Kommentit (5)

Vierailija

En pahempaa eläintä tiedä kuin punkki. Karhukin on niin suloinen nallukka niinkuin kaikki muutkin petoeläimet, joita ei tarvitse pelätä ollenkaan niin paljon kuin punkkipetoa.
Sain borelioosin ja se pilasi elämäni täysin. Helpomoi olisi sanoa, mitä sairautta minulla ei ole borellioosin takia kuin mitä minulla on.
Niin, älä anna punkin purra.... ei olekkaan niin selvä asia. Punkkeja kun on niin pieniä, että ei niitä voi nähdä kuin ehkä suurennuslasin kanssa iholla.Se on lähes tulkoon mahdotonta löytää, jos ei sitten sattumalta osu silmään.
Aina ei asianmukainen vaatetuskaan takaa mitään. Jos on huono säkä, niin silloin on. Vastustuskykyä ei puremasta tule, joten säkälläni saan vielä toisenkin ja ties vaikka kolmannenkin pureman. NIin paljon pahasisuinen minusta tuli punkin puremisen jälkeen, että kerään kaikki mustikat ja muut marjat ja sienet kiusallakin metsästä.
Punkki ei ole vitsi. Otat itsellesi enemmän kuin suuren lottovoiton ottaessasi rokotteen punkin aiheuttamaan aivokuumeeseen.
Lääkärit eivät osaa hoitaa borelioosipotilasta, eivätkä edes ymmärrä näitä moninaisia vaivoja. Ei myöskään ihmiset näytä ymmärtävän, kuinka vakavasta sairaudesta on kyse. Kaikki pitää itse kokea, kunnes kykenee ymmärtämään.

Vierailija

mahdat puhua puutiaisesta, sillä punkkeja on paljon ja ne eivät levitä aivokuumetta ja borrelioosia vaan puutianen, joka ei nyt ihan mikroskooppisen pieni ole.
Ei kannata hysteriaa levittää, sillä suuri osa ihmisistä ei osaa erottaa punkkeja puutiaisista.

Vierailija

No, kyllä sitä nyt hiuksia halkaistaan. Kansan kielellä se on punkki ja piste. Aivan turha minulle selitellä vajaavaisia neuvojasi. Minä nyt kuitenkin satun olemaan pareempi tietäjä kuin sinä, mikä ei tässä tapauksessa ole kyllä hyvä asia.
Ehkä joskus se PUNKKI sattuu sinunkin eteesi ja puraisee. Silloin on sinullakin eri ääni kellossa.
Suosittelen, että otat asioista selvää. Katsos, kun PUNKKEJA on muuallakin kuin Suomessa ja niin monen moisia.

Vierailija

Jaahans. Nyt on sitten tulossa uusi sairaus jota punkit levittävät, n.s. "neosairaus". Se on bakteerin aiheuttama ja antaa samanlaisia oireita kuin influenssa, pahimmassa tapauksessa veritulpan. Sairautta on hoidettu hyvin tuloksin antibiooteilla.
Onneksi tätä sairautta ei vielä ole esiintynyt Suomessa, muuta Ruotsissa on ollut kolme tapausta. Eli kyllä ne punkki-pirulaiset ovat vaarallisia vaikka ovat niin pieniä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat