Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Työssä jaksaa , jos saa arvostusta ja hyvää palkkaa, tai ainakin sitä arvostusta.
Itsestään on huolehdittava eiä antaa toisten pompotella(jälkiviisaita kommentteja nämä)

Jotenkin aina ärsyttää se, että pitäisi aina jaksaa ja jaksaa, kun meitä ikäihmisiä kuitenkin on tungettu väkisin eläkeputkiin ja muutenkin sorsitaan ja väheksytään työpaikoilla.
Toki itsenäisessä ja hyväpalkkaisesa työssä jaksaa, jos ei koko ajan vaadita lisää ja lissä ja lisää.
Itse lopetin oravanpyörässä juoksemisen, kun olisi pitänyt oman työn ohella hoitaa osaston ATK- hommat ja samalla palkalla kuin muut tekivät yhtä työtä.
Kun olin lopettanut, niin pelkästään niihin ATK- töihin laitettiin kaksi ihmistä tekemään minun entisiä töitäni(mutta hehän olivatkin nuoria,joilta ei voi vaatia ihan mitä vaan)
Jos olisin saanut keskittyä siihen ATK- työhön, olsin varmaan vieläkin
työssäni ja olisin jatkanut nyt jo saavuttamani eläkeiän jälkeenkiin, koska todella pidin työstäni.
en vain jaksanut olla joka paikan höylänä, kun pomo sanoi, että siihen ränniin kaadetaan, mikä vetää.
En minä valita, mutta kyllä se vähän kyrsii....

Vierailija

Minulla on myös aikomus olla "ylitöissä" jos terveyttä riittää. Nyt jo huomaa lievää ikäsyrjintää, muttei se mitään kun ei vaan pahenisi.
Yritän hoitaa terveyttäni ja syödä terveellisesti. Pidän työstäni ja varsinkin työkavereista jotka kaikki kylläkin ovat minua nuorempia.
Tahtoo se tässä iässä uusien asioiden oppiminen olla kankeaa ja sitten kun asian on oppinut niin se jo heti muuttuu. On vähän rasittavaa pysyä muutosten tahdissa mukana. Mutta yritetään, yritetään.....

Vierailija

Miksi ihmeessä pitäisi jaksaa? Itse en halua tehdä työtä päivääkään pidempään kuin on pakko. Siitäkään huolimatta että pidän työstäni paljon. Mutta joku tolkku se pitää olla. En ymmärrä ollenkaan tätä työssä pidempään jaksamisen lorua. Päästetään nuoremmat töihin.

Vierailija

Juuri näin, parempi että yksi 60 kymppinen on työttömänä kuin yksi 20-30 kymppinen. Työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole kaikille. Olen itse tehnyt valintani nyt 59-vuotiaana, pyöriteltyäni papereita yli 40 vuotta, ei hirveästi enää innostanut, ei.

Vierailija

Lainaus:

Juuri näin, parempi että yksi 60 kymppinen on työttömänä kuin yksi 20-30 kymppinen. Työpaikkoja ei kertakaikkiaan ole kaikille. Olen itse tehnyt valintani nyt 59-vuotiaana, pyöriteltyäni papereita yli 40 vuotta, ei hirveästi enää innostanut, ei.

Hyvä, teit oikean päätöksen!! Miksi tosiaankaan vanhojen ihmisten pitäis jaksaa olla vaan työssä, varsinkaan, jos se ei ole mukavaa, tai on kova kiire koko ajan, sairautta, kiusaamista ym. ikävää?????
Eikö olisi korkea aika ajatella nuoria, että hekin pääsisivät joskus töihin ja elämän alkuun, sillä heidän on tulevaisuus! Mistä he saavat kokemusta, jota aina työpaikoilla vaaditaan, jos eivät pääse minnekään edes hetkeksi harjoittelemaan???

Vierailija

Tuttavani joka on eläkkeellä sanoi tulleensa siihen tulokseen että on siunaus saada olla töissä. Tulee hyvä olo siitä että yhteiskunta vielä tarvitsee työpanostasi etkä ole vain sen rasitteena. Hyvin moni on minulle sanonut että parasta aikaa elämässä oli se kun sai olla töissä. Se että olet työelämässä kiinni antaa raamit ja säännöllisyyden elämällesi. Mielestäni eläkeikää saisi nostaa aika reippaasti.

Vierailija

Minulle on ollut siunaus saada olla eläkkeellä, pois stressaavasta
ja vaativasta työstä. Työmäärä lisääntyi ja vaatimukset kasvoivat
vuosi vuodelta. kun työnantajan tavoitteena oli vähentää työntekijöitä
ja pois jääneiden tilalle ei palkattu uusia, vaan työt vain jaettiin
jäljelle jääneiden kesken.

Olen ollut todella kiitollinen jokaisesta eläkepäivästä ja paljon uusia
asioita on tullut elämääni - päivääkään en vaihtaisi enää työelämään :-)
enkä myöskään tunne olevani yhteiskunnan rasitteena kuten anonyymi
17:55 kirjoittaa.

Nimim. 40 vuotta työelämää takana

Vierailija

Lainaus:

Sinä kirjoitat asiaa.
Kyllä ne työt ovat tärkeämpiä nuorille kuin meille 60 kyppisille ja sitäkin vanhemmille.
Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset että nuorissa on tämän maan tulevaisuus kyllä me olemme jo ne työmme tehneet eikä meillä enää ole pieniä lapsia eikä asuntovelkojakaan.
Yrittäkää nyt ymmärtää että emme saa olla niin itsekkäitä että ryöstämme nuorilta ne tarjolla olevat vähäisetkin työpaikat.

Vierailija

Lainaus:

Nuorille työpaikat, älkää olko vanhemmat ihmiset itsekkäitä, ajatelkaas vähän!!

Totta ei sitä omaisuutta hautaan mukaansa saa kyllä me vanhemmat tullaan pienemmälläkin toimeen.
Ei viedä nuorten työpaikkoja ei olla niin ahneita.
Annetaan nuorillemme mahdollisuus en ymmärrä että sairaseläkkeelläkin olevat yli 65 vuotiaat ahneuksissaan vievät nuorten työpaikkoja.

Vierailija

Eiköhän asia ole niin, että työstä (työpaikoista) ei ole puutetta, vaan ostovoimasta. Asia ei sillä parane, että jäädään "eläkkeeelle" tai joku on muusta syystä pois työelämästä. Työtä tekemällä muodostuu ostovoima, joka luo uusia työtilaisuuksia.

Vierailija

Lainaus:

Tuttavani joka on eläkkeellä sanoi tulleensa siihen tulokseen että on siunaus saada olla töissä. Tulee hyvä olo siitä että yhteiskunta vielä tarvitsee työpanostasi etkä ole vain sen rasitteena. Hyvin moni on minulle sanonut että parasta aikaa elämässä oli se kun sai olla töissä. Se että olet työelämässä kiinni antaa raamit ja säännöllisyyden elämällesi. Mielestäni eläkeikää saisi nostaa aika reippaasti.

Itse jäin työelämästä sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeelle, ja täytyy kyllä sanoa, että tämä on sitä parasta aikaa. Siitäkin huolimatta, että en enää ole terve, mutta ei ole suorituspainetakaan. Elämässäni on silti raamit ja säännöllisyys, saan harrastaa ja tehdä mitä haluan, ja jos en jaksa, ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Mielestäni ihmiset jotka haluavat olla töissä mahdollisimman pitkään, heillä ei ole muuta sisältöä elämässä kuin työ, ja sitten pelätään, että kun työvuodet loppuu, ei ole enää mitään. Se on ihmisellä itsestään kiinni, miten elämänsä kukin järjestää. Olen sitä mieltä, nuoret jaksavat paremmin, ja he tarvitsevat nämä työpaikat,meillä vanhoilla on jo elämä järjestyksessä. Mukaan ei kukaan saa kuin tekohampaat, jos ei enää omia satu olemaan.

Vierailija

Pyydän, älkää hyvät ihmiset, varsinkin te ns. suuret ikäluokat, viekö työpaikkoja nuorilta! He tarvitsevat niitä elääkseen!!

Vierailija

Kyllä minunkin puolestani saisi työpaikat olla nuorilla. Minkäs teet kun päättäjät pitävät ikääntyvää ja sairastavaa romua töissä, toinen jalka haudassa ennenkuin edes sairaslomalle pääsee. Työuria pitää pidentää mutta miksi niin paljon painotetaan täällä loppusuoralla.

Vierailija

Miksi täytyisi pidempään jaksaa? Eikö 40 vuotta työelämässä
ja normaali eläkeikä jo riitä? Ihana vapaus :-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat