Kynnys lähteä tansseihin tai kapakkaan.

Vierailija

Hei,onko muita? Olen kuusissa kymmenissä oleva nainen.Nyt kuitenkin on tullut sellainen tosi iso kynnys lähteä seuraa hakemaan kapakoista tms.Sillä mikähän muukaan paikka se voisi olla?Ei Martat tai kulttuuri riennot kiinnosta.Luulen ,että meitä kyllä on tällaisiakin.Miten siellä nykyisin pukeudutaankaan?En ole nimittäin vuosiin käynyt.Ennen se olikin huomattavasti helpompaa.Senkun puuteria naamaan,tukka hyvin ja helmat heilumaan.Ikähän se niitä esteitä laittaa.Sitten tulee mieleeni,haetaanko enää,onko vaan pariskuntia?Minähän se tietysti itselleni näitä kiviä kerään ja mietin liikaa.Haluja olisi,mutta aloitus puuttuu.Kertokaa siellä käyneet kommenttejanne?

Kommentit (11)

Vierailija

Enpä minäkään ole vuosiin käynyt kun puolison kanssa.Nyt kun jäin leskeksi voisi joskus jossain käydä.Yhtenä iltana meinasin lähteä lähikuppilassa käymään mutta jäi meinaukseksi.Minä olen myös 60+.Varmaan sellaset vaatteet missä on itsellä hyvä olla,vähän jotain nättiä päälle.

Vierailija

Hei!
Hauska juttu,että itse noita asioita kaun aikaa pohdiskelin ja juuri eilen sitten ensimmäistä kertaa vuosiin rohkaistun ja lähdin päivätansseihin. ajattelin,että menen sinne vähän taka-alalle ja katselen millaista siellä on ja lähden sitten pois jos siltä tuntuu.Mutta kokemus oli ihan positiivinen. Väkeä oli paljon,eläkeläisiä juuri,siinä kuudenkympin paremmalla puolella suurin osa.Paikalla oli pariskuntia sekä yksin tulleita,hyviä TANSSIJOITA ,sekä muita taitajia.Kyllä minua haettiin tanssimaankin,vaikka olen tosi tavallisen näköinen,pieni ja lyhyttukkainen kuusikymppinen nainen.Vaatepuoli minuakin askarrutti,sillä en haluaisi röyhelöihin enkä korkeisiin korkoihin alkaa pukeutua kun en niitä omikseni tunne. siksi katselinkin vapaitten naisten vaatteita hiukan tarkemmin.Paljon oli hameita,mutta myös pitkissä housuissa tulleita. Niiden kanssa oli sitten joku kevyt pusero.Punainen väri varmaankin on houkutteleva,koska se näytti olevan monen suosiossa.Hymyilytti ihan ,kun oli viisi-kuusi punapuseroista naista vierekkäin.Itse pidän päivätansseista senvuoksi,kun eitarvitse maksaa kuin pääsylippu ja koska siellä väki on selvinpäin. Siis tällainen oli eka,eilinen kokemukseni!! Mutta uskon ettei se jää viimeiseksi. Rohkeasti mukaan,eihän siinä mitään menetäkään,vaikka se unelmien prinssi ei olisi sinne tullutkaan.

Vierailija

Kynnys lähteä on todella korkealla, kun en pääkaupunkiseudulla tiedä yhtäkään ravintolaa joka ei ole a) "nuorison" valtaama bilepaikka, b) lavatanssikulttuurin paikka. Paikassa A on liikaa känniläisiä ja yli 50v naista katsotaan kieroon, paikassa B en viihdy, kun en osaa kuin hieman näitä tansseja, vaan olen enemmän discotanssin ystävä ja paikkojen hidalgot huokaileva heti, kun joku askel ei osu kohdalleen. Ovat itse niiiiiin täydellisiä ;-). Tähän täytyy kertoa yksi poikkeus, lokakuussa Ikaalisten kylpylän naistentansseissa viihdyin oikein hyvin, koska bandi soitti sekalaista musiikkia. Myöskään laivalla ei ole tätä ongelmaa, mutta en viitsi jokaviikonloppu risteilläkään pelkän tanssin takia.

Vierailija

Onpas harmi kun esim. noita päivätansseja on vain pääkaupunkiseudulla tai muissa isoissa väestökeskuksissa. Täällä periferiassa ei ole edes ilta- eikä viikonlopputanssejakaan kuin muutamassa ravintolassa. Sielläkin vain postimerkin kokoinen tanssiparketti ja "orkesterina" enemmän tai vähemmän päihtyneet karaokevirtuoosit. Tasan ei käy onnen lahjat.....

Vierailija

Mielestäni tanssi ja kapakat eivät sovi hyvin yhteen. Kyllähän sitä seuraa kapakoistakin saa jos ei ole kovin "kranttu".
Suosittelen alkotonta nauttimista tasseista ja paikkojahan löytyy vaikka googlettamalla.
Itse pyrin käymään mm. eläkeläisyhdistysten järjestämillä tapahtumilla, päivätansseissa, lavoilla ym. ja uskoo ken tahtoo niin nautin tanssimisesta liikuntamuotonakin.
Muutama kuukausi sitten "testasin" naistentansseissa onko "vientiä" ja ainoastaan yksi polokka ja masurkka jäi tanssimatta.
Aloittaja anonyymille suosittelen mitä lämpimimmin tansseihin menoa ja vaatetuksena ihan tavallinen kevyt pukeutuminen ja kengät mielellään nahkapohjaiset luiston takia. ( kyllähän järjestäjät ripottelevat kahvin poroja luiston lisäämiseksi parketilla - tosin olen huomannut että usemmiten "parasta ennen" päiväys on ylitetty!)
" kyllä vanhakin jaksaa"
75 v nautiskelija

Vierailija

Kiitos kannustuksestanne!Muuten,taidankin ensi viikolla lähteä,kun avattu täällä uusi aikuisen väen tanssi paikkakin.Sinut:nautiskelija 75v. voisinkin ottaa mukaan,niinkuin varmaksi tanssittajaksi,eikö?Jos vaikka seinä ruusuna saan olla.Naisten tanssit siitä hyvä,että ei ainkaan tarvitse kännisten kanssa lähteä.Mutta kerron sitten tunnelmat...

Vierailija

Ei auta olla kovinkaan kranttu jos haluaa mennä tanssimaan eikä ole tarjolla kapakkaa parempaa tanssipaikkaa lähimaillakaan vaikka kuinka ahkerasti googlettais. Täällä maaseudulla on vai kesälauantaisin lavatansseja, talvella levytanssit paikallisessa kuppilassa jos sattuu. Eikä sekään ole varmaa onko siellä yhtään tanssihaluista tai -kykyistä gasanovaa. Toista se on teillä maalikylissä, siellä voi nirsoillakin ja silti löytyy tansseja ja tanssittajia.

Vierailija

Ikääntyville on paikkoja harvassa. Joitakin tansseja löytyy, mutta niissäkin on suurin osa valtavan hyvin, lähes ammattimaisesti tanssivia.
Ei sinne oikein tavalliset tallaajat kehtaa mennä.

Vierailija

Puhutte asiaa, tanssipaikkoja ei maaseudulla juuri ole, paitsi kesällä, kun mökkiläiset on kylillä. Vaan kun syksy tulee, ravintolassa soittaa 3 henkinen humppayhtye, ja ravintolassa istuu 5 asiakasta. Ei paljon ole hakijoita eikä tunnelma nouse kattoon. Mutta voihan siellä käydä ottamassa yhdet ja kuunnella musiikkia.

Vierailija

Kapakkaan en mänis vaikka mulle siitä maksettas.
Humalahakuiset ihmiset höpöttää omiaan,
kuulematta mitä "keskustelukaveri" sanoo,
yhtä kilpahuutoa.....
99 % varmuudella sieltä saa alkoholistin vaivoikseen jos seuralaista ehtii.
Yäääk!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat