Onko vielä niitä Auervaaroja?

Vierailija

Kylläpä tuntuu kurjalta, kun tähän petturiin tutustuin!

Eräs mies oli alun alkaen hyvin kohtelias ja yllättävän kiinnostunut minusta. Tapasimme eräässä raamattupiirissä Keski-Suomessa, ja aloimme vähin erin sitten tapailla toisiamme muuallakin kuin tuolla piirissä.

Hälytyskellojen olisi pitänyt soida heti, kun hän alkoi kertoa "kohtalostaan": miten hän oli köyhä ja vaivainen, ja leskeksi jäätyään todella surullinen ja onneton, ollut yksin jo 16 vuoden ajan! Ei ollut ketään sukulaisia, eikä muitakaan ystäviä saatikka tuttavia.

Miehellä kuitenkin oli sairas vanha isosetä Sveitsissä, jonne tämä oli muuttanut nuoruudessaan. Kuinka ollakaan, nyt tuo isosetä oli hyvin sairas ja kovin yksinäinen, ja muisti sitten tämän Veikon, joka asui Suomessa.

Hän pyysi Veikkoa Sveitsiin, ja lupasi tälle testamentissaan todella suuren omaisuuden, ehtona vain oli, että Veikon piti tulla Sveitsiin ja huolehtia isosedän viimeisistä elinviikoista ja järjestää sitten hautajaiset yms.

No, Veikkopa lähti sitten Sveitsiin, jahka ensin "lainasi" minulta "matkarahat" ja "hoito- sekä hautausrahat", jonkin verran elämiseen yms. tarpeellista, koska itse oli hyvin köyhä, eikä olisi ollut varaa edes matkustaa Sveitsiin, saatikka elää siellä ja maksaa noita kaikkia kuluja ym.

Minulle hän lupasi, että jahka asiat Sveitissä ovat järjestyneet, isosetä kuollut ja hautajaiset pidetty yms, niin hän palaisi luokseni, ja elämämme olisi kaikin puolin hyvää tuon kaiken jälkeen.

No, kun minulla sattui olemaan juuri sen verran rahaa säästössä, että sain lainattua tuon kaiken hänelle, tein sen ja sitten jäin odottelemaan mitä tapahtuu.

VAAN Eipä ole Veikosta tuon jälkeen kuulunut yhtikäs mitään, ja vuosia on kulunut jo seitsemän!

Mitä minun nyt pitäisi oikein tehdä? Hän ei vastaa kyselyihini, ei puhelimitse, ei kirjeitse ei mitenkään.

Onko hän jättänyt minut?

Kommentit (4)

Vierailija

Tarina on ihan ok, mutta enpä osaa suhtautua vakavasti seitsemän vuoden odottelun jälkeen kysymykseen "onko hän jättänyt minu?"

Olikohan ketunhäntä kainalossa.

Vierailija

Muistatteko laulun "Mua lemmitkö vielä, oi Kustaa".

Tässä on toinen versio laulusta. Voisi olla tosi kertomuskin, jota kuitenkin nyt epäilen.

Auervaaroja on edelleen samaan tapaan kuin aina ennenkin. Rakastuneet ihmiset ovat joskus aivottomia ja suostuvat mihin vain. Ei sille voi mitään. Kuitenkaan kovin monta huijaria ei yksi ja sama ihminen kustanna, koska "Siperia opettaa".

Vierailija

Minä suutun oitis, jos joku minulta rupeaa rahaa pyytämään. En myöskään helly mistään oman surkeuden valituksista. En ole hoitajatyyppiä ollenkaan, vaan haluan että mies on se vahvempi. Itse olen saanut hoitaa lapset aikuisiksi yksin, miten olen tainnut. Nyt ei enää hoitotehtäviä minulle - ei last, ei lammast! Eikä varsinkaan lammasmaista miestä tai auervaaraa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat