SILMÄNPAINE

Vierailija

Kävin silmälääkärillä ja paineet oli 22/24 pitää mennä vuoden päästä uudelleen.
Onko kohtalotovereita ja voisko paine heitellä niin että se ajan kanssa laskisikin?
Voikohan silmänpaineeseen jotenkin vaikuttaa itse eli mikä nostaa mikä laskee ?

Kommentit (9)

Vierailija

Eipä se taida laskee, iän mukana voi kyllä noustakkin! Minä olen tiputellut jo n.15 aamuin,illoin tippoja. Siihen ei voi mitenkään itse vaikuttaa. Ainoastaan käydä säännöllisesti silmälääkärillä ja käyttää lääkkeitä. Kovin on ainakin meidän suvussa perintönä kulkenut tämä painetauti.

Vierailija

10.11.2011

Minulla paineet alle 20 silti joudun tiputtamaan joka päivä,tarkastuskäynnit kerranvuodessa.Onneksi menin lääkäriin näillä paineilla optikko ei olisi laittanut lääkärille.On olemassa paineeton Glaukooma.Meillä suvussamuillakin.

Vierailija

Kannattaa käydä silmälääkärillä koska hän pystyy katsomaan silmäpohjan kunnon ja näkyykö merkkejä rappeumasta.
Itse olen käynyt n.15 vuotta säännöllisesti kohonneen paineeen takia mutten vielä ole tarvinnut lääkitystä. Tosin moni tällaisilla paineilla saa lääkitystä mutta minun tapauksessani ei tarvi vielä koska silmäpohjan rakenne on, lääkärin mukaan, hyvän näköinen.

Vierailija

>olen kuullut että kortisonitabletit jos niitä joutuu käyttämään nostavat silmänpainetta.

Korttisonivoiteidenkin käyttö kasvojen alueella saattaa aiheuttaa glaukooman (silmänpainetaudin). Kun sitten näköhermo alkaa tuhoutua, ollaan matkalla hitaaseen sokeutumiseen painetipoista ja silmän nestekiertoa helpottavasta leikkauksesta huolimatta. Turhakin käynti tutkimuksissa kannattaa varmasti.

Vierailija

Hei 25.9.2012

Silmänpaineeseen ei voi vaikuttaa itse.Minä kävin normaalissa ajokorttia varten(45-vuotis)tutkimuksessa ja sanoin Optikolle että ottaa samalla silmänpaineet,kun kerta näköni muutenkin tutkitaan.Optikko totesi paineet 22/23 ja sain lähetteen silmälääkärille.Silmälääkäri katsoi silmän pohjat,paineet,näköhermon ja totesi että näköhermoni on sellainen(molemmissa silmissä)että hän laittaa lähetteen Oys(Ouluun)Silmäpolille.
Sitä odotellessa ja hermoillessa!Suvussani silmänpainetautia on ollut isoisälläni.Se kulkee perinnöllisenä, mutta sen voi saada myös muuten.Aina ei paineiden tarvitse olla edes korkeat.Minua pelottaa kovasti että menetänkö näköni kokonaan.Se on jostain ihmeen syystä ollut pahin pelkoni aina,sokeaksi tuleminen.Rukoilen ja toivon että niin ei käy.Että nyky lääketiede osaa antaa pysyvän avun.
Kirjoituksestasi on jo aikaa.Olisi kiva tietää mikä tilanteesi on nyt?

-AnnBell-

Vierailija

Lainaus:

Eipä se taida laskee, iän mukana voi kyllä noustakkin! Minä olen tiputellut jo n.15 aamuin,illoin tippoja. Siihen ei voi mitenkään itse vaikuttaa. Ainoastaan käydä säännöllisesti silmälääkärillä ja käyttää lääkkeitä. Kovin on ainakin meidän suvussa perintönä kulkenut tämä painetauti.

Tarkoitatko "Olen tiputellut jo 15 aamuin illoin"<--Että 15 tippaa joka ilta/aamu vai jo 15-vuoden ajan?

Vierailija

Lainaus:

>olen kuullut että kortisonitabletit jos niitä joutuu käyttämään nostavat silmänpainetta.

Korttisonivoiteidenkin käyttö kasvojen alueella saattaa aiheuttaa glaukooman (silmänpainetaudin). Kun sitten näköhermo alkaa tuhoutua, ollaan matkalla hitaaseen sokeutumiseen painetipoista ja silmän nestekiertoa helpottavasta leikkauksesta huolimatta. Turhakin käynti tutkimuksissa kannattaa varmasti.

Oletko aivan 100% varma että kun näköhermo on vaurioitunut,tulee hiljalleen täysin sokeaksi??Onko tietosi nyky päivää(3-5.v sisään)ja lääkäriltä kuulemaa vai huhuja?Laaserhoitokin on olemassa mainitsemiesi lisäksi.

mummo78v

Ei kannata heti pahinta pelätä silmänpaineen vuoksi .Minulla todettiin 20v sitten paine 30ja ylikin kummassakin silmässä .Ensin laaseroitiin ja painetippoja monenlaisia kokeiltiin ,tuli sivuvaikutuksia ja ei paineet pysyneet hyvinä .Päädyttiin paineenkorjaus leikkaukseen ,ensin huonompaan silmään ,ei sekuitenkaan auttanut paljoa piti tippoja laittaa ,Tuli aika leikata toinenki silmä ,ja kehitys olikin mennyt eteenpäin ja uusi tapa ,ensimmäinen oli trabekulotomia (liekö ihan oikei )ja nyt syvä klerotomia ,kummssakinhanlaitetaan imblantti luomen alle silmään .Tämä uusi tapa oli minun kohdalla niin hyvä että on ensimmäisestä leikkaksesta 6vuotta ja nyt tehtiin tuohon johon oli aiemmin se huonomman tavan leikkaus ,oli vähän hankalampi mutta nyt ei ole tarvinnu painetippoja kumpaankaan ja näkö ei ole paljon huonontunu ,olenhan jo 78v ,2vuotta sitten ei olis autolla-ajoon tarvinnut silmälaseja.Onhan ne leikkaukset aika kenkkumaisia yli 2 tuntia kestää mutta näön vuoksi kannattaa .

88

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat