Hyi-hyi, VR !!!

Vierailija

Uudistuneen VR:n linjaus on, että tietoyhteiskunnan ulkopuolella elävien täytyy maksaa junamatkoistaan muita enemmän.
Näin myös tilanteissa, joissa tietoyhteiskunnan infrastruktuuri ei toimi. Yhtiön mielestä ongelma on pieni.

Lokakuun puolivälissä voimaan tulleen päätöksen mukaisesti
VR perii viiden euron lisämaksun junasta ostetuista kaukoliikenteen lipuista, vaikka asemalla ei olekaan automaattia, tai sitä ei voi käyttää.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/10/vr_rankaisee_matkustajia_jotka_eiv...

Kommentit (2)

Vierailija

Lainaus:

Uudistuneen VR:n linjaus on, että tietoyhteiskunnan ulkopuolella elävien täytyy maksaa junamatkoistaan muita enemmän.
Näin myös tilanteissa, joissa tietoyhteiskunnan infrastruktuuri ei toimi. Yhtiön mielestä ongelma on pieni.

Lokakuun puolivälissä voimaan tulleen päätöksen mukaisesti
VR perii viiden euron lisämaksun junasta ostetuista kaukoliikenteen lipuista, vaikka asemalla ei olekaan automaattia, tai sitä ei voi käyttää.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/10/vr_rankaisee_matkustajia_jotka_eiv...
Ei tulisi mieleenikään mennä sinne rautateille sekoilemaan, kun melkein päivittäin joutuu lukemaan uutisia milloin mistäkin häiriöstä. - Kun Helsingissä asuva poikani tulee käymään, hän usein valitsee junan matkustusvälineekseen. Hänellä näyttäisi olevan ilmiömäinen tuuri, sillä jostain syystä juuri hänen junamatkansa ovat sujuneet enimmäkseen ongelmitta. Nyt kun tämä uudistus tuli, en tiedä vieläkö turvautuu VR:n kyytiin.
Minä olen aina pitänyt sitä huonona juttuna, että etukäteen pitää tietää millä kellonlyömällä lähtee matkaan. Pienten lasten kanssa esimerkiksi se oli kamalan hermostuttavaa, kun usein tuli jotain hässäkkää ja hirmuinen hermopaine ja hoppu. - Sitä vastoin bussimatkailu on lastenkin kanssa helppoa. Sen kun menet linja-autoasemalle ja ostat lippusi, asemalta tai vasta bussista. Kukaan ei kysy, onko paikkavaraus, ja milloin tulet takaisin. Eivätkä juoksentele lapset vaunusta toiseen, ja saa aikuinenkin rentoutua mukavalla pehmeällä penkillä.

Vierailija

Jatkan vielä: netissä varaamisessa on sekin huono puoli, että jos tuleekin este etkä pääse varaamallesi matkalle, niin käyttämättömästä matkasta et saa sentin senttiä takaisin. Näin olen ainakin ymmärtänyt.
Terveisin, bussaillen:
Anonyymi 22:11, 22:12

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat