Kommentit (9)

Vierailija

On ne niin kamalia nuo Auerin taulut, oikeita töherryksiä, jotka kelpaavat parhaimmillaankin vain saunansytykkeiksi. Miten joku edes pystyykin malaamaan noin kuolleita taulua? Olisiko asialla aito ja alkuperäinen lankkumaalari?

Vierailija

Keravan taidemuseossa on parhaillaan Auerin näyttely 15.1. asti. Mielestäni ihania maalauksia.

Vierailija

Kävin kanssa tänään, viimetipassa, Keravan taidemusoessa katsomassa Auerin näytelyn ja ihastuin ikihyviksi.
Loistavia maalauksia! Hänen työnsä eivät ole pikkutarkkoja ja tuntuu ihmeelliseltä, että miten joku pystyy paksuillakin vedolla luomaan maisemaa ja tunnelmaa.

Itse asiassa ihastuin mm. juuri tuohon iiriskullervo -tauluun. Ja kun nyt kotiin tultuani googletin Grigor Aueria, tuo ihana kuva lävähti ruudulleni. Ostaisin sen koska tahansa kolmellasadalla.

KL

Vierailija

Taidemakuja on monenlaisia. Auerin taulut ovat nimenomaan pikkusieviä ja amatöörimäisiä. Sellaista mummontaidetta.

Auerin tauluja täytyy verrata muiden ja mielellään oikeiden taiteijojoiden töihin, jotta laatuero paljastuu. Pienet museot ottavat mielellään tälläisiä tauluja näyttelyihin, kun todellinen taide menee muualle.

Auerin taulut ovat taulua, mutta eivät taidetta.

Vierailija

Lainaus:

Taidemakuja on monenlaisia. Auerin taulut ovat nimenomaan pikkusieviä ja amatöörimäisiä. Sellaista mummontaidetta.

Auerin tauluja täytyy verrata muiden ja mielellään oikeiden taiteijojoiden töihin, jotta laatuero paljastuu. Pienet museot ottavat mielellään tälläisiä tauluja näyttelyihin, kun todellinen taide menee muualle.

Auerin taulut ovat taulua, mutta eivät taidetta.

Tuossa sinun arviossasi on mielestäni yksi virhe. Kun arvioit anonyymina jotain taide-esinettä niin siihen olisi hyvä ja jopa suotavaa lisätä loppukaneetti: MINUN MIELESTÄNI , koska aivan kuten sanoitkin, taidemakuja on monenlaisia. Jos arvostelet taidetta asiantuntijan ominaisuudessa, asia on aivan erikseen, mutta silloin varmaan liittänet arviointiisi allekirjoituksesi.

valmatar
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minun mielestäni Grigori Auerin taulut ovat ihan hienoja.
Googletin nimen ja löysin sivuilta paljon teoksiaan !

Tämä on näkymä vanhan "Valamon venerannasta" !

Todella ajattelematonta - (tälläkin palstalla) - pilkata sanomalla "mummontaidetta" !

Köyhänäkin voin hankkia mieluisan taulun seinälleni.
Mielummin tämmöisen kuin ""joku Picasso"", josta ei saa kuin päänsärkyä !

Vierailija

Lainaus:

Minun mielestäni Grigori Auerin taulut ovat ihan hienoja.
Googletin nimen ja löysin sivuilta paljon teoksiaan !

Tämä on näkymä vanhan "Valamon venerannasta" !

Myös minä pidän noista tauluista ja aiheista.Olen googlettanut.
Itse en pystyis tekemään minkäänlaista maalausta ja näin ollen ihailen kaikenlaista taidetta. Vaikka en jostain pitäisikään , minulla ei ole mitään valtuuksia lähteä sitä julkisesti "mollaamaan".

Vierailija

On ne niin kamalia nuo Auerin taulut, oikeita töherryksiä, jotka kelpaavat parhaimmillaankin vain saunansytykkeiksi. Miten joku edes pystyykin malaamaan noin kuolleita taulua? Olisiko asialla aito ja alkuperäinen lankkumaalari?

Toisaalla keskustellaan, olemmeko unohtaneet hyvät tavat. Tällainen uniikin taidekäsityksen ilmaus kyllä tekee tyhjäksi minkä mielipiteen vaihdon tahansa. Jätä seuraavat näyttelyt käymättä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat