Vieraskieliset, tekniset sanat mainoksissa

Vierailija

Mitä mieltä olette mainoksista joissa suurin osa on sellaista tekstiä josta et tiedä mitä se tarkoittaa?
Pahinta on tietotekniikka-alan mainokset.

t. selkokieli

Kommentit (7)

Vierailija

Lainaus:

Mitä mieltä olette mainoksista joissa suurin osa on sellaista tekstiä josta et tiedä mitä se tarkoittaa?
Pahinta on tietotekniikka-alan mainokset.

t. selkokieli

Aivan helppoa:
LENOVO THINKPAD E520 15,6" 2310M/HD-GFX/2/320/W7P (kannettava tietokone)
Tarkemmat tuotetiedot:
Suoritintyyppi Intel Dual-Core i3 2310M Suorittimen nopeus 2100 MHz
Muistin määrä 2048 Mt Maksimi muisti 8192 Mt
Vapaat muistipaikat 1 Kiintolevyn koko 320 Gt
Kiintolevyn rpm 5400 rpm Näytönohjain Intel HD Graphics 3000
Näytön koko 15.6 " Näytön tyyppi LED-valaistu, mattapintainen
Resoluutio 1366x768 Piirisarja Intel HM65
Akun kesto 4.2 h (arvio) Optinen asema DVD +/- RW Dual layer
Verkkoyhteydet 10/100/1000 LAN Langattomat yhteydet Wlan 802.11b/g/n, Bluetooth
Koko 38 x 24.9 x 3.4 cm Paino 2.6 kg
Käyttöjärjestelmä Windows 7 Professional 64-bit (FI/SE/UK) Takuu 12 kk (akulla 12kk)
Liitännät 3 x USB2, RJ-45, VGA-out, HDMI, Line-out, Line-in, USB/eSATA

Vierailija

Näissä asioissa mainostajat ovat hakoteillä, sillä he aliarvioivat asiakkaitaan, koska luulevat, että vanhat ja ymmärtämättömät eivät osta mitään.
Itse ole agiteerannut ihmisia boikotoimaan kaikkia tuotteita, joita ei mainosteta suomeksi ja niitä tuotteita, joita mainostetaan huutamalla.
eikä tämä johdu kielitaidon puutteesta, sillä olen eläissäni tarvinnut 4 eri kieltä, mutta periaatteessa Suomessa on tiedon oltava suomalaista ja mainosten normaali äänellä tehtyjä.
Joistakin asioista olen joutunut luopumaan periaatteeni takia, mutta ei se mittään.
t.m

Vierailija

Lainaus:

Näissä asioissa mainostajat ovat hakoteillä, sillä he aliarvioivat asiakkaitaan, koska luulevat, että vanhat ja ymmärtämättömät eivät osta mitään.
Itse ole agiteerannut ihmisia boikotoimaan kaikkia tuotteita, joita ei mainosteta suomeksi ja niitä tuotteita, joita mainostetaan huutamalla.
eikä tämä johdu kielitaidon puutteesta, sillä olen eläissäni tarvinnut 4 eri kieltä, mutta periaatteessa Suomessa on tiedon oltava suomalaista ja mainosten normaali äänellä tehtyjä.
Joistakin asioista olen joutunut luopumaan periaatteeni takia, mutta ei se mittään.
t.m

Kun luin tekstisi huomasin, että olen ajatellut lähes samoin. En vain tiedä miten asiaa voisi viedä eteenpäin. Jotta kauppiaat niin kuin maahantuojatkin ymmärtäisivät parhaansa. Eli Suomessa suomeksi! Ja kunnioituksella muita ihmisiä kohtaan! Nuorissa koulutetuissa on paljon niitä jotka ihannoivat globaalistumista, siinäköhän syy joka vaikuttaa mainostamisiinkin!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

t.m

Kun luin tekstisi huomasin, että olen ajatellut lähes samoin. En vain tiedä miten asiaa voisi viedä eteenpäin. Jotta kauppiaat niin kuin maahantuojatkin ymmärtäisivät parhaansa. Eli Suomessa suomeksi! Ja kunnioituksella muita ihmisiä kohtaan! Nuorissa koulutetuissa on paljon niitä jotka ihannoivat globaalistumista, siinäköhän syy joka vaikuttaa mainostamisiinkin!

Et ole varmaan ainoa, joka näin ajattelee. En tiedä, mitä muuta voimme tehdä kuin joka tilanteessa olemalla äänessä tästä asiasta. Olen saanut tukea tähän myös nuoremmilta vetoamalla siihen, että heidän ei tarvitse vanhoja auttaa ja neuvoa niin paljon, jos asiat tehdään kaikille ymmärrettävällä tavalla ja kuulokin säilyy, jos ei huudeta telkussa mainoksia hurjana.
Kaukosäätimen paras näppäin on äänen vaimennusnäppäin, jota käytän aina, kun mainoskatko alkaa. Kunpa mainostajat tämän tietäisivät ja kunpa tietäsivät meidän eläkeläisten kohtuullisen suuren ostovoiman.
t ed m

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat