Pankkien piittaamattomuus ihmisistä

Vierailija

Meneekö mielestäsi pankkien ylivalta yhteiskunnassa jo liiallisuuksiin? Ihmisiä työnnetään pihalle, johtoryhmälle hankitaan yhä suurempia etuuksia ja kaikki luottotappiot maksatetaan veronmaksajilla. Mihin on pankkien yhteiskuntavastuu kadonnut?

Viimeisimpänä esimerkkinä ao. uutinen. Ollaanko kohta tilanteessa, jossa omia rahoja saa käyttää silloin kun pankkia sattuu huvittamaan? Ja tietysti siitä käytöstä vielä pitää maksaa provisio, koska muiden rahojen säilyttäminen on niin kallista.

"Orimattilan, Nastolan, Hollolan ja Vääksyn alueella toimivien Nordea pankkien kesken on päätetty, että helmikuun alusta alkaen Nordean konttorista ei enää voi nostaa käteistä rahaa."

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2686379/ikaihmiset-eivat-saa...

Kommentit (12)

Vierailija

Lainaus:

Miksi konttorista pitäisi nostaa käteistä rahaa? Kuka niin tekee?

Varmasti monikin iäkkäämpi ihminen. Entä mitä sinä teet jos esimerkiksi pankkikorttisi hukkuu tai automaatit eivät toimi?

Vierailija

Ihmiset jotka tallettavat rahojaan pankkeihin ovat pankkien antaneet unohtaa kenenkä rahoja pankki pyörittää. Ei ainakaan pankin! Te rahakkaat pitäkää puolenne. Kyllä herrat johdossa ottaa ylivallan ja nostaa älyttömiä palkkoja! Jonkun tai joidenkin täytyy laittaa heille kapuloita rattaisiin. Ei ihmisiä miten tahansa saa kohdella. Minua todella suututtaa. Taidan SIIRTÄÄ tilini pois NordeASTA! Pankkien ylivalta on mennyt liiallisuuksiin.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 17.11.2011 19:58
Miksi konttorista pitäisi nostaa käteistä rahaa? Kuka niin tekee?

Kyllä monet nostavat konttoreista käteistä rahaa ja on tilanteita, joissa
tarvitaan suurempia summia rahaa käteismaksua varten.
Esim. useimmissa huutokaupoissa vaaditaan maksu käteisellä.
Kyllä mielestäni suurempi summa on kätevämpi nostaa konttorista
suurempina seteleitä kuin "lypsää" 20e ja 50e seteleitä automaatista.

On myös paljon vanhoja ihmisiä, joilla ei ole ollenkaan pankkikortteja,
vaan nostavat käyttörahan konttoreista.

Vierailija

"Orimattilan, Nastolan, Hollolan ja Vääksyn alueella toimivien Nordea pankkien kesken on päätetty, että helmikuun alusta alkaen Nordean konttorista ei enää voi nostaa käteistä rahaa."

Järjetön uutinen! Kyllä asiakkailla täytyy olla se varmuus, että käteistä rahaa saa nostaa PANKIN TISKILTÄ!!
Läheskään kaikki iäkkäämmät ihmiset eivät luota pankkikortteihin, se on heille niin vieras asia. Oma iäkäs äitini ei ole koskaan ottanut rahaa automaatista kortilla vaan käy pankin tiskiltä nostamassa käteistä. Eikä ole yhtään tavaraa ostanut kortillaan. Kaikki käyttöön tarkoitettu raha täytyy olla konkreettisesti kädessä - niin hän ajattelee.

Vierailija

Tässä mennään aika vaaralliseen maailmaan kun kaikki alkaa olemaan sähköisessä muodossa. Se sähkö voi oikeasti myös katketa, ja sen ylösajo ei todellakaan tapahdu hetkessä. Mitä ihmiset sillä aikaa sitten tekevät? Eivät varmasti istu kiltisti kotona pyörittelemässä peukaloitaan.

Vierailija

Vaihtakaa S-Pankkiin niin voitte nostaa rahaa käteisenä Prisman,Sokoksen kassoilta eikä ole nosto palkkioita maksettavana.

Vierailija

Olin automaattijonossa.Minun edelläni oli iäkäs nainen,jolta ei meinannut millään rahojen nosto onnistua,se kesti ja kesti.
Lopulta hän kääntyi minun puoleeni ja pyysi,että minä painelisin hänelle numerot,kun hän ei oikein osannut!!!
Kieltäydyin ehdottomasti.Onneksi oli päivä,joten ohjasin hänet sisään pankin neuvontaan ja kerroin rouvalle,että tunnuslukua ei saa antaa,eikä korttia kenellekkään,muuten häneltä varastetaan rahat.
Hän kertoi,että pankista ei saa enää käteistä,niin hänen oli pakko hommata kortti,vaikka hän ei sitä oikein pysty käsittelemään.
Minä olin suoraan sanoen kauhuissani,kerroin siitä myös pankin neuvonnassa.
Kuinka paljon tuleekaan näitä epävarmoja korttien käyttäjiä,etenkin vanhuksista,nyt kun pankit lopettavat rahojen annin.
Hehän ovat suorastaan vapaata riistaa automaattijonossa.

Vierailija

Eivät osaavatkaan ihmiset ole sen enempää turvassa, koska pankkikortteja voi myös kopioida helposti. Laitteen voi tilata ulkomailta pikkurahalla. Alkaa olemaan vähän vanhentunutta tekniikkaa jo tämmöinen kortti + tunnusluku.

Vierailija

Kyllä sen huomasi kaupan kassajonoissa jouluna,että tottumattomia kortin käyttäjiä oli paljon.Yhdelläkin mummukalla oli lapulle kirjoitettu tunnusluku,jota hän sitten kassalla näytti ja kassa oikeasti sen tunnusluvun sitten naputti siihen koneeseen.Voi vitsi sentään.
Huolehtikaa nyt kaikki,että teidän vanhuksenne osaa niitten korttien kanssa toimia.

Vierailija

Ja nyt viedään rahaa verkkopankeista pikkuhiljaa....... Kenen on vastuu ?
Kun verkkopankkiin on jouduttu "pakon"edessä,pitää pankin myös ottaa vastuu,jos siltä hakkerit vetävät rahaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat