Edellisen nro 18 ET:n ristikon sana

Vierailija

Autatko minua ymmärtämään edellisen lehden ristikon oikeasta alareunasta sanan ELISA ? En vaan millään ymmärrä sitä, kun vihjeenä on
----SK . Millä perusteella siitä muodostui sana elisa ? Olen pähkäillyt sitä ilta toisensa jälkeen ,eikä lamppu vaan syty:)

Kommentit (8)

Vierailija

Mitähän sinä nyt tarkoitat? En löydä sanaa elisa. Ainoastaan ruudun jossa on oikealle vihje - polkea. ja alas,vihjeenä katkoviiva ja sk . :)-

Vierailija

Lainaus:

Autatko minua ymmärtämään edellisen lehden ristikon oikeasta alareunasta sanan ELISA ? En vaan millään ymmärrä sitä, kun vihjeenä on
----SK . Millä perusteella siitä muodostui sana elisa ? Olen pähkäillyt sitä ilta toisensa jälkeen ,eikä lamppu vaan syty:)

ELISA+SK = ELIS ASK (ent. tunnettu nyrkkeilijä) Näin sen tulkitsin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kiitos,näin se ehkä oli. Kovin oli vaikea. Samassa ristikossa oli myös täysin oudot sanat ; sotilaille tuli jotos (täysin vieras sana) ,myöskään koskaan en ole kullut ,että laskeuma on suppa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Kiitos,näin se ehkä oli. Kovin oli vaikea. Samassa ristikossa oli myös täysin oudot sanat ; sotilaille tuli jotos (täysin vieras sana) ,myöskään koskaan en ole kullut ,että laskeuma on suppa.

Samoin minulle oli suppa uusi sana, mutta googlettamalla sentään senkin löysin.
Kirjoitelkaapa lisää ristikko-asiaa, on kiva kun täälläkin on paikka josta voi kysellä hankalia sanoja.
Juuri äsken linja-autossa ratkoin uuden ET-lehden ristikkoa, toivottavasti saan sen valmiiksi. Ei vaikuttanut
kovin vaikealta minulle, ainakaan tähän mennessä. - Katsotaan, sanoi lääkäri.

Vierailija

Lainaus:

Suppa on tullut tutuksi suunnistuskartoilla vesikuoppana, jotos on tuttu vaellusten yhteydessä. Kannattaa harrastaa kaikenlaista...

Vierailija

No niin, sainpas valmiiksi tuon ristikon no 19. Muutama minulle ennestään outo sana, mutta netistähän nykyään löytyvät monet vastaukset.
Terveisin:
"Lääkäri"

Vierailija

Näin on , ei ET-lehden ristikoita ainakaan ilman tietokonetta selvitä. Minä olen Tampereen seudulta ja Aamulehden liitteessä VALOssa on hyvä ristikko.Sen kanssa painiessa saa onnistumisen iloa. Se on suhteellisen helppo,mutta muutaman "kinkkisen "sanan kanssa saa telmiä pidempään!

Vierailija

Lainaus:

Näin on , ei ET-lehden ristikoita ainakaan ilman tietokonetta selvitä. Minä olen Tampereen seudulta ja Aamulehden liitteessä VALOssa on hyvä ristikko.Sen kanssa painiessa saa onnistumisen iloa. Se on suhteellisen helppo,mutta muutaman "kinkkisen "sanan kanssa saa telmiä pidempään!

Samoin Turun sanomien Extra-liitteen lauantairistikot ovat minun mielestäni mukavia, vaikeimmat neljällä pisteellä merkittyjä. Ja kuvat ovat hauskoja - sama piirtäjä kuin Apu-lehden ristikoissa. - Niiden vaikeimpien kanssa minullakin menee joskus koko päivä, mutta sisu ei anna myöten myöntää, että olen tyhmä. Tietokone ja joskus kirjaston virkailijatkin ovat olleet hyvänä apuna urakan selvittämisessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat