Kommentit (4)

Vierailija

Pitääkin heti etsiä käsiini tuo Sirkka-Liisa Kivelän kirja. Ei ole professori turhaan saanut tunnustusta -
kunhan päättäjät vielä lunastaisivat lupauksensa ja tarttuisivat tosissaan toimeen, jotta vanhusten hoito
ja asema korjautuisivat. - Nyt kaikki yhdessä taistoon hyvän vanhuuden puolesta, kukin sen mukaan miten
kynnelle kykenee.
Se on suuri vääryys, että ne vanhukset jäävät vaille puolestapuhujaa, joilla ei ole omaisia vaatimassa lain edellyttämiä
oikeuksia. Kun lähin omainen on viranomainen eikä itse enää pysty pitämään puoliaan, on vaarassa jäädä laiminlyödyksi.

Vierailija

Minua kyllä pelottaa vanheneminen....
Olen vuosien mittaan kuunnellut noita puheita vanhustenhoidosta,
ja äimistelen, miksei vieläkään ole tapahtunut selkeää muutosta parempaan ?

Vaalien alla luvataan kaikenlaista,
sitten kuitenkin vanhukset on vielä iltapäivällä edellisen illan vaipoissaan, ilman pesua,
pakotetaan yöunille klo 18 unilääkkeen voimalla diabeetikkokin,
jonka pitäisi saada vielä myöhään illalla iltapala, jottei pitkän yöunen aikan verensokeri laskisi liikaa...

Minä ainakin nukun hyvin kun syön illalla pikkaisen iltapalan.
Enkä tarvitse unilääkettä.

"Nälkäistä ei nukuta,
eikä viluista väsytä"

Vierailija

Se on ongelma vanhustenoidossa, kun ei pätevää henkilökuntaa ole tarjolla. Pitää palkata jos jonkinlaista koheltajaa, joilta puuttuu ammattipätevyys.

Vierailija

Niin on tosi kun vesi. Sirkka-Liisa Kivela. Opetusta ja ymmarrysta tarvitaan vanhojen hoidossa, jokapuolella maaiman. Kuten sanottu, varsingin johtajapaikoilla. Eika rahoituskaan ole pahitteeksi vanhusten hoidon tarpeisiin. Samoin kuin ottaa vastuu monastikin itse, lahimmaisen tarpeista. Odottamatta yhteiskunnasta, olemattonta apua. Nain mina tein jo vuosia sitten. Katso todiste. you tube homecarealzheimer osoitteesta. Oma apu paras apu.Hoiva henella, ken hoivan tArvitsee ja silla sipuli. Voi hyvingin eliminoida vaaran jaada laiminlyodyksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat