Kommentit (9)

Vierailija

Minulla on sama vaiva, tosi inhottava ja hankala, estää normaalin elämän. Vuoden on vaivannut ja viisi kertaa minullekin pistetty kortisonia, ei auta, kuten ei jääpalalla hierominen, ultraääni, tai mikään konsti tähän mennessä. Kuten kysyjällä, minullakin se ongelma, etteivät mitkään kengät tunnu sopivan. Työt ja tanssiharrastukset olleet tauolla jo pitkään mokoman invalidisoivan vaivan vuoksi. Viime viikolla pääsin leikkausjonoon, mutta kauankohan siinä odottelu kestää...tämä todella kysyy hermoja ja vaatii asennoitumista! Täältä löysin ensimmäisen kohtalotoverin, joka ei ole saanut apua kortisonipistoksista.

Vierailija

Sama vaiva, mutta kenen kanssa? Kertoisitko, mihin kysymykseen vastaat? Aika hankala seurata keskusteluja jos jokainen vastaaja avaa uuden palstan.

Vierailija

Onhan näitä kantapään vaivaisia täälläkin.Aiemmin tuolla oli:päkiän arkuus ja luupiikistä ketju.Mutta ei juur tää kantapään kipu.Minulla ollut jo monta viikkoa.Luulin ,että on luupiikki.Mutta hieronta auttoikin.Eli sitä en tiedä ,onko jokin alkava sairaus tms.kysymyksessä.Etenkin aamuisin ,ei meinaa kävelystä tulla mitään.Kaikkea sitä näkee ja kokee ,kun vanhaksi elää.

Vierailija

Sattumalta löytyi tämä ketju. Itselläni ollut kantapää kipu jo pari vuotta. Lääkärille olen asiaa maininnut, mutta ei ole noteerannut. Kantapää takana oleva turvotuspatti on niin kipeä, että välillä ei voi nukkua selällään, kun kantapään kosketus aiheuttaa kipua, ettei pysty nukkumaan. Samoin erilaisten kenkien käyttö aihettaa kipua, samon kävelykin istumisen ja yön jälkeen. Ilmeisesti kyseessä on limapussin tulehdus. Hieroja lupasi laittaa siihen LPG hoitoa, en tiedä miten auttaa.

Vierailija

Sattumalta löytyi tämä ketju. Itselläni ollut kantapää kipu jo pari vuotta. Lääkärille olen asiaa maininnut, mutta ei ole noteerannut. Kantapää takana oleva turvotuspatti on niin kipeä, että välillä ei voi nukkua selällään, kun kantapään kosketus aiheuttaa kipua, ettei pysty nukkumaan. Samoin erilaisten kenkien käyttö aihettaa kipua, samon kävelykin istumisen ja yön jälkeen. Ilmeisesti kyseessä on limapussin tulehdus. Hieroja lupasi laittaa siihen LPG hoitoa, en tiedä miten auttaa.

Vierailija

Olisipa mielenkiintoista kuulla, jos joku on läpikäynyt kantapään bursan leikkauksen, että onko auttanut ja kauanko kesti toipuminen? Olen kärsinyt tuosta vaivasta jo yli kaksi vuotta, kortisonia on todellakin pistelty lukuisia kertoja, ehkä yhteensä kahdeksan piikkiä ainakin. Viime keväänä vaiva hävisi ja riemuitsin kun luulin päässeeni siitä lopullisesti, kipu oli poissa koko kevään, kesän ja pitkälle syksyyn, kunnes marraskuun puolivälissä 2012 alkoi taas vaivaamaan, ja ihan sama paikka vasemman jalan ulkosyrjällä akillesjänteen vieressä. Kävelen työssäni koko ajan ja lisäksi harrastan tanssia. Viime marras-joulukuussa pistettiin kaksi eri kertaa kortisonia, työt oli tauolla kolme viikkoa ja lisäksi oli kahden viikon "oikea" loma, tanssia en edes yrittänyt kuuteen viikkoon, heti kun varovasti näytin koivelle tanssiparkettia, niin eiköhän alkanut äitymään taas. Turhauttaa vietävästi kun normaalia liikkumista haittaa jatkuvasti mokoma vaiva joka tuntuu joka askeleella.

Tessukka

Itselläni sama vaiva ollut nyt muutaman kuukauden. Viime viikolla otettiin röntgenkuvat molemmista jaloista ja tulehtuneiden limapussien alle on alkanut kasvamaan "nokkamuodostelmaa",,,,, tämäkin saattaa olla syynä siihen miksi kaikki kengät tekee kipeää jalassa... Minulle ei ole laitettu kortisonia vaikka jotkut lääkärit siitä ovat puhuneetkin... olen ollut neljällä eri lääkärillä vaivasta mutta viimeisin ei vieläkään ole halukas lähtemään kortisonin pistämiseen. Aika ja mittojen mukaan tilatut pohjalliset pitäisi olla hoitokeino tälle vaivalle kuulemma.. Aika näyttää..!

Vierailija

Minun anopiltani kantapääpiikit leikattiin. Tosin siitä on aikaa kakskytvuotta ja tuli hyvä, täytyi myös pudottaa painoa monta kymmentä kiloa.

Voiko se kortisoni liuottaa ne alkavat kyhmy? Ainakin minun olkapääni kahden vuoden välein ns. jäätyivt ja hoidettiin kortisonilla ja kipupiikeillä ja parani ja on ok. Liikunta on hyvää jälkihoitoa.

Mummi

Hei, minulla tuli kantapää kipeäksi tosi nopeasti. Akillesjänteen vierestä kipeä ja kireä, kantapäässä luuherne keskiviivasta ulkosyrjään päin. Aamulla ja hetken istumisen jälkeen hankala kävellä, kipu on koko ajan. Tekee mieli venyttää ja pyörittää, vaikkei se helpota.
Olis kiva tietää, onko aiemmin tänne kirjoittaneet saanet jo avun?
Kesäloman toinen päivä ja kantapää määrää mitä tehdään!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat