Ajatusten voima

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Omien ajatusten voima on suuri. Myönteisillä, hyvillä ajatuksilla voi "luoda"
hyvää omaan elämäänsä, kotiinsa, ympäristöönsä....

Samoin toimivat negatiiviset ajatukset, ne levittävät huonoja energioita.
Ajatuksethan ovat energiaa...

Kaikkihan me tämän tiedämme, mutta olisiko tästä keskustelun aiheeksi?
Näin toivon :-). Kertokaahan kokemuksianne t. Maria

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Aihe on ihan hyvä. Omassa elämässäni olen kokeillut/käyttänyt
affirmaatioita - uskonvahvistuksia. Niistä on kyllä ollut apua, mutta
se vaatii kärsivällisyyttä ja viikkojen ajattelutyön, sitten vähitellen
voi huomata, että ne toimivat ja, että jotain hyvää tapahtuu :-)

http://www.visualisointi.opassivut.net/affirmaatiot.html
tästä asiasta hyvää tietoa linkissä.

M-L

Vierailija

Olisihan se hienoa, jos kykenisi välttämään negatiiviset ajatukset, vaan kun se ei ole mahdollista. Varsinkin yksin ollessa ikävätkin ajatukset valtaavat mielen. Aivot tekevät työtään tahtoo sitä tai ei, näin se vaan on!

Vierailija

Nyt on niin vaikea olotila tästä aloituksesta tulikin mieleeni josko tämä voisi toimia ja helpottaa olotilani niin ehdotankin josko aloittaja Maria07 ja M -L sekä kaikki te jotka haluatte yrittää autta josko te ajattelisitte pystyykö lähimmäisen olotilaa helpottamaan näin nettiteitse ?
Jään odottelemaan toimiiko telepaattinen hyvänolonsiirto niin että tämä oloni helpottuisi.
Kiitän teitä

Vierailija

Itse voit vaikuttaa mitä päässäsi liikkuu! Kielteiset ajatukset voi siirtää pois! Tietenkin täytyy olla tietoinen! Minulla ainakin toimii - kieltäydyn, ns. työnnän syrjään, ajattelen jotakin kaunista ja hyvää, silloin voin siirtää pois negatiiviset ajatukset!.
Olen Jumalaan ja Jeesukseen uskovainen ihminen - enkä ole kuullutkaan tavasta jota sanot affirmaatioksi! Onko sana itsesi keksimä kun en löytänyt sanakirjasta? Olen kyllä raamatunopinnoissani tutustunut uskon vahvistukseen ja se uskovaiselle jokapäiväistä toimintaa!
Jokainen tiedämme, että negatiivisia asioita tapahtuu. On vain kiinni siitä miten niihin suhtaudumme. Annammeko vallata kielteisesti ajatusmaailmamme vai ajattelemmeko parhain päin! Sinulla, siis ihmisellä on annettu sillä tasolla vapaus! Vapaus valita! hyvän ja pahan ainainen taistelu ajatusmaailmassamme! Siis olemmeko hyvän puolella vai pahan! Siis kulutamme energiamme hyvään :)

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 26.10.2011 12:29
Nyt on niin vaikea olotila tästä aloituksesta tulikin mieleeni josko tämä voisi toimia ja helpottaa olotilani niin ehdotankin josko aloittaja Maria07 ja M -L sekä kaikki te jotka haluatte yrittää auttaa josko te ajattelisitte pystyykö lähimmäisen olotilaa helpottamaan näin nettiteitse ?
Jään odottelemaan toimiiko telepaattinen hyvänolonsiirto niin että tämä oloni helpottuisi.
Kiitän teitä

Jos olet kirjautunut palstoille, niin voit halutessasi lähettää minulle yksityisviestin.
Hyvän energian välitys on kyllä mahdollista, jos olet kiinnostunut aiheesta.
t. Maria :-)

Ps. lisään vielä, että minun energianvälitykseni perustuu rukoukseen.

Vierailija

[quote]Anonyymi 26.10.2011 12:35
.... Olen Jumalaan ja Jeesukseen uskovainen ihminen - enkä ole kuullutkaan tavasta jota sanot affirmaatioksi! Onko sana itsesi keksimä kun en löytänyt sanakirjasta? Olen kyllä raamatunopinnoissani tutustunut uskon vahvistukseen ja se uskovaiselle jokapäiväistä toimintaa!.......
quote]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Katsohan sitten ao. linkistä mitä affirmaatio tarkoittaa. Siitä on käytetty suomennosta
"uskonvahvistus" ja tässä yhteydessä tarkoitetaan uskomista siihen, että muuttamalla
omia ajatuksia voit muuttaa elämääsi parempaan suuntaan.

"Affirmaatio tarkoittaa ajatusten toistamista, ja todeksi luomista. Se perustuu toistamiseen ja varmistamiseen."

englanninkielinen sana affirmation on suomeksi vahvistus ja löytyy kyllä sanakirjasta :-)

Vierailija

Olen minäkin Jumalaan uskova ihminen.
Minusta rukous on meditaatiota eli mietiskelyä parhaimmillaan ;)

Etenkin
kun rukouksessa kiittää Jumalaa kaikista hyvistä ja kauniista asioista,
joita elämässä löytyy ,
ja keskittyy ajattelemaan hyvää lähimmäisistäänkin,
kyllä heistä aina joku hyvä piirre löytyy !

Vierailija

On se vaan niin "hassua", että kaikki yksinkertainen ja itsestäänselvyys elämässä yritetään tieteistää! Tavoitellaan erikoisuutta. Erikoistutaan :) Aina maailman sivu on hyvällä ollut ihmiseen positiivinen vaikutus. Ja kaikki toiminta lähtee ajattelusta! Rukous on valtava voima, niin niiden ihmisten, jotka rukoilee ja niille, joiden puolesta rukoillaan!
Hengen maailma on todellisuutta!
Asenteen muutos on tärkeä, siis kuinka positiivinen haluaa olla tai ei!
Ihmiset noin yleisellä tasolla on aika negatiivisia! On niin mukava ruotia ja panetella toisia ihmisiä ja pelätä aina pahinta ja jopa manata pahoja asioita!
Positiivinen ajattelu on tuon ajattelutavan vastakohta. Uskotaan, ajatellaan, toimitaan uskossa, että paras tapahtuu!
Kaikenaikaa! Jos herpaannumme, saa negatiisisuus vallan!
Sinä joka kirjoitit ja pyysit apua olotilaasi!klo 12:29 .En tiedä vaivaasi, mutta kuuntele kehoasi ja siirrä ajatuksesi parempaan, rentoon hyvään oloon!

Vierailija

Olet mitä ajattelet -ja sellainen on myös elämäsi. .....

Jokainen ajatuksesi ja suustasi päästämä sana jättää jäljen itseesi
-haavoja, arpia, paiseita, jumeja, painetta, puristusta,
(naurun)ryppyjä, silkin pehmeää nukkaa.....
Negatiiviset ajatukset tekevät pesän, ne sairastuttavat ennen pitkää sinut ja lähiympäristösi. Myös positiiviset ajatukset pesiytyvät ja lisääntyvät sinussa näkyen ulos päin, tartuttaen hyvää mieltä ja aitoa iloa muihin. :D

Tarkkaile ajatuksiasi, sanojasi.
Mitä ajattelet lähimmäisistäsi, elämästäsi, tulevaisuudestasi?
Kuinka kohtelet ja puhuttelet rakkaimpiasi? Arvostatko vai arvostelet?
Välitätkö aidosti ja riennät auttamaan vai onko helpompi vain taivastella?
Tuntuuko elämä epäreilulta, muilla kun on kaikki paremmin? Näetkö, kuinka suuren lahjan olet saanut, kun saat elää juuri sinun omaa elämääsi?

Pysähdy hetkeksi ja tee pieni matka itseesi.....
Millaisia jälkiä löydät? Millaisia tahtoisit nähdä?
Me jokainen voimme muuttaa OMIA ajatuksiamme, asenteitamme, suhtautumistapaamme sekä tunteitamme astetta positiivisemmaksi.
Samalla teemme oman ja lähipiirin elämän monta astetta keveämmäksi, hauskemmaksi ja onnellisemmaksi.

Kevennä reppuasi heittämällä pois turhanaikainen jäkätys, juoruilu, ilkeily, kateus, katkeruus, itsesi väheksyminen, ylpeys, ahneus, pelko, mustasukkaisuus, viha ja kaikki se, mikä pahoittaa oman ja kanssaihmisten mielen.
Sen sijaan lähetä läheisillesi rakkaudentäytteisiä ajatuksia, itseäsi unohtamatta.....
Hymyile. ;)

Anna kerrankin positiivista palautetta. Kohtaa ihminen ja ole läsnä.
Kuuntele. Näe lähelle. Soita kauan aikomasi puhelu. Käy tervehtimässä vanhaa, unohdettua ystävääsi.
Jaa omastasi. Kerro, että rakastat. Ja näe, kuinka reppusi täyttyy itsestään ilolla, ystävyydellä, rakkaudella!

Vierailija

Teillä kaikilla on hyviä ja kauniita ajatuksia mutta kun suuri suru on vielä sydämessä ei pysty juurikaan ajattelemaan positiivisesti.

Vierailija

Lainaus:

Teillä kaikilla on hyviä ja kauniita ajatuksia mutta kun suuri suru on
vielä sydämessä ei pysty juurikaan ajattelemaan positiivisesti.

Minullakin oli vaikeaa kun oli surua...
Läheisten halit-ilman sanojakin- lämmittivät.

Ulkoilin paljon ja -halasin puita, ikävissäni....

Vierailija

Ajatusten voima toimii oikeasti, olen sen kokenut jokapäiväisessä elämässä.

Minulla on kauan ollut mielessä aloittaa aloittaa keskustelua hyvyydestä ja pahuudesta.
Omatunto, joka on Jumalan ääni ihmisessä, ohjaa ajatuksiamme ja tekojamme hyvän
suuntaan kun se on sidottu Jumalan sanaan. Omatunto tuomitsee pahan teon.
Kysynkin että voiko tätä keskustelua hiukan laajentaa?
Tämä saattaa mennä Marian aloituksesta sivuraiteelle vaikka on "saman firman" tuote:)

Minulle jo koulussa uskontotunnit olivat mieleisiä. Kertomus Jeesuksesta ja Hänen
ajoittain ohdakkeinen taivallus härkien kaukalosta Ylösnousemukseen on "jännäri" vailla vertaa.
Koko ajan olin Jeesuksen puolella itse mielessäni kannustaen Häntä pitämään pintansa:)
Samalla tiellä edelleen. Hyvä Jeesus!
Minua on ohjattu jostakin lapsesta saakka, jollekin tilanne tulee jostakin elämänkohtalosta
ja jollekin ei koskaan. Eroavaisuuksia ei voi selittää vai voiko?

Tämä viesti saa poistaa sopimattomana!

t.metsänpoika

Vierailija

Uskon kyllä, että omilla ajatuksilla on suuri merkitys ihmisen hyvinvointiin.
Paljonhan on kirjojakin kirjoitettu tästä aiheesta.
Itse olen viimeaikoina lukenut kristosofista kirjallisuutta mm.
Pekka Ervast: Ajatuksen ja käden parantava voima

Karpalo

Lisäys: Metsänpoika olit näköjään samaan aikaan kirjoittelemassa.
Ajatuksesi sopivat mielestäni ihan hyvin tähän keskusteluun ja
tietenkin aihetta voi laajentaa, ei mielestäni mene mihinkään
sivuraiteelle, hyvä ja paha kuuluvat myös ajatuksiin, niin kuin
koko ihmisenä olemiseen.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Äitini opetti aikoinaan,että yritä vastoinkäymisten tullessa etsiä asiasta edes pienen pieni myönteinen asia ja ajattele sitä,niin se ainakin hieman keventää oloa.Hän jos kuka tiesi mistä puhui.
Sain äidiltäni elämääni paljon positiivista asennetta ja se on minua elämäni varrella kantanut.
Äitini jäi aikoinaan leskeksi 22 vuotiaana kolmen,alle neljävuotiaan lapsen kanssa .
Hän kertoi,että koskaan ei tullut mieleen ajatustakaan luovuttaa,vaikka raskasta välillä oli.
Hän oli sinnikäs organisaattori,joka piti langat ihan konkreettisestikin käsissään.Taitavana käsityöihmisenä hän ompeli ja kutoi ihmisille,niin miesten pukuja,kuin villapaitojakin omassa kodissaan.Muistan hämärästi,miten jo ihan pienenä otin nokosia lankojen ja kankaiden seassa.
Ja kyllähän se niin on,jos elää positiivisessa ilmapiirissä,niin kyllä sitä kasvaa siihen kiinni.Oppii löytämään keinot selviytymiseen,eikä anna helpolla periksi ja oppii olemaan tyytyväinen vähäänkin.Materia ei ole aina se tärkein asia.
Pitää kyllä osata vähän "lukea" tilanteitakin.Ei sitä positiivisuutta voi mennä noin vaan tuputtamaan.
Esimerkiksi suruaikana ihmisen kuuluukin surra ja käydä suru-aika lävitse,vain se auttaa kulkemaan jälleen elämässä eteenpäin.Kunpa jokaisella ihmisellä olisi oma rinnalla kulkija,joka osaisi tarpeen tullessa toimia oikein ja tarjota olkapäänsä tueksi silloin, kun siihen on tarvetta.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 26.10.2011 16:20
Teillä kaikilla on hyviä ja kauniita ajatuksia mutta kun suuri suru on vielä sydämessä ei pysty juurikaan ajattelemaan positiivisesti.

Siinä olet ihan oikeassa, että suuren surun ollessa vielä lähellä
on vaikeaa ajatella positiivisesti ja nähdä valoa, joka kuitenkin on
olemassa siellä surun pilven takana. Surutyö on tehtävä ja sen käsittely
vie aikansa. Muista, että "tummimallakin pilvellä on kultaiset reunat".

Marjutti kirjoitti hyvin samasta aiheesta:
"Esimerkiksi suruaikana ihmisen kuuluukin surra ja käydä suru-aika lävitse,vain se auttaa kulkemaan jälleen elämässä eteenpäin.Kunpa jokaisella ihmisellä olisi oma rinnalla kulkija, joka osaisi tarpeen tullessa toimia oikein ja tarjota olkapäänsä tueksi silloin, kun siihen on tarvetta. "

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat