Lempielokuvasi?

Vierailija

Onko täällä elokuvataiteen ystäviä? Kerro mikä on oma lempielokuvasi, ja miksi pidät kyseisestä teoksesta. Käytkö usein elokuvissa?

Kommentit (8)

Vierailija

Ehdottomasti Pekka ja Pätkä -kuvat. Koko kansan viihteeksi nopeasti vähällä rahalla tehtyjä älynväläyksiä.

Vierailija

Leffafriikkinä kelasin vastatakseni läpi vanhat venäläiset. Orson Wellesit, 1960-luvun ranskalaiset, Woody Allenit, Kevin Kostnerin ...

Kaksi jää haaviin; ei ylitse muiden, mutta ne katsoisin mielelläni uudestaan. Nuoruuteni lemmpari oli Nikos Kazantzakisin romaaniin perustuva Zorba The Greek (1964). Elokuvasta muistetaan Zorban tanssi, mutta tarina ja näyttelijät ovat lumoavia, maisemat kauniita.

Karen Blixenin omaelämänkerran filmastisointi Out of Africa (1985) on Sydney Pollackin visuaalisesti kaunein elokuva (7 Oscaria). Keniaan sijoittuvaa leffaa on turha kuvailla. Se on nähtävä, ja ihana Meryl Streep, vaikka ei Oscaria saanutkaan, hehkuttaa Ukkeli

Vierailija

Yksi minun lempi elokuvistani on Tuulen viemää, olen katsonut sen monta kertaa, enkä ole siihen kyllästynyt
Ah, niin ihanat näyttelijät siinä on. Komea Glark Gable ja kaunis, hurmaava Vivien Leigh

Ennen kun asuin kaupungissa, kävin aika usein elokuvissa, nyt jäänyt vähemmälle

Vierailija

Pidän Meryl Streepistä,Hiljaiset sillat on ihana,olen sen katsonut kolme kertaa.Myös Kultalampi oli hyvä.Elokuvissa en ole vuosiin käynyt

Vierailija

Lainaus:

Pidän Meryl Streepistä,Hiljaiset sillat on ihana,olen sen katsonut kolme kertaa.Myös Kultalampi oli hyvä.Elokuvissa en ole vuosiin käynyt

Tuon ajattelin itsekkin tänne kirjoittaa.
Erotiikkaa tihkuva romanttinen ja samalla surullinen elokuva.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat