Suuret ikäluokat suurennuslasin alla

Vierailija

Kuulun tähän "suuret ikäluokat" kansanryhmään, joka tuntuu ainakin minusta olevan syypää moneen asiaan.
Politiikkojen puheissa vilahtelee tämäntästä, "kun nyt suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle...jne" suomi köyhtyy, eläkkeitä pitää leikata, eletään liian vanhoiksi, hoitajia ei ole vara palkata, joten sidotaan mummot ja papat sänkyyn ja tainnutetaan ne unilääkkeillä hiljaisiksi. Sekään ei tunnu olevan hyvä, jos pysyy liian pirteänä, asuu kotona ja kuskaa pennosensa pois suomesta ulkomaita myöten matkustellessaan. Olisiko sopivaa ihan lailla kieltää niin kevytkenkäinen meno! Ainakin eläkeläiselle pitäisi lätkäistä ulkomaan matkoista huvivero.
Omastapuolestani olen tehnyt vieraalle työtä 16-vuotiaasta saakka ja sitä ennen kotona pienestä pitäen. Nyt jään eläkkeelle hyvillä mielin ja tunnen olevani eläkkeeni ansainnut.

Koskinen, ammatti ja arvo, eläkeläinen

Kommentit (2)

Vierailija

09.09.2009

Olen aivan samaa mieltä, että suuret ikäluokat ovat aina vähän syypää kaikkeen ja lähes päivittäin se mainitaan
jossakin tiedotusvälineessä.
Olen mielestäni eläkkeeni ansainnut ja lapsesta asti olen tehnyt paljon työtä.Lapsena jo pienen tilan töissä ja
aikuisena hoitoalalla.Olen terve ja ei ainakaan vielä tarvitse syödä mitään lääkkeitä.
Huolehdin nyt perheestäni ja mahdollisuuksien mukaan autan äitiäni, joka asuu 300 kilometrin päässä, sekä hoidan ihanaa 8 kk vanhaa lastenlasta.Omaa kuntoa pitää tietysti hoitaa syömällä terveellisesti ja liikkumalla.
Eiköhän me "suuret ikäluokat" olla elintasomme hankittu ja myöhemmin hoitokin, jos sitä tarvitsemme.
Aion matkustella, niin paljon,kun huvittaa ja se ei kuuulu kenellekään.
Isäni kuoli viime maaliskuussa Iisalmen Veljeskodissa 87 - vuotiaana ja näki lähes kuolemaansa asti painajaisia sodasta.Meille lapsille hän ei puhunut koskaan sodasta, vaan mietti niitä hiljaa mielessään.Kyllä se sota kuitenkin
aina jotenkin oli "läsnä", vaikka siitä ei voinut puhuakaan.

tuusulan mummeli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuntuu tuo suurien ikäluokkien " mollaaminen " ja meidän eläkkeelle jääminen olevan todella se kaiken " pahan ja tuhlaamisen suurin synti". Olen kanssasi samaa mieltä me olemme eläkkeemme ansainneet!!!! Olen myös tehnyt töitä jo
14 vuotiaasta alkaen eiköhän tuo riittä yhdelle ihmiselle. Lapset on kasvatettu,verotkin on maksettu ja edelleenkin eläkkeestä ne hoidetaan.Olemme mieheni kanssa päättänneet nauttia eläkeläisten elämästä ja mennä minne huvittaa ja tehdä mitä huvittaa. Pidetään itsemme kunnossa ja nautitaan elämästä. KAIKESTA HUOLIMATTA.

Tuusulan mummeli, iloinen eläkeläinen

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat