Riki Sorsa

Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Muuttohaukka soi kuten ennenkin-----Suuri Flunssa ei ole suuremmin vahingoittanut ääntä. Suuri Flunssa nimitystä Riki käytti sairaudestaan kun höpöttelimme niitä näitä konserttisalin lämpiössä. Vajaa kymmenkunta henkilöä oli lunastanut ET-lehden VIP lipun mikä oikeutti tapaamiseen Maestron kanssa. Riki oli hyvin rento ja iloinen, moneen kertaan hän toi esiin seikan että on ilo laulaa.

Ensimmäisen puoliajan Riki lauloi uudelta levyltään kappaleita, säestäjinään kaksi jazz muusikkoa. Minä joka en suuremmin jazzista perusta ajattelin mielessäni jotta Voi ei, näitä jazzahtavia laulujako nyt joudun  koko illan kuuntelemaan. Vaan toisella puoliskolla laulajan oma orkesteri astui kehiin, puku oli vaihtunut farkkuihin ja villatakkiin, vanha tuttu Riki Sorsa alkoi tykityksen. Hitit seurasivat toinen toistaan, Muuttohaukka, Joki. Haaveissa vainko oot mun... Joku meistä esitti lämpiössä toivomuksen Afrikan tähdestä, ja silläkin Riki meitä hemmotteli. Vettä ja kurkkua kostuttavia pastelleja kului taiteilijalta konsertin aikana paljon, näitä tarvitaan kun sylkirauhaset eivät toimi ja laulu ei kulje jollei kurkku ole kostea. Ja todellakin Riki nautti silminnähden laulamisesta, konserttikin venyi yli tuon normaalin kaksituntisen.

Viimeisenä hiljennyimme vielä Joulun tunnelmaan Rikin laulaessa meille joululaulun Valkeata Joulua. Upea ilta, hyvä konsertti, ikivihreitä lauluja sekä upea, ihmisläheinen artisti.

Kommentit (1)

Vierailija

Hällä on muutama tosi upee  kipale jotka sattuu ääneen ja tyyliin.  Olen kiekot jemmannut kun perinneihmisenä  olen pitänyt levysoittimen  tallessa.  Lautaselle mahtuu isot että pienet  bakeliitittikiekot  joten kirppikseltä  etsinyt  Anniki Tähteä, Olavi Virtaa,  Hiski Salomaata,  ja sitä rataa.

Isot kaiuttimet  puskee äänen huoneeseen että värisyttää. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat