Miten varaudut vanhuuteen?

Vierailija

Keskustelun avaus: miten varautua vanhuuteen, vai tarvitseeko siihen sen kummemmin varautua? taloudellisesti, fyysisesti tai henkisesti.

Taloudellisesti en kykene juuri säästämään paljoa ja luotan että yhteiskunta on samanlainen kuin nykyään myös minun vanhuudessa ja jos ei ole niin sille en voi mitään, en aio pelätä sitä. Olen jo eläkkeellä joten en enää nuori ole.

henkinen hyvinvointi on minusta tärkeämpi. Mutta miten sitä voi hoitaa? Huomaako sen, että nyt menen huonoon suuntaan ja alan liikaa ajatella itsekkäästi ja vain omiin vaivoihin keskittyen? Fyysisesti voin tänään paremmin kuin työssä ollessa, kivut ovat lähes poissa, josta olen tyytyväinen, hoidan kuntoani säännöllisesti mutten liiallisesti. En enää käy lääkärissäkään niin usein kuin työssä ollessa, ihme kyllä ei ole asiaa.

Tulisko tästä keskustelua?

Kommentit (3)

Vierailija

Yksin elävänä seitenkymppisenä aloitin liikojen tavaroiden poistamisen - astioita tarvitseville, vaatteita hyväntekeväisyyteen, jonnii joutavien valokuvien hävittämisellä. Nämä ainakin helpottavat omaa ja jälkeenjäävien työtä. Ajatuksissa myös hoitotestamentti. Yritän kuitenkin elää ja nauttia tästä hetkestä.

-Lissu

Vierailija

Miten voisi varautua vanhuuteen, kun ei kenelläkään ole varmuutta elinpäivien määrästä. Minun mielestäni ei voi vanhuuteen varautua, muuten jos hoitaa huushollinsa tyhjäksi, on mukavampi siivota ja jos tavaroille ei enää ole käyttöä, miksi niitä pitäisi varastoida.

Vierailija

Tuota noin, yleensä kait odotetaan että elää vanhaksi? tai elää niin että myös on vanhuus mitä elää. Tai miten vain.

Ehkä kannattaa laittaa säästöön rahaa että voi oman hoitonsa kustantaa hyvässä paikassa? Olisiko se järkevää? Tai tuhlata kaikki rahat nyt ettei jää pankkiholveihin muille jaettavaksi, vielä tuiki tuntemattomille?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat