Nivelrikon kotihoito

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Olen 74-vuotias eläkkeellä oleva toimistotyöntekijä. Muutamia vuosia sitten huomasin vasemman käden peukalon juuressa kipua ja pientä vihlontaa. Samalla havaitsin sen vaikeuttavan määrätynlaisia toimintoja. Senjälkeen alkoi pikkuhiljaa tuntua vihlomista etu- ja pikkusormissakin ja jonkin ajan kuluttua alkoivat em. sormien ensimmäiset nivelet kääntyä ulospäin. Lisäksi pikkusormet ovat menneet lievästi koukkuun. En ole ollut koskaan ylipainoinen, olen nauttinut vitamiinivalmisteita (mm talviaikana D-vit.) ja muutaman kuukauden nokkos+kalkki-inkivääri-vihersimpukka -valmistetta, josta en ainakaan vielä ole saanut mainittavaa apua. Tiedän tämän olevan vanhojen ihmisten vaivan, mutta onko siihen muuta lievitystä kuin särkylääkkeet?

Vierailija

Heips
Itsellä polvessa nivelrikko ja mikään ei ole auttanut ennenkuin aloin kokeilla Voltaren- voidetta, joka on tehnyt polvestani lähes kivuttoman.
Nykyään tarvitsen vain pari kertaa viikossa voitelua.
t-m

Vierailija

Hei,olin jokunenvuosi sitten nivelrikko-kuntoutuksessa kun ranteet olivat kipeät.Tämä ei ole varsinaisesti iäkkäitten ihmisten sairaus,hämmästyin piten paljon oli nuoriakin n.40v,D-vitamiinin ja Omegan sanottiin olevan hyväksi,sitten sormien jumppaus,kivun mukaan esim.puristella palloa että verenkierto pelaa.Itse käytin silloin näitä inkiväärituotteita.Joskus jouduin pyytämään vahvan särkylääkekuurin.Ibusalia ajoittain otin.Nykyisin ranteeni voivat hyvin kun olen eläkkeellä

Vierailija

Minä otin käyttöön kinestesioteipit ja sen jälkeen ei ole tarvinnut leposäryistä juurikaan kärsiä! :)

Vierailija

Lainaus:

... mitä järkeä on vuoden vanhoihin aiheisiin palata, kuten eo.?

No miksikäs ei?? Aihe on mielenkiintoinen, ja varsin ajankohtainen tämän palstan lukijoille! Minullakin on polvissa nivelrikkoa, joka pysyy suht hyvin yleensä kurissa, mutta nyt jokin viikko sitten alkoi oikea polvi kipuilla. Se häiritsee melkoisesti kävelyä, mikähän avuksi? Olen vasta "nuori", vähän päälle 50-kymppinen, ja mullakin polvet oireilivat jo yli 10 vuotta sitten... :(

Vierailija

Nuori ja nuori...itse sain eka tekonivelen 50vuotis lahjaksi ja siitähän se nivelrikko rumba alkoikin.Ikään ei kannata tuijottaa.Nyt 2 tekoniveltä ja nivelrikot polvissa ja peukalossa...

Vierailija

Lainaus:

... mitä järkeä on vuoden vanhoihin aiheisiin palata, kuten eo.?

Hei, eihän aloiteta "mollauskerhoa", sillä tämä asia on monille nivelrikoista kärsiville liiankin tuttu ja mielestäni kaikki vinkit ovat tervetulleita.

terveisin patti-polvi

Vierailija

Minulla nivelrikko alkoi sormista ja vähitellen näköjään siirtynyt olkapäähän, polviin ja nilkatkin välillä tuntuu kipeältä ajoittain. Elämääni se ei vielä ole pahemmin haitannut mutta liikuntaa ei voi enää harrastaa siinä määrin kun aikaisemmin. Luulisin että D-vitamiini on auttanut että se etenee hitaasti, koska ensimmäiset oireet tulivat jo parikymmentä vuotta sitten. Itse olen huomannut että jos syö sokerisia herkkuja niin sormien nivelet tulevat kipeiksi, siksi sokerin käyttö on minimissä.

Vierailija

Ruokavalio on nivelrikkoiselle/särkyä poteville a ja o. Kuulemma ei saisi syödä mitään viljatuotteita.

Vierailija

Lainaus:

Ruokavalio on nivelrikkoiselle/särkyä poteville a ja o. Kuulemma ei saisi syödä mitään viljatuotteita.

Hyvä, että joku arvelee noin viljatuotteiden käytöstä, niin minäkin.
Itselläni nivelrikko vasta hiipii....

Vierailija

Lainaus:

Kuulemma? Tietolähteesi?

Vierailija

Entäpä miten on sitten mahdollista?
Geliagiaa sairastavalla eli ei syö kotimaista viljaa ja silti on nivelrikko eli kulumavikoja?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat