robotteja vanhustenhoidossa ?

Vierailija

Robotteja ja valelääkäreitä;
siinä sosiaaliviraston tarjoamat ikäihmisten palvelut...!
Toivottavasti kokeilevat palvelut ensin omilla vanhemmillaan......

Lainaus uutisista:
Helsingin Kustaankartanon vanhustenkeskus alkaa kokeilla robottien käyttöä ikääntyvien ja muistisairaiden virkistystoiminnassa.
Vuorovaikutteiseen toimintaan kykenevissä roboteissa on erilaisia ohjelmia kuten pelejä, lauluja ja musiikkia.

Kahden kokeiltavaksi tulevan robotin tarkoituksena on tarjota iäkkäille ihmisille virikkeitä ja kohentaa heidän toimintakykyään. Niiden toivotaan edisatävän muistia, liikkumista ja virkistymistä.

Inhimillisiä piirteitä jäljittelevistä roboteista toinen liikkuu lattialla ja keskittyy enemmän motoriikkaan,
toinen on pöydällä pidettävä malli ja keskittyy kasvo- ja puhekontaktiin.

Helsingin sosiaaliviraston hallinto- ja kehittämisjohtaja Helena Ylisipolan mukaan kokeilussa tutkitaan miten vanhukset ja hoitajat suhtautuvat vuorovaikutteisiin robotteihin ja millaisia hoidollisia vaikutuksia niillä saavutetaan.
YLE Uutiset
Tämä on jo ihan oikeasti älytöntä.
Vanhat kaipaa ihmiskontakteja, ei robotteja.

Kommentit (4)

Vierailija

Lainaus:

Vanhat kaipaa ihmiskontakteja, ei robotteja.

Mutta aika moni meistä vanhuksista on jo eräänlaisen robotin kanssa kontaktissa. Tämän tietokoneen. Meidän sukupolvelle ei ole konstikaan kommunikoida koneen kanssa. Pelaamme ja laulamme karaokea sellaisen kaverin kera, joka ei aina inttele vastaan... Näen tulevaisuuden suorastaan valoisana :D

Vierailija

Ei JUMALAUTA!!! Minä lupaan ihan pian ruveta vapaaehtoistyöhön, ettei tähän tarvitse mennä!! Haluan olla edes jollekulle iloksi, ja sitähän ei mikään robotti voi korvata ikinä!!!!!! :( :(

Vierailija

Olen jututtanut vanhuksia, jotka ovat nähneet robotin ja pelanneet se kanssa.
He ovat tykänneet siitä, vaihtelua se on heille.
Itselläni ei ole ollut kunnia tervehtiä moista vekotinta. ;D
Toivottavasti robotit ei sitten aikanaan ole minua hoitamassa, pelikaveriksi ottaisin minäkin sellaisen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat