Nivelvammat

Vierailija

Heippa. raatilaiset.
Olisi kiva käydä keskustelua tekonivel leikkauksista ja kuinka ne ovat kelläkin onnistuneet ym...
Lehti on kokonaisuudessa ollut iloinen yllätys sillä sieltä saa lukea elämisen vaikeuksista seka iloista, runoista sekä muuta hyödyllistä tietoa.

Kommentit (6)

Vierailija

Heippa vaan!

Minulle on laitettu molemmat lonkkanivelet yhtäaikaa marraskuussa 2004.Toinen meni niin huonoksi,että lihasvoima ei ihan palautunut,mutta kivut ovat poissa ja hyvin pärjään. 2008 leikattiin selkä ja niitä vaivoja vähän vielä kipuilen.
Jäin eläkkeelle nyt huhtikuun alussa ja ostimme kesämökin,jossa on aika paljon touhua,mutta kun saa tehdä omaan tahtiin,niin hyvin pärjään.

Vierailija

Hei! Minulla on molemmissa polvissa ja toisessa lonkassa tekonivelet Ensimmäinen tekonivel laitettiin polveen 2002 ja viime vuonna toiseen polveen ja lonkkaan. Kaikki leikkaukset ovat sujuneet tosi hienosti, säryt ja liikkumisvaikeudet jäivät kokonaan. Nykyään sauvakävelen, käyn Pilateksessa ja niska-selkä -jumpassa ja kävelen tosi paljon. Ei leikkauksia tarvitse pelätä. Elämänlaatu leikkauksen jälkeen on aivan erilainen kuin ennen leikkausta.

t. lear

Vierailija

Hei vaan!
Minulla on vasemman polven tekonivel laitettu 1999 lokakuussa, hyvin on toiminut. Ei kipuja ei särkyjä.Nyt olen menossa oikean polven tekonivel leikkaukseen, vaikka on hyvät kokemukset silti pelottaa.
Elämän laatu paranee kun liikkuminen paranee.
t: airila

Vierailija

Heippa!
Tekonivel- ja muista nivelasioista pääset keskustelemaan ja lukemaan osoitteessa https://www.niveltieto.net Kyseessä ovat Suomen Nivelyhdistys ry:n sivut, jotka ovat erittäin monipuoliset ja hyödylliset. Yhdistyksellä on myös oma lehti, jonka saa liittymällä jäseneksi.

Mielestäni nämä nivelasiat ovat erikoisjuttuja, jotka eivät oikeastaan kuulu ET:n kaltaisen lehden nettisivuille. Etenkin kun on jo olemassa erinomainen foorumi näille asioille.

Minkä ihmeen takia minun lähettämässäni viestissäni lukee "28.5.2008"? Nyt on kyllä ihan varmasti 14.9.2009!
Voikaa hyvin.

Vierailija

Minua harmittaa, kun polviin on ruvennut koskemaan kävellessä, etenkin jos kannan kasseja. En ole vielä tutkituttanut polviani, vaan koetan sinnitellä niin pitkään kuin mahdollista. Ei olisi oikein aikaa eikä mahdollisuutta olla paikallaan pitkiä aikoja leikkauksen jälkeen. - Nuorempana olen kantanut paljon painavia ostoskasseja kaupasta kotiin, kun ei ole ollut autoa. Mahdoinko näin aiheuttaa polviin rasitusvammoja? Tein myös päivittäin liikettä, jossa polvi-istunnasta laskeudutaan selälleen lattialle ja pysytään siinä. Joogan pitäisi olla terveellistä, mutta mahdoinko mennä liiallisuuksiin. Mutta tehty mikä tehty, kuten entinen mieskin sanoi.

Vierailija

Minulla on ollut jo vuosia vasemmassa polvessa kipua ja se haittaa myös työtäni.
Syön siihen Clukosamin tabletteja, en ole varma vaikutuksesta, jollakin tapaa on helpottunut ajoittain.
Liikunnan olen todennut parhaaksi, tietenkin kivun sietämissä rajoissa. Mutta joskus sekin on liikaa. Polvi kramppaa niin, ettei kertakaikkiaan voi kävellä. Pyöräily on helpompaa.
Polvi on kuvattu, mutta ei tähystetty, ja eivät sinne lähtetettä edes kirjoita. Ehkäpä kuulun siihen "hoitoluokitukseen", että ei kannata enään hoitaa, kun kaikesta pitää säästää. Työelämää jäljellä vielä 6 vuotta. Mutta perikisihän ei anneta. Hyvä, että leikkáuksia voidaan tehdä ja niistä on apua....tai sitten ei?
Elämäniloa kaikille!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat