Nettimaailma

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Toivottavasti ET-lehti ei täysin hurahda tähän nettimaailmaan (joka näilläkin sivuilla on raivostuttavan hidas) vaan panostaa oikean lehden monipuolisuuteen ja luettavuusteen.

Olen lukenut Et-lehteä pienin katkoksin muutaman vuoden ajan. Se on ainoa tilaamani aikakauslehti,koska se tarjoaa muutakin kuin seurapiirijuoruja ja irrallisia ruokareseptejä. Parasta ovat henkilöhaastattelut ja kolumnit. Lainopillinen neuvonta on myös mielenkiintoista. Sitä saisi olla lisääkin esim verotuksen alalta.

Kommentit (12)

Vierailija
Marja-Liisa

Toivottavasti ET-lehti ei täysin hurahda tähän nettimaailmaan (joka näilläkin sivuilla on raivostuttavan hidas) vaan panostaa oikean lehden monipuolisuuteen ja luettavuusteen.

NettiET-sivut eivät tietenkään vaikuta ET-lehden sisällön laatuun tai määrään.

Sen sijaan sivut täydentävät lehteä esimerkiksi antamalla lukijoille mahdollisuuden osallistua lehden tekoon vaikkapa antamalla juttuideoita.

Vierailija

Minä taas luen melkein kaikki lehdet ja uutiset netistä.Et-lehti on ainoa paperinen lehti,joka minulle tulee.
Eipä tule jätepaperia ja netissä on tiedot tallessa.Minulla on netissä paljon kansioita,joihin tallennan tärkeimmät tiedot.
Myös laskut hoidan netissä kätevästi jonottamatta ja lääkäri-ajan varasin äskettäin netin kautta,
ei tarvitse puhelimessakaan jonottaa.
Ystäväpiirissä on ihmisiä,jotka vielä jonottavat pankissa,he eivät halua edes pankkikorttia,vaan rahansa puhtaana käteen ,on myös niitäkin,jotka eivät halua olla netin kanssa missään tekemisissä.
Kukin taaplaa tyylillään ja tekee niinkuin parhaaksi näkee.
On myös niitä,joita netin käyttö kiehtoisi,mutta pitävät sitä liian vaikeana ja monimutkaisena ja pelkäävät,että eivät opi,joten sen takia torjuvat sen.

Vierailija

Kyllä se niin vaan on,että netti valtaa alaa.Netin käytöstä pitäisi tehdä kansalaistaito.
Kaikkien työikäisten ja sitä nuorempien kohdalla netin käyttö olisi välttämättömyys,eikä se sitä vanhemmillekkaan olisi pahitteeksi.

Vierailija

Minulle netti ja varsinkin sähköposti oli erityisen tärkeä väline pitäessäni yhteyttä tyttäreni perheeseen ulkomaille. Muuten olisi puhelinlasku hiponut taivaita eikä puhelimeen saa niin hyvin kuvia lapsenlapsesta. Kirjoitteluun tämä on hyvä sekä kaikenlaisen tiedon hakuun, mm. eläkeasioissa.

Vierailija

Työkaveri opetti mummolleen s-postin käytön,nyt mummo pääsee kirjoittelemaan lapsenlapselleen kuulumisia Austraaliaan ja saa myös vastaavasti tietoja sieltä.

Vierailija

Kyllä kuitenkin netti on hyvä, vaikka olin ensin sitä vastaan. Yksinäisenä ihmisenä siellä on paljon kivoja juttuja ja keskusteluita. Tietoa saa joka lähtöön.
Yhteydenpito on tärkeää ystävien kesken.
ja sitten laskujen maksaminen ym, asioiden hoito on helppoa. Eihän sitä tarvii koko aikaa koneella olla.
Kyllä en enää antais pois tätä vempelettä.

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kivasti kirjoitit Pirtsa. MInä hommasin netin marraskulla oman iltojeni iloksi, asun yksin jaon jo ikääkin.
Nyt pääsen ulkopuollelle maailma joka kolkalle ja yhteyksiin netin kautta ystäviini ja palveluihin.
Onhan täällä paljon sellaista, mitä ei tajua tai opi, kun ei ole nettikummia, se olisi hyvä ajatus.
Pääotsikot lukea iltapäivälehdistä ja aikakausilehiä selailla jonkun verran.
On virtuaalikirkkoa, oikeata kirkkoa, nettikirkkoa,keskustelu ja chat palstoja.
Voi katsella kauniita kuvia, ruokaohjeita vesi kielellä ja ne tärkeä jutun juorutkin.
Joten ei tulisi mieleenikään, että enään en pois antaisi, vaikka joskus on ongelmiakin,mutta on tuota nuorta
väkeä joka jelppaa mummoa.
Pidetään me vain kiinni netti Et-stäkin.
tämä on seurustekukaverini, mutta Jumalan sana on ykkönen.

Vierailija

Kuulkaapas aikuiset ihmiset.Kun omilla vanhemmillanne tai tädillänne tai sedällänne jne... on merkkipäivä ja mietitte mitä ostaisitte,kun sillä päivänsankarilla on jo kaikkea mitä tarvitsee.
Jos päivänsankarilla on vielä vähän hoksottimet tallella,niin hommatkaa hänelle tietokone ja luvatkaa kädesstä pitäen kärsivällisesti opettaa hänelle perusasiat,niinkuin minun lapseni teki minulle.
Kyllä tästä on ollut iloa ja hyötyä.Luulin tätä vaikeammaksikin ja tietämättömyyttäni vastustelin koko konetta,mutta nyt on ääni muuttunut kellossa.
Lapseni opettivat vuorollaan kärsivällisesti minua ja minä kirjoitin ohjeet pikkutarkasti muistiin.Nyt ei tarvitse mennä aamulla pankin eteen jonottamaan laskuja maksamaan,sillä voin maksaa ne kotona.
Voin myös kirjoitella sukulaisille ja tuttaville sähköpostia.On tämä vaan niin kiva vekotin,että pois en antais.

Vierailija

Minun mielestäni tietokoneen pitäisi olla jokaisen saatavilla. Voisivatko kunnat järjestää vaikka lainakoneita jokaisen kotona asuvan vanhuksen kotiin. Siinähän säästyisi jopa rahaa, kun kotona asuvat huonokuntoiset vanhukset saisivat
toimitettua osan asioistaan nettiteitse. Juuri nuo mainitsemanne pankkiasiat, ja yhteydenpito terveyskeskukseen ja virastoihin, ja ruokien sekä muiden palvelujen tilaaminen kotiin. Puhumattakaan siitä suuresta virkistysarvosta, joka nettiyhteydellä on. Monelta masennustilalta varmasti vältyttäisiin, kun koko maailma olisi yksin asuvan ulottuvilla. Pääsisi lukemaan lehtiä ja kirjoja, voisi opiskella, kuunnella musiikin helmiä UTubelta, osallistua keskusteluihin ja nettikilpailuihin...lista on loputon. Kunnat voisivat tässä tulla vastaan, kun meillä kaikilla ei ole lapsia avittamassa, vaan osalla vanhuksista lähin omainen on viranomainen.

Vierailija

Totta puhut. siihen pakettiin vielä tukihenkilö jolta voisi kysyä neuvoa kun tulee ongelmia koneen kanssa.
katinka

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kolmen viimeisen anonyymin esitys on kullanarvoinen, minulle tämä on nyt sanoisinko paras kaveri,
kun olen jäänyt yksin. Aikaa tässä menee ja koukkujakin tulee, mutta vain yrittämällä voi päästä eteenpäin. Tulee joskus vietettyä liianki kauan aikaa tämän vehkeen kanssa.
Mutta ei oikein sukan kutominen ja ristipisto maistu näin kesällä.
Lukeminen on heikkoa minulla, mutta onneksi on netti laitettu
niin, että voin sillä kirjoitella ja sitä lukea.

Kiitos vain tästäkin päivästä!

Vierailija

Minullakin on tuo näkö ruvennut heikentymään, niin että varsinkin pieni ja tiuha teksti lehdissä on yhtä suhjua näkökentässäni. Mutta tietokoneen näytön teksti kun on valaistu ja isoksi asennettu, niin siitä pystyn lukemaan vaivatta. Kun näkö tästä vielä heikkenee, niin pitänee säätää tuoli niin että nokkani on ihan ruudussa kiinni.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat