Ärräpäitä

Vierailija

Olin eilen matkalla ja ajelin Päijänteen rantatietä Kellosalmelta-Harmoisiin ja edelleen tielle 24 kohti pohjoista.
Kellosalmi-Harmoinen osuudella kirosin rankasti siellä oli levitetty lantaa tielle arviolta noin kilometrin matkalla.
Oli ihan pakko ottaa muutama valokuva niin pöyristyttävä näky se oli.
Auton pesuhan siitä tuli eikä sonta meinannut lähteä lokasuojista ja auton kyljistä millään pois.
Tuli siinä ärräpäitä vaikka rauhallinen olenkin.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Ilmeisesti jollekin oli tullut halu kokeilla,päteekö lanta samalla lailla,kuin hiekka,eli poistaisi liukkauden.
Tässä taidettiin mennä ojasta allikkoon,eli ei poistanut liukkautta ja kaikenlisäksi se vielä sotki.
Olipa typerää.

Vierailija

Lainaus:

Ilmeisesti jollekin oli tullut halu kokeilla,päteekö lanta samalla lailla,kuin hiekka,eli poistaisi liukkauden.
Tässä taidettiin mennä ojasta allikkoon,eli ei poistanut liukkautta ja kaikenlisäksi se vielä sotki.
Olipa typerää.

Joo todella typerää ja ajattelematonta touhua.
Ei se sula soratie ollut liukas eli jotkut muut tarkoitusperät tällä sonnanlevittäjällä on ollut.

Vierailija

Jospa hällä oli käynyt vahinko, jäänyt perälauta auki, eikä itse sitä huomannut. Ajeli kai pimeässä.
Sehän on luonnontuote, ja maatuu ajastaan. Siinä pientareella kasvaa sit ensi kesänä komeita lupiineja, kun saivat hyvän lannoitteen

Vierailija

niinhän sitä sanotaan, että matkailu avartaa... aikamoinen kokemus sinulla! Ettei vain tehnyt maajussi tahallaan... protestiksi vaikka.

Vierailija

No huh huh.Törkee tyyppi ja mitä se nyt enää lannoittaa eihän se ees oo sallittua tähänaikaan vuodesta voi herranen aika sentään.

Vierailija

Taitaa tuo maanviljelijöiden ajatuksenjuoksu olla aivan erilaista kuin muiden. Erään maalaistalon lehmät pulikoivat kesällä järvessä ja isäntä sanoi vaan että ei heiltä tule mitään saastetta järveen. Lienevätkö lehmät käyneet vessassa ennen uimareissua.

Vierailija

Tuo lannan levitys tielle on mitä todennäköisimmin tapahtunut ihan
vahingossa, eli perälauta on unohtunut alas, kun kuski lähti ajelemaan.

Taas tässäkin yhteydessä on mainittu "maanviljelijöiden ajatuksen juoksu",
kysyisinkin - eikö kukaan kaupunkilainen ole koskaan unohtanut peräkärristään
perälautaa alas lähtiessään ajamaan? Eikö kukaan ole unohtanut kiinnittää
peräkärrin kuormaa kunnolla ja osa tavaroista on sinkoutunut tielle?

Minä ainakin olen monta kertaa joutunut väistelemään tielle pudonneita
tavaroita, ovatkohan kaikki olleet maanviljelijöiden kuormista?

Vierailija

Minä luulen että nuoriso ajaa rallia sillä tiellä. ;D
Eipä ole ajatellut loppuun saakka ideaansa.
Onko lannoitteen ajolla mukamas joku aikataulu, en ole kuullutkaan, vaikka olen maalaistalossa syntynyt.

Miksei lehmät saa käydä uimassa, käyhän koiratkin.

Vierailija

Perälautaa ei saa unohtaa alas, varsinkaan, jos on lastina jotain isompaa tavaraa. Sehän voi olla tosi vaarallista, putoaa vielä takana ajavan tuulilasiin!! :( No, onneks tässä tapauksessa ei ollut sentään sellaisesta kyse!
Lehmät vessassa, ajatteli tuossa joku, heh heh :))))))

Vierailija

Meitä viljelijöitä moititaan, tehdään me mitä tahansa, tai jätetään tekemättä
Suuresti ihmetytti tuo kun joku kirjoitti, että lehmätkin jopa käy järvessä, jopa lehmätkin

Aikoinaan oliko se Kuusjärvi siellä etelässä, kun rajoitettiin siellä uimista, kun vesi rupesi happanemaan, liian suuren kävijämäärän vuoksi ja tuskin siellä lehmät oli uimassa.
Lueskelen joskus tuolla tv noita juttuja, mitä ihmiset Chättäilee, melkein aina on viljelijät siellä moitittavana.
Me ollaan jo totuttu kaikkeen tuollaiseen, ei se mitään uutta ole

Millähän saatais pois nuo kirotut viljelijät keskuudestamme, saataisiin puhdasta halpaa ruokaa tuotua ulkomailta.
nytkin oli tv juttua, et kalaa viedään ensiksi kiinaan ja sieltä takaisin meille perattuna , kuinkahan kauan se siellä oikein viipyi käydessään ? meillä myydään kaupoissa tosi huonolaatuista kalaa, mut hinta on aika kova kuiteskin. Se on erittän surullista, kun usein ei valikomassa ole juurikaan muuta, kuin ulkolaista kalaa. Varmaan suurissa marketeissa on enemmän valikoimaa
Eipä näy koskaan pyyntipäivää kalassa esim, norjalaisessa lohessa, vaan se , milloin se on tullut kauppaan, sehän voi olla vaikka useita viikkoa sitten pyydetty

Kyllä mekin tehdään virheitä,ja monessa asiassa on parantamisen varaa, sitä en vähättelekkään, vaan jostainhan se ruoka pitää saada sinne kauppaankin. Ja sen voi tuottaa sinne vain ja ainoastaan se kirottu viljelijä

Erittäin harvoin näkee millään sivuilla viljeljelijöiden purnaavan oloistaan, ei ne täällä surkuttele suurta työmääräänsä, eikä pieniä eläkkeitään, vaikka monilla onkin hyvin pienet eläkket.

-Meillä käy jopa koiratkin uimassa-

Vierailija

Lainaus:

Jospa hällä oli käynyt vahinko, jäänyt perälauta auki, eikä itse sitä huomannut. Ajeli kai pimeässä.
Sehän on luonnontuote, ja maatuu ajastaan. Siinä pientareella kasvaa sit ensi kesänä komeita lupiineja, kun saivat hyvän lannoitteen

Huh, en pidä lupiineista ollenkaan! Vieläkö niitä pitäisi lannoittaa? Pois vain kaikki!

Vierailija

Lainaus:

Kukas kaheli sitä nyt paskaa kärräis perälauta auki.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kukas kaheli sitä nyt paskaa kärräis perälauta auki.

No josko siitä on ylituotantoo ja pitää jotenkin hukata :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat