Vierailija

Minä kun olen vanha ja huonosti koulut käynyt, en tiedä mitkä ovat yhdyssanoja ja mitkä eivät, onko tähän jotain (vippaskonstia) millä tietää onko sana kirjoitettava yhteen vai erikseen katsomatta asiaa jostain opuksesta.
Esim. (kunnan valtuusto), (virka mies), (kunnan valtuuston kokous), nämä ovat mulle aivan hebreaa.
Sen sijaan tiedän, että (linja-auto) kirjoitetaan väliviivalla koska sanojen loppu ja toisen alku on vokaaleja.
Nimm: hyvät neuvot tarpeen.

Kommentit (2)

Kokeile esim. jotain päätettä, sopiiko se paremmin sanojen keskelle vai väliin, esim. kunnankin valtuusto, vai kunnanvaltuustokin. . . . tai virkako mies vai virkamieskö. . . . . . . tai yhdyskö sana vai yhdyssanako. . . . ainakin itseäni auttaa.

Lainaus:

Kokeile esim. jotain päätettä, sopiiko se paremmin sanojen keskelle vai väliin, esim. kunnankin valtuusto, vai kunnanvaltuustokin. . . . tai virkako mies vai virkamieskö. . . . . . . tai yhdyskö sana vai yhdyssanako. . . . ainakin itseäni auttaa.

Joo, voi olla hyväkin konsti eränkävijä- eränkö kävijä kävelykeppi - kävelykö keppi jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat