Itsenäisyyspäivä 6.12.2011

Vierailija

Hyvää juhlapäivää kaikille jotka haluavat tätä päivää juhlistaa.

T: Mökin ukko.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kyllä voi olla ylpeä niiden miesten puolesta, jotka maatamme aikoinaan puolustivat, monet heistä menettivät henkensä, moni vammautui pysyvästi. Moni menetti parhaat vuotensa sodan melskeissä. Moni perhe menetti ainoat poikansa, lapset isänsä, osa oppimatta edes isäänsä tuntemaan. Monet vaimot jäi yksin pienten lasten kanssa, yksin viemään perhettä eteenpäin. Kova oli hinta maamme itsenäisyydestä. Tänä päivänä, mielestäni emme ole enää itsenäinen maa, olemme osa isoa oravanpyörää, jossa isot valtiot tekevät päätökset melkein kaikista asioista. Oma maamme ei ole enää itsenäinen. Minä häpeän, tätä kaikkea, mihin maamme on viety. Pyydän anteeksi niiltä sotiemme veteraaneilta, jotka olivat tätä maata puolustamassa. Voin vain kuvitella, miltä heistä tuntuu, kun he katsovat tätä muuttunutta yhteiskuntaa.Ilman heidän uhrautumistaan tätä maata ei enää olisi. Pahalta tuntuu tämä itsenäisyyden menetys, mielestäni juhlaan ei ole enää aihetta.

Vierailija

Olisi pitänyt säästää joka perheestä ainakin yksi mies, jottei suku kuole, aivan kuten elokuvassa pelastakaa sotamies Ryan.

Vierailija

Suomessa ei kai ollut mitään valintaa jos mies / poika oli tietyn ikäinen, kylmästi vaan tykin ruuaksi.

Vierailija

Jätän linnan juhlat väliin, ei kiinnosta sellainen hömppä, puku maksoi sitä ja plaa, plaa plaa.
Selostaja voisi kertoa mieluummin mitä kukin vieras on tehnyt suomalaisuuden ja suomen kansan hyväksi.

itsenäinen ajattelija

Vierailija

Lainaus:

Oma maamme ei ole enää itsenäinen.
Pahalta tuntuu tämä itsenäisyyden menetys, mielestäni juhlaan ei ole enää aihetta.

Mitä sinulta puuttuu itsenäisyydestä?
Timo Harakka sanoi kolumnissaan, että maailmassa on vain yksi itsenäinen maa ja se on Pohjois-Korea.
Minun isäni kaatui Kannaksella.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Oma maamme ei ole enää itsenäinen.
Pahalta tuntuu tämä itsenäisyyden menetys, mielestäni juhlaan ei ole enää aihetta.

Mitä sinulta puuttuu itsenäisyydestä?
Timo Harakka sanoi kolumnissaan, että maailmassa on vain yksi itsenäinen maa ja se on Pohjois-Korea.
Minun isäni kaatui Kannaksella.

Selvennetään hieman kun näyttää siltä, että kaikki ei käsitä mikä itsenäinyys merkitsee. Ei ole kysymys kenenkään henkilökohtaisesta puutteesta, vaan siitä, että maamme päättäjät saavat päätökset suoraan EU:n direktiiveihin perustuviin sääntöihin ja toimintamalleihin. Käskyt tulevat suurempien maiden päättäjiltä, joten emme ole enää siinä mielessä itsenäinen valtio, koska emme saa itse päättää niistä asioista, jotka ennen kuului meille.

Vierailija

Vain noin puolet kansasta oli silloin joskus EU- kannattajia kun äänestettiin. Minä kuulun niihin jotka äänestivät vastaan. Olen edelleen. Sitä sinnikkäämmin meidän tulee kannustaa ja puolustaa tämän Isäin maan rippeitä, jos ja kun sen vielä takaisin kokonaisena saamme. Siltä se kyllä näyttää, että niin voi käydä! Ja mitäs sitten? n.elaatio

Vierailija

Lainaus:

... maamme päättäjät saavat päätökset suoraan EU:n direktiiveihin perustuviin sääntöihin ja toimintamalleihin. Käskyt tulevat suurempien maiden päättäjiltä, joten emme ole enää siinä mielessä itsenäinen valtio, koska emme saa itse päättää niistä asioista, jotka ennen kuului meille.

- Suomi on mukana päättämässä ja vaikuttamassa toisten Euroopan maiden joukossa.
- Suomen eduskunta säätää kansalliset lait.

Vierailija

Lainaus:

Vain noin puolet kansasta oli silloin joskus EU- kannattajia kun äänestettiin. Minä kuulun niihin jotka äänestivät vastaan. Olen edelleen. Sitä sinnikkäämmin meidän tulee kannustaa ja puolustaa tämän Isäin maan rippeitä, jos ja kun sen vielä takaisin kokonaisena saamme. Siltä se kyllä näyttää, että niin voi käydä! Ja mitäs sitten? n.elaatio

Reilusti yli 51% kannatti liittymistä länteen. Minä olin heidän mukanaan ja olen edelleen.
Silloisissa oloissa EU näytti turvaavan olemassaolomme, se oli meidän Natomme, kuten nyt keskusteluissa on sanottu. Neuvostoliitto oli hajonnut, se kuohui ja sisällissota naapurissa näytti mahdolliselta. Taloustilanteemme oli ollut pari vuotta aiemmin veitsenterällä, olimme konkurssin partaalla. Jos Japani ei oli lainannut meille rahaa, olisi tapahtunut se mikä on Kreikassa mahdollinen.

Isänmaan rippeet? Minkä rauhan rajan haluat: Tarton, Stolbovan, Pähkinäsaaren...? Onhan noita rajoja ja rauhoja ollut. Jos Unioni hajoaa, ei siitä pelkästään riemujuhla tule.

Vierailija

Tuskin kukaan riemujuhlaa siitä mahdollisesti odottaisikaan. Eikö aina ole ollut niitä jotka haluavat "taistella" Isänmaan puolesta ja itsenäisyydestä Suomalaisina! n. elaatio

Vierailija

Suomi on mukana päättämässä ja vaikuttamassa toisten Euroopan maiden joukossa.
- Suomen eduskunta säätää kansalliset lait. (lainaus)

Eipä siellä päättämässä ole käytännössä kuin Saksa ja Ranska. Suomen edustajista harvoin näkee vilaustakaan. Joskus väitettiin että saamme päättää sisäpoliitiset asiat, ei sekään näin ole. Otetaan esimerkiksi nämä hassut lärpykät nautakarjan korvissa, ei niitä ennen ollut, nyt ne on pakolliset, ja jos yksikin niistä puuttuu, on maajussi vaikeuksissa. Mitä tulee siihen , että olemme vaikuttamassa toisten Euroopan maiden joukossa, miten kävi vakuustakauksen kanssa, vaadittiin sitäkin itse maksettavaksi. Ja nyt siitä ei ole kuulunut enää yhtään mitään, liekö meni lumille sekin homma.

Vierailija

"Reilusti yli 51% kannatti liittymistä länteen. Minä olin heidän mukanaan ja olen edelleen.
Silloisissa oloissa EU näytti turvaavan olemassaolomme, se oli meidän Natomme, kuten nyt keskusteluissa on sanottu. Neuvostoliitto oli hajonnut, se kuohui ja sisällissota naapurissa näytti mahdolliselta. Taloustilanteemme oli ollut pari vuotta aiemmin veitsenterällä, olimme konkurssin partaalla. Jos Japani ei oli lainannut meille rahaa, olisi tapahtunut se mikä on Kreikassa mahdollinen."

Lainaa on aina otettu, ja maksettu sotakorvauksetkin jokaista silloista markkaa myöten. Monet muut maat ovat nämäkin jättäneet hoitamatta. Onneksi osa kansasta oli niin viisaita, että äänesti jo sillloin tätä EU:ta vastaan. Moni tiesi jo sillloin, että näin iso systeemi ei tule koskaan toimimaan, ja siinä käy täsmälleen niin kuin kävi, ne maat on maksumiehiä, jotka ovat taloutensa hoitaneet, muut tulevat siivelle, ja vaikka kuinka autetaan, ei sittenkään ole haluja päästä taloudessa tasapainoon. Kreikka on avustuksensa saanut, ei noudata säästöohjelmaa , maalla on isot kultavarannot, mitä taas meillä ei ole, mutta takauksen maksamme, oli korot sitten miten suuret tahansa.

Vierailija

Toisenlainen juhla oli köyhillä, jonka Hurstin poika jällen kerran järjesti. Kiitos siitä hänelle ja kaikille avustajille. Leipäjono on kasvanut 10000 jo 20000 joten vieläkö joku väittää, että elämme hyvinvointi valtiossa. Se raha mikä meni törsäykseen juhlissa, sillä olisi saatu monta leipäkassia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat