naapuriviha...

Vierailija

Kaikenlaista naapurivihaa ilmenee...
http://youtu.be/jkrRnrvJ-xk

poliisi-Tv kertoo asiasta....
http://youtu.be/KQg_iHhG_5I

Vaikea ajatella että ihmiset oppisivat joskus elämään "ihmisiksi" keskenään, sotimatta,
kun ei edes tavallista ulkomaalaisperäistä ihmistä suvaita...?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Minun mielestä tämä ulkomaalaisten viha, johtuu esim. siitä, että itänaapurin asukkaat voivat ostaa täältä maata, rakentaa tänne, mutta sama ei sitten toimi taas heillä. Itänaapuriin ei niin vain rakenneta, ei ainakaan ihan mihin haluaa. Mitä tulee taas maahanmuuttajiin meillä, katkeruus johtuu hyvin pitkälle näistä eduista, joita he saavat, ja heiltä ei vastineeksi vaadita mitään. Somalit ovat yksi ryhmä, jossa suurin osa tulee pelkkien sosiaalitukien vuoksi, osa heistä on asunut maassamme vuosia, puhumatta sanakaan kieltämme. On toki heitäkin jotka tekevät töitä, mutta heidän kohdalla ei varmaan vastaavia ongelmia ilmene.

Vierailija

Ei tarvitse mennä ulkomaille eikä sotiin, ei edes maahanmuutajiin ja heidän kohteluunsa. Riittää, että on kateellinen ja yksinkertainen. Niin minun naapurustossani; naurettavaa pientä jäynää tehdään pihoilla, ei tervehditä, levitellään hölmöjä huhuja ja valheita ympäri kyliä jne. . . . tämmöistä on sivistynyt kansa. Tosin, en ole näitä naapureita kummoisina ruudinkeksijöinä pitänytkään. . . .

Vierailija

Mikä tätä ihmiskuntaa vaivaa Olisi hyvä muistaa Aatami ja Eeva. Oli kaksi ihmistä luotuna, siitä he alkoivat sikistä. Ajattelutapa joka hyväksyisi jokaisen ihmisen enemmän tai vähemmän sisarena ja veljanä. Olemme ajatteleva ihmisrotu!?
Jos vain ihmiset tutkisivat taustojaan, varmasti monelta suomalaiselta löytyy menneisyydestä maahanmuuttajia!
Muistan kun edesmennyt äitini kertoi maahantulotarinansa. Viipurista lähtivä, siis tulivat sotaa pakoon Hämeeseen.
Hevosvaljakolla, talvella ja jokaisena iltana löytyi ystävällisiä ihmisiä ja lämmin yöpymispaikka ja ruokaa.
Minä perään samaa välittämistä, ystävällisyyttä!? Suvaitsevaisuutta!
Lapsistani olen oikein ylpeä - ovat avarakatseisia 60 ja 70 luvuilla syntyneitä, suvaitsevaisia ja lähimmäistään kunnioittavia ihmisiä.
Samaa ei voi sanoa tämän talon asukkaista jossa nyt asun, ollaan välinpitämättömiä, äänekkäitä yörauhan rikkojia.
Minä olen ylpeä omista juuristani jotka toisen vanhemman puolelta juontaa n. 300v.n päähän eurooppaan.
Täytyisi ihmisen oppia ensin hyväksymään ja rakastamaan itseään. Sen opin jälkeen kummasti näkee muissakin ihmisissä hyvää, kadehtimatta!

Vierailija

minulla asui kerran naapurissa kettutyttö ja hän oli siitä syystä puhkonut autoni renkaat kun myyn turkkeja ja nahka-asuja siis aivan älytöntä. t. paula.

Vierailija

Ei tarvitse aina olla kysymys vihasta, se voi olla jonkun hörhön päähänpistokin. Taloyhtiössä kerran puhkottiin kahdenkymmenen auton renkaat yöllä.

Vierailija

"Täytyisi ihmisen oppia ensin hyväksymään ja rakastamaan itseään. Sen opin jälkeen kummasti näkee muissakin ihmisissä hyvää, kadehtimatta! "

Ei aina ole kysymys kateudesta, vaan myös siitä, että kaikkia ei kohdella tasa-arvoisesti. Siinä vaiheessa kun oman maan kansalaiset alkavat jäädä syrjään, on vaikea hyväksyä, ja nähdä muissa hyvää.

Vierailija

Eikö meillä ole lait jokaiselle samat? Onhan totta, että maahanmuuttajille on sorvattu lakeja! Mutta, eikö aina avuntarvitsijaa tulisikin auttaa! Eikö juuri se ole tasa-arvoista ajattelua ja toimintaa?
Minäkin olen sitä mieltä että, kun tulee ihmisiä asettuakseen tänne, niin heidän tulee opetella suomen kieli ja muutenkin sopeutua suomalaiseen kulttuuriin, ainakin ulkoisesti. Niin itse kuvittelisin tekeväni jos lähtisin takaisin esi-isieni juurille!
Yksilön elämä on niin kovin paljon siitä kiinni, minkälaisia ratkaisuja elämässään tekee! Meille on annettu mieleemme vapaus olla hyvän tai pahan puolta. Minkä valitsemme ohjenuoraksemme elämään!
Mitä se syrjintä sinun mielestäsi on? Oletko joutunut luokitelluksi epätasa-arvoisesti?

Vierailija

"Mitä se syrjintä sinun mielestäsi on? Oletko joutunut luokitelluksi epätasa-arvoisesti?"osalainaus

En ole itse joutunut syrjinnän kohteeksi. Ikävä kyllä, työni puolesta näen tätä toisten kohdalla melkein joka päivä. Minua ei ole luokiteltu epätasa-arvoisesti, olen kirjoittanut vain ja ainoastaan yleisellä tasolla. Ikävä kyllä en voi tarkentaa enempää vaitolovelvollisuuden tähden. Mutta sen voin todeta, että nykyisin toimitaan niin, että oman maan apua tarvitsevat ovat ihan eri kategoriassa, joka ei mielestäni ole oikein. Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipide.

Vierailija

Kiitos, että vastasit :) Olen minäkin joskus kymmenen vuotta sitten joutunut hakemaan apua - erottuani. Jouduin joksikin aikaa työttömäksikin ja silloin ei rahat riittäneet. Onneksi se aika meni pian ohi.
Olen kohdannut myös rasismia Intiassa 90 luvulla matkustaessani, siis tiedän hyvin, että sitä on olemassa. Oli suuri yllätys kun sitä kohtasin. En varmasti ollut ajatellut asiaa lainkaan sitä ennen. Ja että voisin joutua sen kohteeksikin!
Nyt jo olen eläkkeellä. Paljon puhutaan eläkeläisten ahdingosta, varsinkin yksineläjät ovat tiukoilla. Vuosi vuodelta on täytynyt elintasosta tinkiä. Elämä on ollut luopumista luopumisen jälkeen! Mutta toisaalta, eikö se ole se luonnollinen elämänkulku entisille palkkatyöntekijälle - siis eläke ei todellakaan ole muuta kuin pieni. (Olenkohan masokisti) :) sillä on pakko tulla toimeen! Onneksi on menestyvät lapset!
Minä pehmeäluonteisena olen taipuvainen uskomaan, että tämä on minulle tarkoitettu elämä. Eihän kaikki voi olla rikkaita. Varsinkaan työläisperheen lapset. Minunkin perheestäni oli varaa kouluttaa vain vanhin lapsi, enkä se ollut minä! Silloin 50-60 luvulla koulutus oli maksullisempaa kuin tänä päivänä. Onneksi - saavutus on, että siinäkin toimii tänä päivänä tasa-arvo. Kaikki voivat kouluttautua lahjakkuuden ja halujen mukaan.

Vierailija

Sanonpa minäkin mielipiteeni tähän tasa-arvo/syrjintäkeskusteluun. Kauhistelen usein meillä vellovia puheita siirtolaisista ja jopa meillä aika ajoin esiintyvää muukalaisvihaa. Monesti tämä kohdistuu eri rotuisiin tai eri uskontokuntia edustaviin henkilöihin. Tuskin tänne monikaan tulisi jos heillä ei omassa maassaan olisi todellinen hätä. Meillä on kylmä ilmasto, vaikea kieli ja vastaanotto heitä kohtaan myös hyvin kalsea eli tuskin Suomi on ihannemaa johon monikaan heistä vapaaehtoisesti muuttaisi, jos omassa maassa olisi kaikki hyvin. Monet tänne meille muuttaneet myös tekevät työtä tai tekisivät jos heille annettaisi mahdollisuus siihen. Jatkuvasti paljastuu räikeitä epäkohtia ulkomaalaisten työoloissa ja palkanmaksussa, jos yleensä joku huolii heitä töihin. Jokaisella on omasta mielestään oikeus syrjiä heitä. Tämä meno on täällä nyt vähän samaa niinkuin oli Ruotsissa takavuosina kun meitä finnjääveleitä meni sinne leivän perässä satoja tuhansia kun oma maamme ei voinut kaikille tarjota työtä. Saimme itse avun silloin kun tarvitsimme. Tätä emme vain jostain syystä halua muistaa nyt kun meillä menee paremmin.
Luulenpa että pakolaisapuun tarkoitetut varat tulevat eri määrärahoista kuin oman maan kansalaisille maksettavat avustukset. Ei taida olla meiltä pois jos autamme meitä kurjemmassa asemassa olevia.

Vierailija

Lainaus:

Minun mielestä tämä ulkomaalaisten viha, johtuu esim. siitä, että itänaapurin asukkaat voivat ostaa täältä maata, rakentaa tänne, mutta sama ei sitten toimi taas heillä. Itänaapuriin ei niin vain rakenneta, ei ainakaan ihan mihin haluaa. Mitä tulee taas maahanmuuttajiin meillä, katkeruus johtuu hyvin pitkälle näistä eduista, joita he saavat, ja heiltä ei vastineeksi vaadita mitään. Somalit ovat yksi ryhmä, jossa suurin osa tulee pelkkien sosiaalitukien vuoksi, osa heistä on asunut maassamme vuosia, puhumatta sanakaan kieltämme. On toki heitäkin jotka tekevät töitä, mutta heidän kohdalla ei varmaan vastaavia ongelmia ilmene.

Eihän se ole vähimmässäkään määrin heidän vikansa jos meidän kotimaiset päättäjämme ei vaadi mitään. Katkeruuden kohde pitäisi olla meidän päätöksentekijämme, ei etuuksien saajat. Eikös vain.

Vierailija

Eihän se ole vähimmässäkään määrin heidän vikansa jos meidän kotimaiset päättäjämme ei vaadi mitään.
Katkeruuden kohde pitäisi olla meidän päätöksentekijämme, ei etuuksien saajat. Eikös vain.

Imatralla kadehtitaan leipäjonossa käyviä..........
Tuskin ne mitään etuuksia on, joista päättäjät päättää?

Minusta on häpeä jos veronsa maksanut kansalainen joutuu eläkepäivinään turvautumaan leipäjonoon,
tai työtön, tai käyhä opiskelija...
ja toiset kadehtii, kun eivät ilkeä itse sinne mennä niitä hiilarimössöjä jonottamaan..?

Epäterveellistä apua on pelkkää hiilaria sisältävä EU-kassikin.
valkosista jauhoista, makaronista, näkkäristä..pykätään EU-kansalaisen terveellinen ateria...

Ei ihme että Suomessakin on ylipaino-ongelmia ja diabetes lisääntyy niin että napit paukkuu!

Vierailija

Onhan se ilmiselvä totuus, että ihmisten eriarvoisuus kukoistaa! Mitkä liene kriteerit kun maailmanlaajuisesti äänestettiin Suomi parhaaksi maaksi? (ehkä rikkaille) johtuuko sosiaaliturvasta!
Olen tosi yllättynyt, että näitä palkkavääristymiä ilmaantuu tämän tästä. Minkälainen omatunto on ihmisellä joka melkein olematonta alle minimipalkan maksaa työntekijöilleen. Ja onko niin tietämättömiä ihmisiä jotka sen palkakseen hyväksyy? Onko siinä kyseessä muut intressit tulla maahamme työhön? Onko ihmisille kasvanut rikastumisen pakko? Vaatimukset vain kasvavat!
Jossakin on todella vikaa, kun leipäjonot vaan kasvaa! Ja se jossakin on päättäjät jotka hallitsevat ja päättävät!
Jotakin tarttis tehrä! Ollaan tarkkoja miten taas äänioikeutta kaytämme!

Vierailija

Lainaus:

Minkälainen omatunto on ihmisellä joka melkein olematonta alle minimipalkan maksaa työntekijöilleen. Ja onko niin tietämättömiä ihmisiä jotka sen palkakseen hyväksyy? Onko siinä kyseessä muut intressit tulla maahamme työhön?

Ollaan tarkkoja miten taas äänioikeutta kaytämme!

Tarkoittanet atomivoimalan rakennuksella puolalaisille maksettuja palkkoja?
Puolan työttömyysprosentti on yli kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Meillä se oli elokuussa 6,6 ja Puolassa vuoden alussa 13. Puolassa on miljoonia työttömiä ja sieltä on aina lähdetty ulkomaille töihin, kuten Suomestakin lähdettiin 60- ja 70-luvuilla. Meidän silmissämme nälkäpalkalta näyttävä palkka saattaa olla työttömälle mahdollisuus. En tunne Puolan työttömyysturvaa.
Ulkomaalaisille työntekijöille kuuluu sama palkka samasta työstä kuin suomalaisillekin.
-
Äänioikeutta käytettiin puoli vuotta sitten. Miten köyhä hyötyi jytkystä?

Vierailija

Meillä on Suomessa tosi hyvä sosiaaliturva. Jos on esim. pieni eläke tai muita taloudellisia vaikeuksia, niin sosiaalisia etuja on saatavana monenlaisten tukien muodossa, vaikuttaa välillä, että ihan liikaakin, kun katsoo työtä vieroksuvia lorvioita. Tosin heillä useimmilla on liiallista alkoholin käyttöä, eivätkä kykene töihin kun ovat vajonneet ns. "pultsaritasolle", joten nuo leipäjonot on tuollaisille sosiaalipummeille kyllä tarpeen, että vähäiset rahat riittävät viinan ostoon. Ihminen itse vaikuttaa suurimmalta osin omaan elämänlaatuunsa, turha on yhteiskuntaa syyttää, jos omilla toimillaan on ajanut itsensä alakastiin ja riippuvaiseksi jopa leipäjonoista. Suomessa on asiat todella hyvin, olkaamme joskus kiitollisia, että voimme elää ja asua näin hyvässä maassa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat