liikuntaharrastukset

Vierailija

Olen ikäni ollut aktiiviliikkuja, jopa kilpatasolla, siitä on kirjoitettu jopa ET-lehden sivuilla.
Halvaannuin 4-vuotta sitten, ja kiitos liikunnan,olen kuntoutunut, jopa niin että en tarvitse
apuvälineitä. Harrastukseni ovat tällä hetkellä: jumppa, kuntosali, bailatino-sekä senioritanssit,
sauvakävely. Vien myös ystäviäni erilaisiin liikuntatapahtumiin mukaan ja meillä on hauskaa!!!!!!

Syysterveisin:sirkka

Kommentit (14)

Vierailija

Olipa mukavaa lukea että joku muukin on saanut apua liikunnasta .Minulla on Fibromyalkia ja siihen parasta hoitoa on liikunta .ET -lehti käsittelee aika ajoin näin tärkeää asiaa ihan kiitettävästi.

Vierailija

Vielä puolenkymmentä vuotta sitten kävin jumpparyhmissä ja pysyinkin norjana. Kun sitten polvet rupesivat reistaamaan, en pystynytkään tekemään kaikkia liikkeitä. Minua harmitti tämä sen verran, että vähitellen jäin ryhmistä pois. Kotona jumpatessa voi
valita sellaisia liikkeitä, jotka kuormittavat polvia vähemmän (ei kyykkyhyppyjä ja ripaskaa). - Varjopuolena on se, että
tulee pinnattua harjoituksista, kun vain television silmä valvoo.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minullakin on vähän samanlaisia kokemuksia liikunnasta. V. 2000 tehtiin vaivaisenluuleikkaus, joka epäonnistui enkä päässyt rakkaan kävelyharrastukseni pariin. Sitten uusintaleikkausten jälkeen aloitin sitkeästi sauvakävelyn, josta nautin parin vuoden tauon jälkeen suunnattomasti. Syksyllä 2005 kaaduin ja särin pahasti polveni, taas tuli vuoden tauko ja nyt yritän vain sitkeästi sauvakävellä, vaikka joudunkin ottamaan Buranaa, ennen kuin uskallan lähteä 3-4 sauvalenkille. Silmätulehdus estää sateella ja tuulella ulosmenon,mutta kyllä nyt on riittänyt noita kauniita syyspäiviä. Nauttikaamme liikunnasta.

Terveisin
Sauvakävelijä Savosta

Atetu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Liikkua pitää kulloisenkin voinnin mukaan.
Liikunta on kaiken AjaO.
Sänkyyn ei saa jäädä lojumaan muuten hukka perii.

Vierailija

Kokeile vesijuoksua. Loukkasin polveni pari vuotta sitten enkä päässyt kunnolla kävelemään yli vuoteen. Polvi operoitiin eikä vuoden könkkäämisen jälkeen kävely kunnolla sujunut. Toki tein saamieni ohjeitten mukaiset liikeharjoitukset.
Sitten lähdin kokeilemaan vesijuoksua ja se vei mennessään. Muutaman kuukauden aktiivinen vesijuoksu on palauttanut taas peruskävelytaitoni. Yleiskunto on kohonnut huimasti eikä vuosikymmenet vaivannut selkäni ole enää jatkuvasti kipuillut. Sitä paitsi vesijuoksu on todella hauskaa. välineitä ei tarvitse ostaa, sillä vyön saa uimahallista maksutta lainaksi. Uimapuvun lisäksi sitten muuta ei tarvitakaan.

kesäheinä4
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vesijuoksu on mielestäni hieno liikuntalaji. Sopii lähes kaikille, eikä juoksun jälkeen
ole paikat kipeänä. Olo on aivan ihanan raukea.
Myös sauvakävely on minun makuuni. Kävely luonnossa piristää kummasti!

ansu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jooga on myös meille ikäihmisille sopivan kevyt liikuntamuoto, ainakin jos on ongelmia selän ja nivelten kanssa. Lihasryhmien venyttely auttaa ihmeesti vaikka ensin alkuun olisikin vähän skeptinen joogaa kohtaan.

kesäheinä4
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Vesijuoksu on minulle mieluisin liikuntamuoto.
Nyt "Tanssii tähtien kanssa"-ohjelman myötä olen
innostunut tanssimisesta.(Kotona musiikin soidessa).
Mutta niin kuin aiemmista kirjoituksista selviää,
tärkeintä on, että kukin harrastaa liikuntaa oman
mieltymyksensä ja kuntonsa mukaan.

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tulin juuri äskettäin lenkiltä.Olin ystävättäreni kanssa ulkona noin puolitoista tuntia.Minä en juurikaan muuta harrasta.Joka päivä pyrimme käymään lenkillä.Kyllä sitä joskus kotona intoontuu voimistelemaankin.Ainakin viimeistään silloin kun on niskat,hartiat ja olkapäät kipeät.En käy missään jumpparyhmissä enkä kuntosalilla.Tuntuu ettei aika riitä.Voi olla sekin syynä kun joudun hoitamaan yksin kaikki asioinnit ja kotityöt.Se on kylläkin sitä hyötyliikuntaa kun kulkee asioilla ja siivoaa ym.Pääasia että liikkuu.

Vierailija

Olen käynyt tänä syksynä shindo- venyttelyssä. Minusta se on auttanut minun nivelvaivoihin tunnen olevani notkeampi ja jalatkaan eivät palele niin paljon. 70 min venytellään oman kyvyn mukaan ja pitkään vaikuttaa mediaaneihin siis paikkaan kun paikkaan koko kehossa. SUOSITTELEN.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat