaava tilanne tulee, haluan mahdollisimman paljon musiikkia kuunnella..
tiedä sitten miten se hoitotahto toteutuu, mutta puhunut olen läheisteni kanssa, kaikista mahdollisuuksista.

Kolarissa vammautuminenkin on mahdollistaa,aivovamma joka estäisi kommunikoinnin...
Varmasti sairaalan henkilökunta tekee parhaansa,
mutta erittäin suuren panoksen voi antaa potilaan läheiset ihmiset ja muutkin....
nimenomaan virikkeiden muodossa..

Jaksamista kaikille, oli vamma mikä tahansa, yritetään auttaa me muutkin....

Vierailija

Musiikki herättää kaikenlaisia mielikuvia ja aktivoi aivoja.
Kannattaa kokeilla kuntoutusmuotonakin.

Vierailija

Tuntematon hyväntekijä
Musiikin parantavista voimista on niistäkin olemassa jo tutkimusnäyttöjä.
- Musiikin kuuntelu voi nopeuttaa paranemista esimerkiksi aivohalvauspotilailla. Myös psykiatristen- ja kipupotilaiden musiikin kautta saamasta avusta alkaa olla tutkittua tietoa.
Tervaniemen mukaan musiikin parissa painivien tutkijoiden työlle ei kuitenkaan vielä loppua näy.
- Suurinta osaa musiikin havaitsemiseen ja musiikkiemootioihin liittyvästä aivoperustasta ei tiedetä vielä. Vasta parikymmentä vuotta tosin näitä asioita on tutkittu. Juuri musiikkimuistojen, musiikin herättämien emootioiden ja motivaation kehä on vielä selvittämättä, kertoo Tervaniemi.
http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2010/10/musiikki_aikaansaa_aivomyrskyn_...

Vierailija

Lainaus:

Jahah, lentävät lääkärit taas vauhdissa!

Kuka ilkeä ihminen taas kirjoittaa tänne väliin aivan mitä sattuu!!! :( On todella inhottavaa sellainen, kun toiset puhuvat vakavasta sairaudesta!! Mietipä sitä hetken! :(

Vierailija

olen seurannut useammankin vaikean aivoinfarktipotilaan sairastumisen jälkeistä kuntoutusta.
Olen tavannut heidät heti sairastuttuaan sairaalassa sokeana ja täysin liikuntakyvyttömänä.
Milloinkaan en olisi voinut uskoa että nuoret ihmiset menevät niin äkkiä todella huonoon kuntoon.
Aina ei edes maallikon silmissä yhtä vaikeanoloiset tapaukset toivu samalla tavoin sinnikkyydestäkään huolimatta mutta kyllä oma luja tahto toipua edesauttaa kontoutumista.
Erään kohdalla lääkärit sanoivat ettei hän tästä toivu mutta toisin vaan kävi ei pitänyt tulla enää koskaan yksineläjää mutta vuosien päästä oma sinnikkyys tuotti tulosta hän asuu nyt yksin omassa kodissaan hoitaa askareensa.
Ovat päässeet sieltä sairaalan sängystä jaloilleen mikä ei pitänyt olla mahdollista sairauden vakavuus huomioon ottaen.

Vierailija

Pikkuehdotus normikirjoittajille.
eiköhän aleta klikkaamaan kaikki ilkeilyviestit poistettavaksi. Klikataan -asiaton viesti- ja perusteluksi esim. loukkaava kirjoitus yms. ja emme mitenkään kommentoisi ilkeilyä.
Ihmeesti ne alkavat vähentymään, jos se joka ensin ilkeilyn lukee, niin sen poistaa.
Olen huomannut, että tällä foorumilla ne kyllä häviävät, vaikka pienellä viiveellä.
t.m

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat