Pienet tulot...

Vierailija

MONTA ILONAIHETTA KÖYHYYDESTÄ!
- Pankkikorttisi katoaminen ei saa sinua menettämään yöuniasi - tuskin edes huomaat sitä kolmeen viikkoon.....

- Sinun ei koskaan tarvitse miettiä, minne kauas matkustaisit lomallasi
- Stockmannin "Hullut Päivät" ja Anttilan "Pimeät Hinnat" saavat sinut typerän kuuloisina termeinä hihittämään sairaasti eivät todellakaan pakota sinua kauppojen alekaaokseen
- Olet oppinut tekemään kahdeksantoista erilaista ruokalajia pikanuudeleista ja kalapuikoista
- Kaverisi eivät yritä pummata sinulta rahaa :)

- Osakekurssien heilahtelu ei heilauta sinua pätkän vertaa
- Kuntosi kasvaa juostessasi puolen kaupungin halki halvan vessapaperin vuoksi ja kolmen kilsan lenkin takaisin saadaksesi nuudeleita 10 pussia eurolla toisesta marketista....
Voit olla itseksesi suorastaan ylpeä siitä, kuinka sinun"hiilijalanjälkesi"
on pieni ;)

- Kuntosi kohenee myös, koska kävelet aina kaikki alle kymmenen kilometrin matkat ja
lenkkeily on ainoa harrastus, johon sinulla on varaa
- Matemaattiset kykysi karttuvat miettiessäsi miten saat kympin riittämään kahden viikon ruokaostoksiin
- Kädentaitosi karttuvat leikatessasi itse hiuksesi ja korjatessasi vaatteesi
♥ Kukaan ei yritä iskeä sinua rahojesi vuoksi - sen on pakko olla tosirakkautta! ♥

ELI KAIKKI P-A- YSTÄVÄNI: EI SURRA SITÄ, MIKÄ MEILTÄ PUUTTUU VAAN ILOITAAN SIITÄ MITÄ MEILLÄ ON!

Kommentit (4)

Vierailija

Nimenomaan, ei surra eikä valiteta vaan otetaan elämä omiin käsiin ja nautitaan siitä, mitä on.
Omasta köyhyydestäni opin, että
- säästin rahaa siirtymällä lyhyistä hiuksista pitkiin
- kiersin kierrätyskeskukset ja kirpparit kun tarvitsin uusia vaatteita tai "muuten vaan huvin vuoksi"
- siirryin lukemaan kaikki lehdet netissä ja käymään kirjastossa, kerrostalon paperiroskiksesta keräsin minua kiinnostavat lehdet itselleni luettavaksi ja palautin sen jälkeen takaisin.
- keväästä syksyyn poljin pyörällä tai kävelin kaikkialle, minne olin menossa, vain todella pitkät matkat bussilla
- keräsin marjat ja sienet lähimetsistä (asun lähiössä)
- en puhunut puhelimessa vaan chattasin ystävien kanssa netissä, kirjoitin sähköposteja, lähetin sähköisiä postikortteja
- keräsin kaduille pudonneita tavaroita kuten hiuslenkkejä, kampoja, pulloja jne

Pahin on ohi ja rahaa on jo moneenkin asiaan, mutta osaa noudatan edelleenkin.

Vierailija

Radiossa tuli ohjelma missä haastateltiin "tosi köyhiä" nuori äiti sanoi että he ovat tosi köyhiä, he eivät esim voi käydä mäkkärillä syömässä niin usein kun muut.....Eihän siellä minun mielestä tarvitse käydä ollenkaan, se on ihan eri asia nykyään tuo köyhyys käsitys kui joskus ennen,, minun tulot on pari tonnia vuodessa, ja se tulee työstä. mutta ei minua se vaivaa että en pääse ulkomaille, kylpylöihin, ravintoloihin, kauneushoitoloihin, no mitä niitä nyt onkaan. ja mikä parasta,,eipä ole minkäänlaisia sijoitus ongelmia, hyvin menee mutta menkööt.

Vierailija

No vautsi, täällä on tosi hyviä vinkkejä halpaan mutta mukavaan elämään!! Ja mikä tärkeintä: asenne kohdillaan!!! Lisää tällaista!! :))

Vierailija

Todellakin, köyhyyskäsitys on eri ja niin on maailmakin muuttunut siitä, kun me suomalaiset oltiin oikeasti köyhiä, silloin kun kuljettiin torpasta toiseen kerjäämässä. Eli ei kannata verrata meidän köyhyyttä esim afrikkalaiseen tai aasialaisten köyhyyteen, joka voi olla hyvinkin totaalista. Suomalaisella köyhällä on usein mahdollisuus elää hyvinkin tyydyttävää elämää heihin verrattuna.

Mutta en minä kritisoi tuota nuorta äitiä, hän elää maailmassa jossa mäkkärillä käynti on normaalia, ja kun siihen ei ole varaa usein, se kirpaisee. Ja mitä lapset joutuvat kokemaan, kun ei ole varaa samaan kuin kavereilla. Tästä on omat kokemukset, eikä aina niin kivatkaan. Jossain maalla asuva nuori äiti ei osaa sellaista edes kaivatakkaan - se mäkkäri kun voi olla sadan kilometrin päässä (tai kauempana).

Sellaista köyhyyden valitusta en ymmärrä, että osa rahoista menee tupakkaan ja kaljaan, eikä riitä ruokaan. Se on oma valinta. En tarkoita, etteikö köyhä saisi tupakoida tai juoda kaljaa, mutta jos rahat ei riitä muuhun kuin siihen, ei kannata valittaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat